Hans Gaulhofer Posted 25 oktober 2007 Report Share Posted 25 oktober 2007 Ik dacht dat 50 euro niet hoog genoeg ( te weinig) was. Nu ben ik de bezitter van een Sansui AU317. Mooie ingeblikte trafo en Elna bufferelco's. 10000 uF per kanaal. De bas is verbluffend. Verder niet onaangenaam maar niet "doorzichtig". Wel wat gekraak aan de potmeters. Even spuiten. Hier en daar wat locale buffering 470 uF 50 V Elna. Deze zouden door panasonic F vervangen kunnen worden. Sanken eindtransistoren 2SC1403 en vette diodes in de gelijkrichting voor de eindtrap "denk ik" ERD03 Er moet wel ouderwets geschroeft worden om onder de printplaten te komen. Moet wel wat potentie hebben. Wie heeft modificatietips of schema. Niet dat ik het schema kan lezen maar die ken ik wel. Hans Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 25 oktober 2007 Report Share Posted 25 oktober 2007 Voeding elco's en locale voeding condensatoren vervangen door Philips (BC/Vishay) 136 Eventuele koppel condensatoren vervangen door folie. Diodes etc. voorlopig lekker laten zitten. Groet, Jack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Gaulhofer Posted 26 oktober 2007 Author Report Share Posted 26 oktober 2007 Jack, Ik voel mij gesterkt in mijn plannen. Diodes ben ik bang voor. Waar haal je die Philips (BC/Vishay) condensatoren? En zal ik de waardes maar verdubbelen. 470 -> 1000UF en 10000 naar 20000 uF? Ik houd van een volle strakke bas! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 26 oktober 2007 Report Share Posted 26 oktober 2007 Jack,Ik voel mij gesterkt in mijn plannen. Hoi Hans, Die "strakke bas" daar zullen je boxen toch v.n.l. moeten zorgen Het zomaar verdubbelen van de waardes van condensatoren kan wel eens mis gaan .... dan krijg je zogenaamde "motorboot effecten" omdat ze niet snel genoeg geladen kunnen worden Maar ok, die 2 direct achter de gelijkrichter kun je gerust 2200uF maken. Past gemakkelijk.... want condensatoren zijn flink kleiner geworden. Daarna zou ik gewoon de orginele waardes aanhouden, heus die ontwerper was niet gek 25 jaar terug en meestal zit de eindtrap direct aan het begin van de voeding aangesloten, die profiteert van wat extra cappaciteit. Diodes gewoon laten zitten, voorheen gebruikte ik ook vaak van die "snelle" scottky diodes, maar kom daar langzaam van terug..... nergens voor nodig g Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 27 oktober 2007 Report Share Posted 27 oktober 2007 Schema is 8 euro op ebay: http://cgi.ebay.com/Sansui-AU-317-Stereo-a...1QQcmdZViewItem Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jan Posted 27 oktober 2007 Report Share Posted 27 oktober 2007 Kijk eens op deze site Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans Gaulhofer Posted 8 november 2007 Author Report Share Posted 8 november 2007 Oja tip vervang niet alles in Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 8 november 2007 Report Share Posted 8 november 2007 (edited) Oja tip vervang niet alles in Edited 8 november 2007 by tubejack Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts