Jump to content

Phonar Veritas P5 EDMA

tginneke
 Share

Recommended Posts

:) Jammer dat dit topic zo gelopen is.

Op dit forum zijn een aantal mensen met van alles bezig behalve met de inhoud. Zodra er een merk voorbij komt dat ze niet kennen, maar waar anderen toevallig wel enthousiast over zijn dan wordt niet eens geprobeerd over de inhoud te discussieren maar wordt dit onmiddelijk als verdacht beschouwd. En vooral als die mensen relatief nieuw zijn op dit forum. Dat is toch wel heel spijtig. De enige reden die ik zelf kan bedenken voor dit gedrag is dat mensen gaan twijfelen of de B&W, Marantz of wat mensen dan ook hebben achteraf wel de juiste keuze was. Is dat waar jullie zo een angst voor hebben? Daar hebben ze een mooi woord voor: cognitieve dissonantie

had volgens mij niks met het merk te maken.

voor het eerst in jaren waren er zoveel nieuwe leden alleen geinteresseerd in slechts 1 topic.

die kwamen ook nog eens allemaal vrijwel tegelijk op het forum.

toeval? zal wel dan...

m44, stel dat dit draadje was gegaan over het schoonmaken van LP's, en tientallen nieuwe leden had getrokken, had dat ook zo'n heisa gegeven? Geloof er niks van.

Het gaat m.i. echt wel ook over het vermeende of niet vermeende pushen van een merk.

Terugblikkend kan ik 'jullie' ook wel volgen; in dit al 8 pagina's beslaande draadje zijn er vooral in het begin een aantal unieke hoera-postings geweest van mensen die we daarna nooit meer gezien hebben. Maar het 'doordrammen' heeft ook vast een aantal mensen wars gemaakt om hier hun neus nog eens te laten zien, dus imho heeft het wel degelijk ook schade aangebracht.

Ik had me voorgenomen door de zure appel heen te bijten en dat is nu gebeurd.

Misschien ga ik mijn kop nog eens zetten in http://www.hear.nl/forums/index.php?showtopic=11269

als ik die van m44 en Fatman heb gevonden.

groetjes

Marc :ph34r:

ik sta er 2 keer in zelfs :ph34r:

en wat je vraag betreft.: nee dat denk ik ook niet

Guest Rev. Fatman
m44, stel dat dit draadje was gegaan over het schoonmaken van LP's,

had dat ook zo'n heisa gegeven? Geloof er niks van.

Het gaat m.i. echt wel ook over het vermeende of niet vermeende pushen van een merk.

Terugblikkend kan ik 'jullie' ook wel volgen; in dit al 8 pagina's beslaande draadje zijn er vooral in het begin een aantal unieke hoera-postings geweest van mensen die we daarna nooit meer gezien hebben. Maar het 'doordrammen' heeft ook vast een aantal mensen wars gemaakt om hier hun neus nog eens te laten zien, dus imho heeft het wel degelijk ook schade aangebracht.

groetjes

Chapeau, dan zijn wij het HEAR eigenlijk eens! :)

p.s. alleen dat gluren ( :ph34r: )door die brievenbus tsja, tsja............. :(

Misschien ga ik mijn kop nog eens zetten in http://www.hear.nl/forums/index.php?showtopic=11269

als ik die van m44 en Fatman heb gevonden.

groetjes

ik sta er 2 keer in zelfs :ph34r:

Net toen je dit schreef had ik al die pagina's doorgeworsteld, en je maar een keer gevonden, samen met je ouders en kleine zusje op het strand. :rolleyes:

Bij je eerste foto staat iets als BPD Picture en weg-is-tie.

Geef eens een link, ik krijg er rsi van.

m44, stel dat dit draadje was gegaan over het schoonmaken van LP's,

had dat ook zo'n heisa gegeven? Geloof er niks van.

groetjes

Chapeau, dan zijn wij het HEAR eigenlijk eens! :)

Ho ho, ik deel jullie argwaan niet! En kijk dat zit zo: ik ben een positivo. Die luidsprekers die door die lui steeds de hemel in worden geprezen zijn zo goed. Dus misschien zitten ze te pushen, maar dat is dan voor het goede doel. Er wordt geen rommel aangeprezen. Maar ik ga er gewoon vanuit dat ze het vanuit hun hart doen, want zo zit ik ook in elkaar.

p.s. alleen dat gluren ( :ph34r: )door die brievenbus tsja, tsja............. :(

Dat is geen brievenbus, maar mijn burka. Die doe ik pas af als ik een foto heb staan hier.

Waar is die van jou eigenlijk? link...?

groetjes

waar kun je deze speakers beluisteren dan?

bij stassen. evt ben ii daar zaterdag in de buurt dacht ik.

Als je dat durft... straks wordt je nog een aficionado.

Maar alle gekheid op een stokje, daar moet je zijn.

Voor de duidelijkheid, geplukt van hun site:

De luisterruimtes zijn alleen te bezoeken op afspraak. U kunt ook een afspraak maken voor demonstraties in de avonduren.

Als je dat durft... straks wordt je nog een aficionado.

Maar alle gekheid op een stokje, daar moet je zijn.

Voor de duidelijkheid, geplukt van hun site:

De luisterruimtes zijn alleen te bezoeken op afspraak. U kunt ook een afspraak maken voor demonstraties in de avonduren.

haha

lijkt me stug mijn merken zijn wel zo'n beetje bepaald. ik ben de laatste bose freak op de fora.

en verder is het jbl

maar ik was wel van plan met een open mind te luisteren. iets afkraken is makkelijk.

zo wie zo luiter ik niet naar details of druk in het mid hoog e.d.

als muziek opstaat moet dat klinken als muziek. knikken met je hoofd, tikken met je handen op je dijen en je voet die op en neer gaat. dat zoek ik.

dan zal het er zaterdag wel niet van komen want het is erg onzeker of ik er langs kan.

• 2 weeks later...

Allereerste excuses voor mijn zeer late reactie maar uiteindelijk komt dan toch mijn ervaring!

Week of vier geleden had ik het genoegen om diverse audiosets in de woonkamer uit te stallen wat mogelijk is gemaakt door Zwaard hifi, Rotterdam. Set van Synthesis, type Seamus ge

Allereerste excuses voor mijn zeer late reactie maar uiteindelijk komt dan toch mijn ervaring!

[knip]

Vorige week ben ik toch nog eens met al mij (hifi)spullen naar Zwaard hifi gegaan en heb daar alles opnieuw de revue laten passeren met een T+A sa-cd-speler. En nu beste lezers werd het echt serieus en was de overtuiging ruimschoots aanwezig. De P5

Volgens mij heb ik de combinatie gevonden welke perfect bij mij past! Nu alleen de centen nog ;-) !!!

Tja, zo zie je maar weer dat de combinatie van componenten belangrijk is. Het resultaat kan meer zijn dan de som der delen maar ook minder. Dat de Sinfonia goed combineert met de P5's dat wist ik natuurlijk al. Leuk om te lezen dat je vervolgens zat te klooien met de bron. Ben zelf namelijk ook op zoek naar een nieuwe cd-speler of dac en heb gemerkt dat er toch behoorlijk wat verschillen zijn. Ben er overigens wel van overtuigd dan een goede speler/dac geen 3500 euro hoeft te kosten. Welke speler stond aanvankelijk aangesloten op de set, voordat je de T+A uitprobeerde?

Dat Edwin Maas jou nu ineens advies geeft een transistor op de P5's aan te sluiten is onderdaad nogal ongeloofwaardig. Hij heeft mij altijd voorgehouden, en dat heb ik zelf ook meerdere malen ervaren, dat de P5's juist ideaal zijn voor een buizenbak. Waarom hij ineens een ommezwaai heeft gemaakt geen idee.

Wel mooie service van Zwaard dat je al die mooie apparatuur zomaar thuis kunt uitproberen.

• 2 months later...

Zo, weer terug van weggeweest.

Heb inmiddels wat luistersessies achter de rug.

* Rotel RC 1082 met 2x mono eindtrap RB1091

* Arcam A32

* NAD 372

* Cambridge Audion A840

* even heel kort Pure sound A 30 (buizen bak)

Rotel valt voor mij meteen af samen met de Cambridge.

Zowel Arcam als Pure Sound vielen mij positief op.

Zijn er mensen op dit forum die ervaring hebben met deze combinaties?

Ik heb van een mede forummer tevens het advies gekregen eens naar LFD te luistern,

mij onbekend, iemand ervaringen?

Zo, weer terug van weggeweest.

Heb inmiddels wat luistersessies achter de rug.

* Rotel RC 1082 met 2x mono eindtrap RB1091

* Arcam A32

* NAD 372

* Cambridge Audion A840

* even heel kort Pure sound A 30 (buizen bak)

Rotel valt voor mij meteen af samen met de Cambridge.

Zowel Arcam als Pure Sound vielen mij positief op.

Zijn er mensen op dit forum die ervaring hebben met deze combinaties?

Ik heb van een mede forummer tevens het advies gekregen eens naar LFD te luistern,

mij onbekend, iemand ervaringen?

Die mede forummer was ik dus.

Misschien dat ik het aandurf hier nog eens de loftrompet op te steken over de LFD, maar voorlopig moet je het doen met mijn eerste indrukken

En dan hebben we nog die aardige bijdrage van soxwox

Als je helemaal bovenin deze draad kijkt zie je nog een stukje van Nero, maar die is hier niet meer actief.

Over de andere versterkers waar je naar vraagt is er elders in dit forum misschien wat te vinden.

gr. Marc :ph34r:

• 1 year later...
Alleen al op basis van het commentaar in dit topic heb ik besloten de hele serie tegelijk te kopen en iedere kamer in mijn huis zijn eigen Veritas (waarheid) te geven.

Als je als fabrikant, importeur of winkelier trots bent op je produkt of er gewoonweg een zootje van hebt ingekocht die je kwijt moet mag dat van mij. Maar ga dan niet inloggen onder een valse naam in een forum om wat reclame te maken (zelfs een paar keer). En als je dat dan doet doe het dan wat slimmer.

@zootje van hebt ingekocht die je kwijt moet.

Deze ervaring heb ik ook met S. uit Venlo. :angry::angry:;)

Alleen al op basis van het commentaar in dit topic heb ik besloten de hele serie tegelijk te kopen en iedere kamer in mijn huis zijn eigen Veritas (waarheid) te geven.

Als je als fabrikant, importeur of winkelier trots bent op je produkt of er gewoonweg een zootje van hebt ingekocht die je kwijt moet mag dat van mij. Maar ga dan niet inloggen onder een valse naam in een forum om wat reclame te maken (zelfs een paar keer). En als je dat dan doet doe het dan wat slimmer.

@zootje van hebt ingekocht die je kwijt moet.

Deze ervaring heb ik ook met S. uit Venlo. :angry::angry:;)

Ik vind het toch wel merkwaardig dat iemand een vraag stelt en dat dan vervolgens een paar mensen zeer lovend op het produkt reageren. Die Jacq, Regenhond en Carnifex reageren ook alleen maar op dit onderwerp en 100 % actieve berichten. Dat riekt en mag wel eens gezegd worden.

Je zit er toch redelijk naast Carl. Eigenlijk hou ik hier een tamelijk nare smaak aan over.

We nemen de moeite om onze ervaringen hier op te schrijven en daar wordt op deze manier een loopje mee genomen. Opzich sta ik ook altijd kritisch tegenover reviews en vergelijkbare zaken, maar ik heb het gevoel dat je je oordeel wel al klaar had zonder echt zeker te weten of het doorgestoken kaart is of niet.

Ik stel voor dat je even je post intrekt of in elk geval aangeeft dat je er wel eens naast zou kunnen zitten. Als je niet voldoende overtuigd bent, dan stuur je me een PM. Krijg je mijn 06 nummer en nodig ik je uit om een keer bij mij te komen kijken.

Dus misschien riekt het, maar er mankeert in dit geval iets aan je neus.

Ik geloof dat f(renske)mjwillems de oude koe bij de horens gevat heeft.

@Carniflex: leuk dat jij ze ook hebt, ben ik hear toch niet meer de enige (die over is gebleven na dit onverkwikkelijke topic).

Groet,

M :ph34r: rc

[knip]

Groet,

Bedoel je hier nu mee dat de suggestie die gewekt werd, volgens jou ook waar is? Dus dat er op een onjuiste manier hier reclame wordt gemaakt door iemand die met teveel voorraad zit?

Kan ik me bijna niet voorstellen gezien je zelf nog enorm tevreden bent met je EDMA's

[knip]

Groet,

Bedoel je hier nu mee dat de suggestie die gewekt werd, volgens jou ook waar is? Dus dat er op een onjuiste manier hier reclame wordt gemaakt door iemand die met teveel voorraad zit?

Kan ik me bijna niet voorstellen gezien je zelf nog enorm tevreden bent met je EDMA's

Nee, alleen dat hij weer begonnen is dit draadje onder het stof der eeuwen vandaan te halen.

Wat-ie beweert over Stassen, daar heb ik geen mening over.

Dat ik enorm tevreden ben met mijn Phonars, ja dat zal duidelijk zijn.

Enfin, zand erover en nooit meer opgraven, dat is het beste.

Denkend aan dit draadje krijg ik altijd een vieze smaak in de mond.

Phonar rulezz!