Jump to content

Phonar Veritas P5 EDMA

tginneke
 Share

Recommended Posts

Modificeert EDMA soms ook draaitafeltjes & elementen?

Korte vraag, kort antwoord: zie http://www.edmakoestiek.nl/

Marc :ph34r:

Waarom zeg je niet gewoon neen? :confused:

Omdat ik dat niet wist. En die site vind ik niet een schoolvoorbeeld van helderheid, maar daar moet je het antwoord toch zoeken. En als ik jou was zou ik het gewoon aan hemzelf vragen.

Ik gebruik nu, zoals mumsoft reeds aanhaalde, inderdaad de Unison Research Sinfonia (2x 27 watt) en ben daar zeer tevreden over. De P5's heb ik thuis achtereenvolgens getest met Music Hall 25.2 ongemodificeerd (had ik al), Marantz PM-15S1 (zes weken thuis getest samen met SA-15S1) en Audio Analogue Puccini (gebruikt aangeschaft).

De PM-15S1 was voor mij een hele teleurstelling

[knip]

...En dan ben ik ook errug benieuwd of de sss-en en de tttt's daarmee prettiger klinken. Als voorbeeld heb ik At seventeen van Janis Ian

In antwoord op Mumsoft. At Seventeen van Janis Ian is puur jeugdsentiment

[knip]

Bedankt voor je uitvoerige reactie. Ik begin steeds nieuwsgieriger te worden naar het buizengeluid. Las een lovende recensie van alledrie de Unison Research versterkers, in Music Emotion. Ben een operaliefhebber, en daardoor werd ik geraakt door die bespreking, vooral van de Performance. Maar ook flink geraakt door de prijs > 8M€ en het gewicht van 50 kilo. :eek:

Pop das war einmal. Volg het niet meer, Nathalie Merchants kende ik niet eens. Op YouTube vind ik wel aardig wat nummers, die ik geen van alle scherp of niet-om-aan-te-horen vind. Integendeel, prachtig! Maar ja, Youtube -> PC -> koptelefoon. Ook het nummer Ophelia. Maar ongetwijfeld bedoel jij de cd-uitgave. Ik denk dat YouTube heel wat filtert.

Ik hoop dat je nog wat kunt roepen over Janis Ian. Mijn opname (ik heb ook de LP, en het ook live gehoord) staat op She, The album. Ik draai dat op een Marantz SA 7001 KI. Wat is jouw cd-speler als ik vragen mag?

groetjes

Beste mensen, donderdag is het zover dan komt er een unison reseach een paar daagjes logeren. Wordt via de firma Zwaard hifi bij mij thuis geplaatst. Ik zal mijn beleving zeker met jullie delen. Ben overgens zeer te spreken over Zwaard hifi, Rotterdam.

Heb hier en daar wat gelezen over diverse cd's welke aanbevolen worden en deze wil ik jullie zeker niet onthouden!

Clair Martin, he never mentioned love (jazz). Met name nr 4 van de cd Trav

Beste mensen, donderdag is het zover dan komt er een unison reseach een paar daagjes logeren. [knip]

Jullie horen spoedig hoe de thuisluistersessie is verlopen enne laat ff weten wat je van Clair Martin vindt.

Greetz pk ztr

Voor je geen tijd meer hebt: welke unison research? Ben jaloers :mad2:

Clair Martin: via Linn heel mooi. Ook alweer nooit van gehoord. Gelukkig zijn de Phonars niet kieskeurig.

groet,

Marc

Beste mensen, donderdag is het zover dan komt er een unison reseach een paar daagjes logeren. [knip]

Jullie horen spoedig hoe de thuisluistersessie is verlopen enne laat ff weten wat je van Clair Martin vindt.

Greetz pk ztr

Voor je geen tijd meer hebt: welke unison research? Ben jaloers :mad2:

Clair Martin: via Linn heel mooi. Ook alweer nooit van gehoord. Gelukkig zijn de Phonars niet kieskeurig.

groet,

Marc

UR, Sinfonia. Leverantier neem een twee verschillende cd-spelers mee (ik laat me verrassen) om uitvoerig te kunnen testen. Dusse dat wordt een feest opzich :-)). Op dit moment ben ik in het bezit van Yamaha DVD/ SA-CD-speler waar ik sterke twijfels bij heb!

U hoort nog :).

Greetz

in alle eerlijkheid moet ik bekennen dat ik de argwaan van Arjan deel.

zelden dat zich zoveel mensen aanmelden en dat ook nog in hetzelfde topic.

als ik het verkleerd inschat dan in ieder geval............

welkom

Guest Rev. Fatman

Misschien een nieuwe groep sponsoren?

Zij tikken zich in ieder geval wel een ongeluk om die dingen aan de man te brengen.

En ...... waarschijnlijk een berg lol n.a.v. de reactie`s op hun"COUP". :D

ze komen de afgelopen paar uur ook regelmatig kijken maar reageren niet meer...........

Allen,

Als er nog mensen zijn die iets nuttigs te melden hebben houd ik me aanbevolen,

indien niet het geval graag dit draadje sluiten......

Als we met argwaan in gedachte alle forum items gaan lezen.....waar houdt dit dan op....

Mensen aub, het moet wel hobby blijven.

Allen,

Als er nog mensen zijn die iets nuttigs te melden hebben houd ik me aanbevolen,

indien niet het geval graag dit draadje sluiten......

Als we met argwaan in gedachte alle forum items gaan lezen.....waar houdt dit dan op....

Mensen aub, het moet wel hobby blijven.

Juist.

Ooit, ergens vroeg je: kunnen ze in de hoek staan? Daar heb ik ze nu, maar ze gaan er uit. Bij mijn vorige speakers (Celestion Truvox) was het de goede plek, nu is de bas te groot.

Ik heb ze ook biwired aangesloten gehad, maar het verschil niet gemerkt.

De brug heb ik verwijderd, de kabels (Inakustik black&white Referenz LS-1102) gewoon doorgetrokken bij de speaker.

Met de ontkoppeling ben ik nog niet klaar. Maar voorlopig staan ze mooi met aan de voorkant 2 meegeleverde spikes op de plateautjes, en aan de achterkant op de grond. Ik heb een houten vloer met tapijttegels.

En ik vroeg aan jou; welke versterker heb je nu? (waar je kennelijk niet zo tevreden mee bent)

groetjes

Beste mumsoft,

Ik heb destijds besloten van een surround installatie over te gaan op stereo.

Tot op heden heb ik alleen de speakers aangeschaft.

Deze zijn nu aangesloten op een Onkyo receiver met dvd speler, verre van ideaal dus.

Ben daarom dus momenteel naar verschillende sets aan het luisteren, een hele vooruitgang

in het algemeen maar ben op zoek naar een set met warmte en body en die het gevoelige tweetertje in

toom kan houden.

Echter deze heb ik tot op heden niet gevonden.

@donic

@Carl

@Kraus vonBentinck

@m44

@Rev. Fatman

@rbh

@Arjen de Goeij

@cetera

Halo hoehoe!

Ik heb Abraham al gezien maar begin zo'n beetje met deze ziekte die high end heet. Ik kom dus pas kijken. Jullie niet, het aantal berichtjes achter ieders naam doet vermoeden met echte kenners te maken te hebben. Veel ervaring en wijsheid. Zo veel, dat het voor jullie nu wel als een paal boven water staat dat wie in dit topic een paar positieve berichtjes heeft achtergelaten tot de claque van Stassen moet behoren.

Speakers kunnen nu eenmaal niet zoveel enthousiasme oproepen, dat is nooit zo geweest. Je kent je pappenheimers, meer dan 3, 4 positieve berichten moet wel doorgestoken kaart zijn.

Tja, hoe komen we van dit odium af? Moest er iemand komen met 2000 berichtjes op zijn naam die ook hoera roept? Ach nee, omgekocht. En gaat een van jullie luisteren bij Stassen of bij regenhond, komt terug met lof en tuitingen? Jammer, ingepalmd.

Of doet de moderator een ip-check, dan riekt het ergens naar.

Zo, jullie hebben het punt gemaakt en gescoord. Ik zal er niet meer op reageren, want ik wil dit topic graag zuiver houden in mijn opvatting van zuiverheid.

En die houdt in dat ik de bijdragen van tginneke, regenhond, pvdh, pk ztr en nog een paar laatbloeiers waardeer om hun eerlijkheid. En ik wil dit topic graag voortzetten.

Misschien kan er een apart topic voor vermoede claques komen?

@donic

@Carl

@Kraus vonBentinck

@m44

@Rev. Fatman

@rbh

@Arjen de Goeij

@cetera

Halo hoehoe!

Ik heb Abraham al gezien maar begin zo'n beetje met deze ziekte die high end heet. Ik kom dus pas kijken. Jullie niet, het aantal berichtjes achter ieders naam doet vermoeden met echte kenners te maken te hebben. Veel ervaring en wijsheid. Zo veel, dat het voor jullie nu wel als een paal boven water staat dat wie in dit topic een paar positieve berichtjes heeft achtergelaten tot de claque van Stassen moet behoren.

Speakers kunnen nu eenmaal niet zoveel enthousiasme oproepen, dat is nooit zo geweest. Je kent je pappenheimers, meer dan 3, 4 positieve berichten moet wel doorgestoken kaart zijn.

Tja, hoe komen we van dit odium af? Moest er iemand komen met 2000 berichtjes op zijn naam die ook hoera roept? Ach nee, omgekocht. En gaat een van jullie luisteren bij Stassen of bij regenhond, komt terug met lof en tuitingen? Jammer, ingepalmd.

Of doet de moderator een ip-check, dan riekt het ergens naar.

Zo, jullie hebben het punt gemaakt en gescoord. Ik zal er niet meer op reageren, want ik wil dit topic graag zuiver houden in mijn opvatting van zuiverheid.

En die houdt in dat ik de bijdragen van tginneke, regenhond, pvdh, pk ztr en nog een paar laatbloeiers waardeer om hun eerlijkheid. En ik wil dit topic graag voortzetten.

Misschien kan er een apart topic voor vermoede claques komen?

Amen!

[knip]

Tot we de allerlaatste box nog even probeerden..... Die vonden we allebei ook erg goed, dit was een TMA Contour 4 (nog nooi van gehoord...). De rest van de middag hebben we de 2 vergeleken en het was zeer moeilijk om te zeggen welke beter was. Na veel wikken en wegen hadden we toch een kleine voorkeur voor de TMA omdat deze net zo open klonk als de phonar maar een beter laag had en vooral een tik donkerder geluid bij stemmen. Vooral bij mannen stemmen viel het op dat ze iets mannelijker klonken dan op de Phonar. We hebben in overleg besloten de boxen (de TMA) mee naar huis te nemen en daar eens te kijken of ze ons nog bevielen. Inmiddels 3 weken hier gehad en we zijn er toch wel erg tevreden mee. De prijs was identiek aan de phonars met subwoofer.

[knip]

Eh, grappig. Mijn broer ging eindelijk zijn zelfgemaakte snertboxen vervangen, en kocht meteen maar de TMA Vogue Utopia. Ook bij eh... dingetje. Verder heb ik er geen mening over, want ik heb ze maar heel kort goed mogen beluisteren.

Maar goed, TMA dus. PvdH gaat ons verlaten. :( snif

Dan toch nog even ontopic: PvdH, fijn om te horen dat jou ervaringen overeenkomen met mijn eigen ervaringen. De TMA's heb ik nooit gehoord, ben er nu wel erg benieuwd naar. Die Thule versterker heb ik laatst min of meer bij toeval ook gehoord en dat klonk erg goed voor een transistor uit die prijsklasse. Lijkt mij een hele goede keus. Welke cd-speler hadden jullie er op aangesloten?

Eigenlijk een vrij simpele: de Marantz CD6002. Heb overigens wel van verschillende kanten gehoord dat dat voor zijn geld een goede is, ik kan er niet echt over oordelen want ik heb hem niet vergeleken, maar viel in ieder geval niet door de mand.

Ik heb thuis gewoon nog een oude Pioneer DVD speler die ook dienst doet als CD speler. Ik wacht nog even af hoe die het doet met de versterker maar vermoed dat ik er toch een CD speler bij moet kopen, de Marantz lijkt me een goede optie maar is sta open voor suggesties.

Overigens was mijn insteek een nieuwe versterker/receiver aan het begin van dit alles. Nu heb ik nieuwe luidsprekers, versterker, en waarschijnlijk ook een nieuwe CD speler (en zal ook een nieuwe tuner moeten kopen). Hoe is dit nu gebeurd? :unsure:

Maar was wel heel leuk om uit te zoeken en dan vervolgens thuis je oude CD's weer beluisteren - wat een verschil! (hoewel sommige oude CD's nu wel een beetje door de mand vallen, je wordt toch kritischer)

ik heb ze welkom geheten in het geval dat een groepje hier para is geworden en zich derhalve vergist (ik hoor daar bij)

toen ik hier begon heb ik me hopelijk wel even voorgesteld.........

dat heb ik hier ook niet gezien.

enig wat ik hier opsteek is dat stassen wel gewedig moet zijn.

zat hier niet ooit iemand op het forum die sassen of stassen heet. als dat met elkaar te maken heeft dan zal het goed zijn. dat was een goeie vent namelijk.

Guest Rev. Fatman
Beste,

Ik begrijp er ook geen ruk van, waarom er nou enkele forumgenoten zo hebben gereageerd als ze hebben gereageerd. Ik vermoed dat er enkelen nodig aan vakantie toe zijn, want normaal reageren deze forumgenoten een stuk gematiger en heten ze nieuwe leden en die ook posten hear op het forum meestal een warm welkom toe. Waar de paranoidheid dan ook vandaan komt weet ik niet, maar ik weet wel dat het niet gezond is en ook niet voor het forum, als er zo'n argwaan wordt gespuid tegen nieuwe leden.

Met groet,

:cool2:

Heeft niets met paranoidheid te maken maar met herkenning.

Het is n.l. helemaal niet nieuw, want er waaren HEAR reeds jaren een aantal lakeien van andere winkels rond.

"Gaant" U allen vooral door op de door U ingeslagen weg.

Het blijft n.l. zo vermakelijk om te lezen hoe die messen knippen. :)

"Gaant" U allen vooral door op de door U ingeslagen weg.

Het blijft n.l. zo vermakelijk om te lezen hoe die messen knippen. :)

Eerwaarde Dikman,

Een heel weekend is al om en n

meter hoog, 30 cm diep en 18 breed

en 24 kilo!!

hoe dik zijn de wanden & welke drivers zitten daarin?

erg licht lijkt me

meter hoog, 30 cm diep en 18 breed

en 24 kilo!!

hoe dik zijn de wanden & welke drivers zitten daarin?

Ik weet niet wat er in zit, maar wel wat er uitkomt.

erg licht lijkt me

Dat is relatief. Toen ik ze de zoldertrap opsjouwde viel me dat niet op. Integendeel, ze hadden geen grammetje zwaarder moeten zijn.

Maar dat bedoel je vast niet. Licht, dunne wandjes, kortom, veel kastkleuring. Zo zijn er meer speakers, en allemaal kleuren ze, en allemaal doen ze dat verschillend. Ik kan je niet anders dan gelijk geven, deze speakers kleuren beslist, kan niet anders, maar toevallig klinkt het allemaal net echt. Of om het anders te zeggen, zet ze naast tien of twintig zusjes en broertjes uit dezelfde prijsklasse of zelfs flink hoger, dan haal je deze eruit als degene die bijna alles het mooiste kleurt, wat je ervaart als niet kleurt.

Tenslotte.

Als tientallen mensen allemaal deze Phonar opvalt, dan kan er dit aan de hand zijn:

- iedereen vindt wat de ander vindt, een soort massapsychose

- veel mensen vinden dit een prachtspeaker, maar een paar vinden dat ze dat dan ook maar moeten vinden.

En bedenk dat degene die hem hoort, maar een ander verkiest, daarover waarschijnlijk zijn mond houdt. Je hoort dus geen tegengeluiden.

Het is mij om het even. Ik ben er al ingetrapt, zullen we maar zeggen.

Er is echt maar