Henrie Posted 23 oktober 2007 Report Share Posted 23 oktober 2007 Bij een monitor speaker moet weer een stand gekocht worden. Die dingen zijn vaak ook niet bepaald gratis. Verder hoeft het ook helemaal niet zo te zijn dat zuilspeakers meer laag geven. Een smal zuiltje met kleine woofer geeft waarschijnlijk net zo veel laag als een monitor met vergelijkbare speakerbezetting... Link to comment Share on other sites More sharing options...
maximonster Posted 23 oktober 2007 Report Share Posted 23 oktober 2007 Majortom.. Ik weet niet of je perse alleen nieuw spul wilt maar wat te denken van een mooi paar Saba Rondo (zie marktplaats ) speakers icm met bijvoorbeeld een goeie middenklasse buizenversterker ? Persoonlijk zou ik ook als ik goed in de slappe was zou zitten, wat niet het geval is , niet zo gauw nieuwe speakers kopen... zeker niet als je alles van quit af aan weer op wil bouwen. Eerst lekker expirimenteren met als basis een type versterker die qua klank een goeie mix is van het goede van de transistor met het magische van de buis. En de versterker zou ik dan wel nieuw kopen omdat in de regel niet zo gauw te beoordelen is of alles wel 100% in orde bij 2e hands aanbod. Succes Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 23 oktober 2007 Report Share Posted 23 oktober 2007 zeker de helft van je budget opmaken aan speakers , dan een goede match versterker kopen die ze gemakkelijk aanstuurt en als laatste de cd speler. waar ik persoonlijk het kleinste deel aan zal besteden.oh ja en wat degelijke (hoeft niet duur) goed afgeschermde interlinks en simpele goede luidspreker kabels. dus audio zaak in en kies eerst je speakers. zoiets bijv. reference 3a Master, heel mooi in de vocalen. eerst gewoon simpele kabels gebruiken. als de set dan niet klinkt zoals je wilt ga dan geen vermogen aan kabels spenderen, dan klopt er iets niet in de set combi Amen . Ps de enige kanttekening die ik hierbij wou maken is misschien om een draaitafel te overwegen( 2e hands ). Laatst heb ik een draaitafel combi gehoord met een OTL versterker , (buizenversterker zonder uitgangs transformator), echt prachtig, het verschil met de cd speler was duidelijk aanwezig Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 24 oktober 2007 Report Share Posted 24 oktober 2007 Ik ga binnenkort verhuizen, en hoewel mijn betere helft niet besmet is met het audiovirus, mag ik wel een kamer inrichten als luisterruimte.Ik ben de afgelopen jaren,door werk in buitenland en g Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egbert Posted 24 oktober 2007 Report Share Posted 24 oktober 2007 Ik ben zelf een bron-man... Heb het zelf gehad bij al mijn voorgaande spelers. Proprius, met welke speler heb je het nu niet (meer)? Link to comment Share on other sites More sharing options...
majortom Posted 24 oktober 2007 Author Report Share Posted 24 oktober 2007 Ik ben er nog wel, hoor!! Er zitten overigens van sommigen nog bruikbare tips bij ook( waarvoor dank!!). Ik vraag me alleen af of ik het semi in semireligieus misschien achterwege had moeten laten of het zelfs beter had kunnen vervangen door fundamentalistisch..... Ik ga de komende tijd maar gewoon her en der proberen te luisteren naar muziek (en nee: niet naar de installatie, want daar heb ik me in het verleden ook aan bezondigd, toen ik zoveel naar de details luisterde dat ik uiteindelijk met een installatie zat, waarnaar alleen een ADHD pati Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 24 oktober 2007 Report Share Posted 24 oktober 2007 Hoorde onlangs Primare 121 + CD21 (op Final electrostaten). Mooie balans van controle en muzikalitiet. Samen EUR 2.350 advies zie ik net. Blijft er wat moois over voor speakers. Engelse produkten van Sugden en Rega zijn ook zeker meer muzikaal dan analytisch. Spendor speakers om het af te maken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Egbert Posted 24 oktober 2007 Report Share Posted 24 oktober 2007 Als we ons beperken tot wat hear de laatste weken is aangeboden: Bron: voor E 475 http://www.hear.nl/2dehands/9323-Marantz-cd-17-mkii.html voor E 600 http://www.hear.nl/2dehands/8757-Sony-x779es-swoboda-2-.html versterker: voor E 800 http://www.hear.nl/2dehands/9392-Prima-luna-one.html voor E 800 http://www.hear.nl/2dehands/9242-Quad-fm434606.html voor E 800 http://www.hear.nl/2dehands/9235-Topverste...niet-eci-3.html Luidsprekers: voor E 1.650 http://www.hear.nl/2dehands/9487-Dynaudio-...met-stands.html Mijn voorkeur: voor E 650 http://www.hear.nl/2dehands/8095-Rega-apollo.html voor E 1.750 http://www.hear.nl/2dehands/9480-Sonus-fab...versterker.html voor E 1.100 http://www.hear.nl/2dehands/9289-B&w-n...ash-stands.html dat is E 3.500 (hoe past het zo mooi), dan heb je de rest voor bedrading etc. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 24 oktober 2007 Report Share Posted 24 oktober 2007 Los van de monitors (die wel het belangrijkst zijn); Creek maakt in deze prijsklasse ook leuk spul. Evo range bv http://www.hnny.nl/indexhnny.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 24 oktober 2007 Report Share Posted 24 oktober 2007 Los van de monitors (die wel het belangrijkst zijn); Creek maakt in deze prijsklasse ook leuk spul. Evo range bvhttp://www.hnny.nl/indexhnny.html Ik heb de creek EVO CD in een luistersessie met een Naim CD5i en een Arcam CD192 vergeleken en de Creek was naar mijn mening duidelijk de minste van het stel. Edit. Oops mijn fout dat was de Creek Classic. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 24 oktober 2007 Report Share Posted 24 oktober 2007 Hoorde onlangs Primare 121 + CD21 (op Final electrostaten). Mooie balans van controle en muzikalitiet. Samen EUR 2.350 advies zie ik net. Blijft er wat moois over voor speakers. Engelse produkten van Sugden en Rega zijn ook zeker meer muzikaal dan analytisch. Spendor speakers om het af te maken. Ik heb in de huiskamer een Primare A20 de voorloper van de I21 zeg maar. Zeer goed en degelijk gebouwd apparaat wat zelfs geen moeite had met de Infinity Renaissance's. En dat met een royaal bovengemiddelde geluidskwaliteit. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 24 oktober 2007 Report Share Posted 24 oktober 2007 Hoorde onlangs Primare 121 + CD21 (op Final electrostaten). Mooie balans van controle en muzikalitiet. Samen EUR 2.350 advies zie ik net. Blijft er wat moois over voor speakers. Engelse produkten van Sugden en Rega zijn ook zeker meer muzikaal dan analytisch. Spendor speakers om het af te maken. Ik heb in de huiskamer een Primare A20 de voorloper van de I21 zeg maar. Zeer goed en degelijk gebouwd apparaat wat zelfs geen moeite had met de Infinity Renaissance's. En dat met een royaal bovengemiddelde geluidskwaliteit. Verbaast me niks Hans. Ik hoorde de combo bij Rhapsody, en het speelde opvallend dymamisch gemakkelijk op die hoge elektrostaten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 25 oktober 2007 Report Share Posted 25 oktober 2007 Kijk, het afspelen van cd is nog lang niet uitgesloten van leesfoutjes. Subtiele timingsfouten (bijv. doordat de foutcorrectie wordt ingeschakeld) kunnen (met name) jazz tot een saaie en onbegrijpelijke brei van muziek maken. Moeilijke (coltrane, miles) jazz wordt dan zelfs een beetje onluisterbaar. gisteren heb ik ook al gereageerd op deze onzin, en toen stond er zelfs nog iets van "timing" van de mzuiek tussen, maar blijkbaar heeft 'iemand' mijn bericht verwijdert en is dit bericht hierboven aangepast (suf geneuzel Hear met die moderators) maar het bijft ondanks de wijziging nog steeds onzin. een cd-speler kan geen onbegrijpelijke brei maken van (met name) jazz muziek. wat wel vaak voorkomt is dat de jazz zelf een onbegrijpelijke brei is dus investeer eerst in hele goede full range speakers (zelfs al heb je een kleine kamer) zet er een goede geintegreerde versterker voor en schaf een behringer UC aan. koop ergens een heel simpel loopwerkje ( Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 25 oktober 2007 Report Share Posted 25 oktober 2007 Ik had je post wel gelezen Erik, en ik kan wel begrijpen dat ie weggehaald is, want je was weer eens lekker ongenuanceerd met je afgezaagde stokpaardje mensen die een andere mening hebben aan het beledigen Kijk, het afspelen van cd is nog lang niet uitgesloten van leesfoutjes. Subtiele timingsfouten (bijv. doordat de foutcorrectie wordt ingeschakeld) kunnen (met name) jazz tot een saaie en onbegrijpelijke brei van muziek maken. Moeilijke (coltrane, miles) jazz wordt dan zelfs een beetje onluisterbaar. gisteren heb ik ook al gereageerd op deze onzin, en toen stond er zelfs nog iets van "timing" van de mzuiek tussen, maar blijkbaar heeft 'iemand' mijn bericht verwijdert en is dit bericht hierboven aangepast (suf geneuzel Hear met die moderators) Proprius vergroot het wellicht ook sterk uit, maar meer voor de duidelijkheid denk ik. Het gaat om subtiliteiten.. maar het bijft ondanks de wijziging nog steeds onzin.een cd-speler kan geen onbegrijpelijke brei maken van (met name) jazz muziek. wat wel vaak voorkomt is dat de jazz zelf een onbegrijpelijke brei is dus investeer eerst in hele goede full range speakers (zelfs al heb je een kleine kamer) zet er een goede geintegreerde versterker voor en schaf een behringer UC aan. koop ergens een heel simpel loopwerkje ( Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 25 oktober 2007 Report Share Posted 25 oktober 2007 Ik had je post wel gelezen Erik, en ik kan wel begrijpen dat ie weggehaald is, want je was weer eens lekker ongenuanceerd met je afgezaagde stokpaardje mensen die een andere mening hebben aan het beledigen Kijk, het afspelen van cd is nog lang niet uitgesloten van leesfoutjes. Subtiele timingsfouten (bijv. doordat de foutcorrectie wordt ingeschakeld) kunnen (met name) jazz tot een saaie en onbegrijpelijke brei van muziek maken. Moeilijke (coltrane, miles) jazz wordt dan zelfs een beetje onluisterbaar. gisteren heb ik ook al gereageerd op deze onzin, en toen stond er zelfs nog iets van "timing" van de mzuiek tussen, maar blijkbaar heeft 'iemand' mijn bericht verwijdert en is dit bericht hierboven aangepast (suf geneuzel Hear met die moderators) Proprius vergroot het wellicht ook sterk uit, maar meer voor de duidelijkheid denk ik. Het gaat om subtiliteiten.. maar het bijft ondanks de wijziging nog steeds onzin.een cd-speler kan geen onbegrijpelijke brei maken van (met name) jazz muziek. wat wel vaak voorkomt is dat de jazz zelf een onbegrijpelijke brei is dus investeer eerst in hele goede full range speakers (zelfs al heb je een kleine kamer) zet er een goede geintegreerde versterker voor en schaf een behringer UC aan. koop ergens een heel simpel loopwerkje ( Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 25 oktober 2007 Report Share Posted 25 oktober 2007 Maar even on-topic. In dit geval zou ik zelf eerst een paar audiozaken afgaan en "eenvoudige weergevers beluisteren van zeg hooguit 1500euro PP inclusief stands. Genoeg te vinden in die prijsklasse tal van Engelse merken en wat dacht je b.v. van de Hepta Gem? En pas daarna een passende versterker van zeg 1500...2000 omdat sommige kleine "rakkers" met hun soms lage rendement wel wat stroom lusten. Rest in de speler Wel leuk zo'n nieuwe set, het lijkt me geen straf om lekker te luisteren, in diverse zaken. Vriendelijke groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts