wijnand Posted 26 oktober 2007 Report Share Posted 26 oktober 2007 Ik ben in de herfstvakantie bij Audio Selectief geweest. We hadden vakantie en de camper stond bij de jachthaven de Domp. We gingen samen met vriendinlief luisteren naar een Phonotrap en een element voor mijn Micro Seiki DD 40. Terwijl mijn vriendin aan het breien was voor ons aankomende kleinkind, werd er een mooie draaitafel met de Phonotrap van Blue Note een soort ronde pijp en een tweetal elementen, te weten de Benz Micro Glider en de Lyra Dorian op een Accuphase versterker met een paar Blue Note Ducale aangesloten. Na veel luisteren bleek de Lyra de mooiste, warm, niet te scherp en muzikaal. Zeker icm met de Blue Note Phono. De ontdekking vond ik wel Ducale op de Accuphase. Ik heb de 308 met Dynaudio, maar deze Italiaan was toch wel heel fraai. Niet te direct, en ook weer heel muzikaal. Henk, bedankt voor deze leerzame middag. Dat kopje koffie krijg ik nog??? Ik heb mijn keuze, denk ik wel bepaald:de BlueNote Phono 1 met de Lyra Dorian. Wijnand. www.klavierles.nl Link to comment Share on other sites More sharing options...
gruiter Posted 26 oktober 2007 Report Share Posted 26 oktober 2007 Altijd leuk om te lezen over tripjes naar Sneek. Ben je er volgende week toevallig ook bij. Mocht je eens in de buurt zijn van Almere dan ben je van harte welkom om eens te komen luisteren naar mijn combi van Lyra Dorian, Phono 1, S1 versterker en Ducales. Zo'n accuphase is natuurlijk helemaal top. Link to comment Share on other sites More sharing options...
wijnand Posted 27 oktober 2007 Author Report Share Posted 27 oktober 2007 Altijd leuk om te lezen over tripjes naar Sneek. Ben je er volgende week toevallig ook bij. Mocht je eens in de buurt zijn van Almere dan ben je van harte welkom om eens te komen luisteren naar mijn combi van Lyra Dorian, Phono 1, S1 versterker en Ducales. Zo'n accuphase is natuurlijk helemaal top. Die uitnodiging neem ik graag aan! Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 27 oktober 2007 Report Share Posted 27 oktober 2007 Hey Wijnand, de Phonotrap van Blue Note een soort ronde pijp Heb je achteraf nog naar de Phono 1 (rechthoekig) geluisterd? Een ronde pijp phonotrap, dat kan alleen maar de Pamphili zijn ... en deze kost beduidend wat meer dan de Phono 1. Hoe deze klinkt, ik weet het niet, mss kan Henk dit eens posten Zelf heb ik ook de Phono 1 Je keuze is idd wel heel fraai hoor Ga maar eens luisteren bij Gerald, het is er altijd gezellig vertoeven Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 28 oktober 2007 Report Share Posted 28 oktober 2007 Leuk verslagje, het breiwerk zal die dag wel een stuk verder gekomen zijn, er gaat in Sneek vaak veel tijd in zitten zonder dat je het doorhebt heb je niet toevallig de Reale speakers beluisterd? De Ducales zijn monitorluidsprekers, de Reales vloerstaanders. greetz, Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
marc Posted 31 oktober 2007 Report Share Posted 31 oktober 2007 De ontdekking vond ik wel Ducale op de Accuphase. Als dat dezelfde combinatie is die vorig jaar op de show in Sneek te beluisteren was, dan kan ik me dat goed voorstellen. Dat waren Bluenote vloerstaanders met Accuphase E-550(?): prachtig, prachtig. Hierbij deed de Simon York / Jan Allaerts bron ook een duit in het zakje. Ik moet wel bekennen dat ik vwb het element een voorkeur voor de Glider heb en dat de Dorian (en ook Lyra in het algemeen) me niet zo bekoorde. Maar goed, smaak speelt hier natuurlijk een niet onbelangrijke rol, en dat is maar goed ook. groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 19 november 2007 Report Share Posted 19 november 2007 Die dure Simon Yorke met Jan Allaerts en Isenberg phono pre zou ik misschien nog tegen mijn Oracle willen ruilen. Ik denk dat het de mooiste draaitafel combi is die ik ooit gehoord heb. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts