PvdH Posted 14 juli 2008 Report Share Posted 14 juli 2008 meter hoog, 30 cm diep en 18 breed En bedenk dat degene die hem hoort, maar een ander verkiest, daarover waarschijnlijk zijn mond houdt. Je hoort dus geen tegengeluiden." Wacht even - lees mijn stuk er maar op na - na lang luisteren heb ik de phonar's toch niet genomen, wij vonden de TMA uiteindelijk net een tik beter. We vonden de phonar's zeer goed, maar je moet op je oren vertrouwen en dan komen we toch op iets anders uit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 15 juli 2008 Report Share Posted 15 juli 2008 meter hoog, 30 cm diep en 18 breed en 24 kilo!! hoe dik zijn de wanden & welke drivers zitten daarin? Ik weet niet wat er in zit, maar wel wat er uitkomt. erg licht lijkt me Dat is relatief. Toen ik ze de zoldertrap opsjouwde viel me dat niet op. Integendeel, ze hadden geen grammetje zwaarder moeten zijn. Maar dat bedoel je vast niet. Licht, dunne wandjes, kortom, veel kastkleuring. Zo zijn er meer speakers, en allemaal kleuren ze, en allemaal doen ze dat verschillend. Ik kan je niet anders dan gelijk geven, deze speakers kleuren beslist, kan niet anders, maar toevallig klinkt het allemaal net echt. Of om het anders te zeggen, zet ze naast tien of twintig zusjes en broertjes uit dezelfde prijsklasse of zelfs flink hoger, dan haal je deze eruit als degene die bijna alles het mooiste kleurt, wat je ervaart als niet kleurt. Tenslotte. Als tientallen mensen allemaal deze Phonar opvalt, dan kan er dit aan de hand zijn: - iedereen vindt wat de ander vindt, een soort massapsychose - veel mensen vinden dit een prachtspeaker, maar een paar vinden dat ze dat dan ook maar moeten vinden. En bedenk dat degene die hem hoort, maar een ander verkiest, daarover waarschijnlijk zijn mond houdt. Je hoort dus geen tegengeluiden. Het is mij om het even. Ik ben er al ingetrapt, zullen we maar zeggen. Er is echt maar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 16 juli 2008 Report Share Posted 16 juli 2008 EDMA de commerci Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 16 juli 2008 Report Share Posted 16 juli 2008 EDMA de commerci Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 16 juli 2008 Report Share Posted 16 juli 2008 Er was immers zo veel onduidelijkheid over de herkomst van deze posters nou de audioclub dus zo te lezen.En eigenlijk niets nieuws want naar blijkt zijn die jongens al jaren op andere fora actief met deze campagne. Dus........ hebben een aantal HEAR te snel geoordeeld en anderen de lippen op elkander gehouden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 16 juli 2008 Report Share Posted 16 juli 2008 aaah Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 16 juli 2008 Report Share Posted 16 juli 2008 Oooo We hebben nu 39 van die flutberichtjes gehad van een hear-kliek-claque-club tegen 48 over het eigenlijke onderwerp. Gaat zo door, dan wordt dit vanzelf de gewenste hear-claque thread. Nog even volhouden. Het wordt ook steeds amusanter de alsmaar onwaarschijnlijker wordende complottheorie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 16 juli 2008 Report Share Posted 16 juli 2008 Ik denk dat de overheid erachter zit... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 19 juli 2008 Report Share Posted 19 juli 2008 je had gelijk Henrie nu ze ontmaskert zijn zijn ze weg Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 19 juli 2008 Report Share Posted 19 juli 2008 je had gelijk Henrie nu ze ontmaskert zijn zijn ze weg Het maakt mij niet uit wie het zijn, m44. En ook niet dat ze nu ontmaskerd zouden zijn. Er zijn er hier wel meer met een dubbele agenda... Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 19 juli 2008 Report Share Posted 19 juli 2008 mijn cover! Link to comment Share on other sites More sharing options...
tginneke Posted 19 juli 2008 Author Report Share Posted 19 juli 2008 Heren, Ik word een beetje verdrietig.........ga een hobby zoeken....... Mijn plezier op dit forum is inmiddels wel verziekt. Voor diegene die wel berichten hebben geplaatst bedankt hiervoor. Als starter van dit draadje wil ik hear.nl graag vragen om deze te sluiten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 19 juli 2008 Report Share Posted 19 juli 2008 Heren, Ik word een beetje verdrietig.........ga een hobby zoeken....... Mijn plezier op dit forum is inmiddels wel verziekt. Voor diegene die wel berichten hebben geplaatst bedankt hiervoor. Als starter van dit draadje wil ik hear.nl graag vragen om deze te sluiten. Heel veel succes met het vinden van een hobby waarvan anderen geen mogelijkheid hebben om je hobby-plezier te verstoren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 20 juli 2008 Report Share Posted 20 juli 2008 Heren, Ik word een beetje verdrietig.........ga een hobby zoeken....... Mijn plezier op dit forum is inmiddels wel verziekt. Voor diegene die wel berichten hebben geplaatst bedankt hiervoor. Als starter van dit draadje wil ik hear.nl graag vragen om deze te sluiten. Tginneke, nog bedankt voor het starten van deze draad. Het heeft een paar (niet phony) Phonar-bezitters toch bij elkaar gebracht. Aan de verziekers van dit onderwerp nog dit: ik hoop dat je ooit nog eens in staat zult zijn te luisteren naar deze luidsprekers. Misschien gaat het je dan dagen, dat mensen zomaar enthousiast kunnen worden over een hifi-onderdeel, en daar uiting aan willen geven. Iets wat jullie zelf kennelijk nog nooit is overkomen. Groet, Marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 20 juli 2008 Report Share Posted 20 juli 2008 Mijn god, wat een drama wordt er weer gemaakt, applaus hoor! Een forum is een plek waar verschillende mensen met eenzelfde interesse samenkomen om hun mening te kunnen geven of andersinds met elkaar te communiceren. Daar kan ook wel eens een terechte of soms onterechte kritische noot tussen zitten, als je daar niet tegen kunt dan is een forum niet de plek waar je verder enige tijd aan moet besteden, dan zal je merken dat je er alleen maar gefrustreerd van wordt. Gaan luisteren is altijd het beste advies, maargoed, zolang enkel Stassen die dingen verkoopt zal het er mijnerzijds nooit van komen in ieder geval. Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 20 juli 2008 Report Share Posted 20 juli 2008 Mijn god, wat een drama wordt er weer gemaakt, applaus hoor! Een forum is een plek waar verschillende mensen met eenzelfde interesse samenkomen om hun mening te kunnen geven of andersinds met elkaar te communiceren. Daar kan ook wel eens een terechte of soms onterechte kritische noot tussen zitten, als je daar niet tegen kunt dan is een forum niet de plek waar je verder enige tijd aan moet besteden, dan zal je merken dat je er alleen maar gefrustreerd van wordt. Gaan luisteren is altijd het beste advies, maargoed, zolang enkel Stassen die dingen verkoopt zal het er mijnerzijds nooit van komen in ieder geval. Arjen, Je hoeft niet per se naar Venlo te gaan. Regenhond staat open voor bezoek, en ik eigenlijk ook, al heb ik al een half jaar een rommeltje in de kamer waar de Phonars staan, en ga ik de hele boel nog omgooien. Stuur maar een PM. Nog even over dat drama: als bijna de helft van de berichten bestaat uit valse aantijgingen en verdachtmakingen van mensen die verder helemaal niets te melden hebben, dan is er m.i. wel sprake van een wanverhouding. En het gaat maar door, maakt niet uit wat ik roep, of tginneke. Ok Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 20 juli 2008 Report Share Posted 20 juli 2008 Lijkt mij nergens nodig voor om dit draadje te sluiten. En heb ook niet gelezen dat deze speakers niet deugen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 20 juli 2008 Report Share Posted 20 juli 2008 alleen dat ze erg licht zijn en precies goed kleuren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
PvdH Posted 20 juli 2008 Report Share Posted 20 juli 2008 Jammer dat dit topic zo gelopen is. En wat betreft opmerkingen als "als je op een forum komt, moet je tegen verschillende meningen kunnen ander moet je niet komen" en dergelijke snijden geen hout. Ik zit op diverse forums (of is het fora?) (van Golf forums, voetbal forums tot navigatie forums) maar daar gaat het er toch echt anders aan toe. Daar wordt (meestal) op inhoud gediscussieerd en zelden wordt er zo achterdochtig gereageerd. Daar zitten mensen die graag over hun hobby praten en discussieren en daar gewoon enthousiast over zijn. Nieuwkomers zijn meestal welkom, die hebben een frisse kijk op dingen. Op dit forum zijn een aantal mensen met van alles bezig behalve met de inhoud. Zodra er een merk voorbij komt dat ze niet kennen, maar waar anderen toevallig wel enthousiast over zijn dan wordt niet eens geprobeerd over de inhoud te discussieren maar wordt dit onmiddelijk als verdacht beschouwd. En vooral als die mensen relatief nieuw zijn op dit forum. Dat is toch wel heel spijtig. De enige reden die ik zelf kan bedenken voor dit gedrag is dat mensen gaan twijfelen of de B&W, Marantz of wat mensen dan ook hebben achteraf wel de juiste keuze was. Is dat waar jullie zo een angst voor hebben? Daar hebben ze een mooi woord voor: cognitieve dissonantie Ik ben zelf op dit forum beland omdat ik het tijd vond om een nieuwe audio te kopen. Als je dan bij de dealer wat producten luistert en je vind iets heel erg mooi maar je hebt er nog nooit van gehoord dan ga je op internet googlen. En dan kom je bijv terecht op dit forum, en dan registreer je je. Is dat heel raar? Ik vind van niet. Ook als ik straks klaar ben met een nieuwe installatie dan zal ik hier niet zo vaak meer verschijnen, ik heb ook andere hobbies en als ik tevreden ben dan ben ik tevreden. Overigens zoek ik nog een nieuwe CD speler, maar ik zal er maar geen topic over starten want dat zal wel als zeer verdacht worden bestempeld. En die koop ik waarschijnlijk bij een hele ander dealer, ook zo verdacht he! Voor de mensen die wel hebben geprobeerd inhoudelijk te reageren zeg ik dank je wel, en het maakt me niet uit of dat nu positieve reactie of niet was - daar is het per slot van rekening een forum voor. En dan kan nu weer iemand cynisch op dit stuk reageren met een mooie bijdehante opmerking... Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 20 juli 2008 Report Share Posted 20 juli 2008 Jammer dat dit topic zo gelopen is.[knipperdeknip] En dan kan nu weer iemand cynisch op dit stuk reageren met een mooie bijdehante opmerking... He he, hear hear. Fijn stukkie. Nou even bijdehand. Meneer (of mevrouw) tginneke begon ooit dit draadje met de vraag: Zijn er mensen die ervaringen hebben met de deze speakers? Die zijn er dus, te kust en te keur. Wat ik wel merk, nu ik deze dingen al een tijdje in huis heb, dat het juist vragen oproept over de rest van je spulletjes. Dus, alsof de speakers je set gaan uitdagen. Is het allemaal aan elkaar gewaagd? Kan het niet n Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 20 juli 2008 Report Share Posted 20 juli 2008 Jammer dat dit topic zo gelopen is. En wat betreft opmerkingen als "als je op een forum komt, moet je tegen verschillende meningen kunnen ander moet je niet komen" en dergelijke snijden geen hout. Ik zit op diverse forums (of is het fora?) (van Golf forums, voetbal forums tot navigatie forums) maar daar gaat het er toch echt anders aan toe. Daar wordt (meestal) op inhoud gediscussieerd en zelden wordt er zo achterdochtig gereageerd. Daar zitten mensen die graag over hun hobby praten en discussieren en daar gewoon enthousiast over zijn. Nieuwkomers zijn meestal welkom, die hebben een frisse kijk op dingen. Op dit forum zijn een aantal mensen met van alles bezig behalve met de inhoud. Zodra er een merk voorbij komt dat ze niet kennen, maar waar anderen toevallig wel enthousiast over zijn dan wordt niet eens geprobeerd over de inhoud te discussieren maar wordt dit onmiddelijk als verdacht beschouwd. En vooral als die mensen relatief nieuw zijn op dit forum. Dat is toch wel heel spijtig. De enige reden die ik zelf kan bedenken voor dit gedrag is dat mensen gaan twijfelen of de B&W, Marantz of wat mensen dan ook hebben achteraf wel de juiste keuze was. Is dat waar jullie zo een angst voor hebben? Daar hebben ze een mooi woord voor: cognitieve dissonantie Ik ben zelf op dit forum beland omdat ik het tijd vond om een nieuwe audio te kopen. Als je dan bij de dealer wat producten luistert en je vind iets heel erg mooi maar je hebt er nog nooit van gehoord dan ga je op internet googlen. En dan kom je bijv terecht op dit forum, en dan registreer je je. Is dat heel raar? Ik vind van niet. Ook als ik straks klaar ben met een nieuwe installatie dan zal ik hier niet zo vaak meer verschijnen, ik heb ook andere hobbies en als ik tevreden ben dan ben ik tevreden. Overigens zoek ik nog een nieuwe CD speler, maar ik zal er maar geen topic over starten want dat zal wel als zeer verdacht worden bestempeld. En die koop ik waarschijnlijk bij een hele ander dealer, ook zo verdacht he! Voor de mensen die wel hebben geprobeerd inhoudelijk te reageren zeg ik dank je wel, en het maakt me niet uit of dat nu positieve reactie of niet was - daar is het per slot van rekening een forum voor. En dan kan nu weer iemand cynisch op dit stuk reageren met een mooie bijdehante opmerking... had volgens mij niks met het merk te maken. voor het eerst in jaren waren er zoveel nieuwe leden alleen geinteresseerd in slechts 1 topic. die kwamen ook nog eens allemaal vrijwel tegelijk op het forum. toeval? zal wel dan... het kleuring verhaal kan ik helaas geen chocolade van maken. Jammer dat dit topic zo gelopen is. [knipperdeknip] En dan kan nu weer iemand cynisch op dit stuk reageren met een mooie bijdehante opmerking... He he, hear hear. Fijn stukkie. Nou even bijdehand. Meneer (of mevrouw) tginneke begon ooit dit draadje met de vraag: Zijn er mensen die ervaringen hebben met de deze speakers? Die zijn er dus, te kust en te keur. Wat ik wel merk, nu ik deze dingen al een tijdje in huis heb, dat het juist vragen oproept over de rest van je spulletjes. Dus, alsof de speakers je set gaan uitdagen. Is het allemaal aan elkaar gewaagd? Kan het niet n Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 21 juli 2008 Report Share Posted 21 juli 2008 He he, hear hear. Fijn stukkie. Nou even bijdehand. Meneer (of mevrouw) tginneke begon ooit dit draadje met de vraag: Zijn er mensen die ervaringen hebben met de deze speakers? Die zijn er dus, te kust en te keur. BAH. Het is een vicieuze cirkel dat hi-end gedoe. Dit draadje gaat wat mij betreft daarover: wat doe je erbij. zou een subwoofer erbij nodig zijn ? En daar kunnen we nog wel even mee voort. Ik hoop dat 'pk ztr' nog eens verschijnt . groeten, Marc In middels is het een fijn topic geworden ondanks alle aanloop cq. opstart perikelen. Oke oke het zijn stugge hufters HEAR zo van tijd tot tijd. Ja, ha ha ha, High-end heeft geen end, is dus een eindeloos commerci Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 21 juli 2008 Report Share Posted 21 juli 2008 "pk ztr" ?????????? zou zo zeggen "verrast mijn" eens, weet echt niet waar dit nu over gaat. http://www.hear.nl/forums/index.php?s=&...st&p=316132 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rev. Fatman Posted 21 juli 2008 Report Share Posted 21 juli 2008 "pk ztr" ?????????? zou zo zeggen "verrast mijn" eens, weet echt niet waar dit nu over gaat. http://www.hear.nl/forums/index.php?s=&...st&p=316132 Nu, wel. Bedankt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
mumsoft Posted 21 juli 2008 Report Share Posted 21 juli 2008 Jammer dat dit topic zo gelopen is. Op dit forum zijn een aantal mensen met van alles bezig behalve met de inhoud. Zodra er een merk voorbij komt dat ze niet kennen, maar waar anderen toevallig wel enthousiast over zijn dan wordt niet eens geprobeerd over de inhoud te discussieren maar wordt dit onmiddelijk als verdacht beschouwd. En vooral als die mensen relatief nieuw zijn op dit forum. Dat is toch wel heel spijtig. De enige reden die ik zelf kan bedenken voor dit gedrag is dat mensen gaan twijfelen of de B&W, Marantz of wat mensen dan ook hebben achteraf wel de juiste keuze was. Is dat waar jullie zo een angst voor hebben? Daar hebben ze een mooi woord voor: cognitieve dissonantie had volgens mij niks met het merk te maken. voor het eerst in jaren waren er zoveel nieuwe leden alleen geinteresseerd in slechts 1 topic. die kwamen ook nog eens allemaal vrijwel tegelijk op het forum. toeval? zal wel dan... m44, stel dat dit draadje was gegaan over het schoonmaken van LP's, en tientallen nieuwe leden had getrokken, had dat ook zo'n heisa gegeven? Geloof er niks van. Het gaat m.i. echt wel ook over het vermeende of niet vermeende pushen van een merk. Terugblikkend kan ik 'jullie' ook wel volgen; in dit al 8 pagina's beslaande draadje zijn er vooral in het begin een aantal unieke hoera-postings geweest van mensen die we daarna nooit meer gezien hebben. Maar het 'doordrammen' heeft ook vast een aantal mensen wars gemaakt om hier hun neus nog eens te laten zien, dus imho heeft het wel degelijk ook schade aangebracht. Ik had me voorgenomen door de zure appel heen te bijten en dat is nu gebeurd. Misschien ga ik mijn kop nog eens zetten in http://www.hear.nl/forums/index.php?showtopic=11269 als ik die van m44 en Fatman heb gevonden. groetjes Marc Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts