carl Posted 28 oktober 2007 Report Share Posted 28 oktober 2007 Ik heb dezelfde arm als jij Siep en ik heb natuurlijk ook geexperimenteerd met mijn Benz Wood L2. Ik vind de verschillen miniem al heb ik wel eens gehoord dat een Benz relatief ongevoelig is voor VTA. Volgend weekend weer eens experimenteren. Toch altijd een goed verhaal gevonden waar die Roy Gregory een beetje wordt aangepakt http://www.tnt-audio.com/sorgenti/vta_e.html Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 29 oktober 2007 Report Share Posted 29 oktober 2007 Heb thuiseen Japanse 200 grs vinyl versie van Aja/Steely Dan. Uitgebracht door Geffen Records.Er is ook onlangs een 180 grs versie uitgekomen bij Ciscomusic.com En deze, is dat dezelfde als de Geffen-versie? Label: Universal Records (Japan) Format: 200 Gram Vinyl Heb zelf een Japanse persing, 1977, abc Records, YX-8114-AB (AB-358-413 & AB-358-414), 115 gram. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sofa2007 Posted 29 oktober 2007 Author Report Share Posted 29 oktober 2007 En deze, is dat dezelfde als de Geffen-versie? Label: Universal Records (Japan) Format: 200 Gram Vinyl Heb zelf een Japanse persing, 1977, abc Records, YX-8114-AB (AB-358-413 & AB-358-414), 115 gram. Ja dit is de 200 grs Geffen versie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 30 oktober 2007 Report Share Posted 30 oktober 2007 Ja dit is de 200 grs Geffen versie.Ok, ik dacht dat dat de nieuwe 200 grammen vinyl versie was.Maar dat is dan dus deze van Universal Japan: Link to comment Share on other sites More sharing options...
AudioCare Posted 30 oktober 2007 Report Share Posted 30 oktober 2007 Hoi Sofa200 on topic: Heb op de VAD de Cisco versie gekocht( limited edition S/N 4986) omdat mijn originele elpee uit 1977 grijsgedraaid is... In eerste instantie vond ik de Cisco uitvoering niet eens zoveel beter klinken. Na goede schoonmaakbeurt( jaja ook bij ''nieuwe''elpee's) al wat beter en bij meer luisteren natuurlijk wat rustiger doordat er geen ruis en ritseltjes meer zijn. Er wordt naar mijn mening veel te veel waarde gehecht aan die nieuwe zwaardere elpee's. Als je wat googled dan zijn er de nodige opmerkingen over met name de mindere of slechte klank van bv. 200 grams.. Ook de zgn. meesterlijke heruitgave van Steely Dan's AJA is m.i. puur marketingpraat. Ik heb de laatste jaren nogal wat zgn. betere persingen en zwaardere elpee's gekocht, maar de meeste zijn hun geld niet waard.: Ik bedoel dat de prijskwaliteit verhouding niet klopt.. Mijn elpees uit de jaren 60 en 70 klinken over het algemeen zeker zo goed/lekker: kwaliteit persing ? kwaliteit vinyl ? liefde voor het vak of commercieel gewin ? en er zijn nog veel meer invloeden.. elpee van Jennifer Warnes , the Well is bijv. een positieve uitzondering Ik neem me elke keer , als ik een (duurdere) heruitgave lp heb gekocht, voor om dat NIET meer te doen, omdat ik in Tilburg op de zaterdagmarkt of bij Zounds , voor dat geld vaak 10 ( tien) ! elpees 2e hands kan kopen, die me veel meer luisterplezier geven!! Mocht er een bij zijn die een tik of beschadiging heeft die hinderlijk is , kan ik hem de week daarop omruilen... Carl Ik vond dat artikel over ''exposing the VTA myth'' ook zeer aannemelijk en een goed verhaal. Toch denk ik dat je bij bijv. een Graham arm, deze VTA zo makkelijk kunt instellen/veranderen, dat je dat dan ook moet doen..alhoewel ook niet teveel, anders blijf je zo bezig het zijn tenslotte allemaal 'tools'' om tot een heerlijke muziekbeleving te komen en niets meer.....? groeten uit Loon en tot Vrijdag a.s. in ''Snits'' bij Henk? waar ik Dynamic Solutions en Audionord Europe met Rick ga vertegenwoordigen. Chris Audiocare Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 30 oktober 2007 Report Share Posted 30 oktober 2007 Er wordt naar mijn mening veel te veel waarde gehecht aan die nieuwe zwaardere elpee's. Als je wat googled dan zijn er de nodige opmerkingen over met name de mindere of slechte klank van bv. 200 grams..Ook de zgn. meesterlijke heruitgave van Steely Dan's AJA is m.i. puur marketingpraat. Ik heb de laatste jaren nogal wat zgn. betere persingen en zwaardere elpee's gekocht, maar de meeste zijn hun geld niet waard.: Ik bedoel dat de prijskwaliteit verhouding niet klopt.. Mijn elpees uit de jaren 60 en 70 klinken over het algemeen zeker zo goed/lekker Ben het helemaal met je eens, heb dezelfde ervaringen.Uitzonderingen die ik heb zijn enkele recente lp's van 't label Excelsior (waarbij ook de cd zit, hulde!). Het gewicht als marketingstunt, wat het feitelijk is, vooral bij heruitgaves en herheruitgaves etc., doet me niets. Als ze blindelings beter klonken dan de oude persingen zou het een ander verhaal zijn, maar het is telkens weer afwachten en meestal even schrikken. Als je de oude exemplaren niet hebt of kent ligt het iets anders, maar of het dikke dure vinyl op meer dan die twee eigenschappen veranderd is, en dan in positieve zin, in vergelijking met een goed onderhouden oud exemplaar, betwijfel ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 1 november 2007 Report Share Posted 1 november 2007 Hai Chris, we kennen elkaar van de shows van Henk. Ik hoop dat ik kan komen ivm keelontsteking. Ik heb trouwens een Graham 2.2 op mijn Oracle en naarstig geexperimenteerd met VTA. Helemaal met je eens wat betreft die 200 grams. Van mij hoeven ze niet zo dik als het maar een goede persing is zonder verdere problemen. Die heb ik dus regelmatig met nieuwe LP's , maar dan gaan ze terug. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 1 november 2007 Report Share Posted 1 november 2007 Tis wel waar, ik vind dat platen uit de oliecrisis ook erg goed kunnen klinken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts