Guest cve Posted 26 oktober 2007 Report Share Posted 26 oktober 2007 Zo net eens voor de nieuwsgierigheid weer eens een test-cd opgezet. Wat blijkt? Zowel bij 20 Hz als bij 15kHz is het bij mij muisstil; tenminste ik hoor niets. Mijn audiofiele wereld beweegt zich dus tussen ruwweg 25 Hz en 14kHz. Geldt dat voor de meesten hear of is de aftakeling nu echt begonnen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 26 oktober 2007 Report Share Posted 26 oktober 2007 Op het andere forum heb ik van de week een 18 kHz gefilterd muziekstuk kunnen ABX-en. En ik ben 32. Nog niets te klagen dus maar het zal wel gaan aftakelen. Dat is heel normaal. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 26 oktober 2007 Report Share Posted 26 oktober 2007 20 Hz geven je speakers waarschijnlijk niet weer... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 26 oktober 2007 Report Share Posted 26 oktober 2007 Ik ben bijna 50, en bij mij houd het bij 12khz echt wel op Om de e.e.a. reden ben ik ook doof voor ruis, tikken, spetters en vrouwen Maar d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cve Posted 26 oktober 2007 Report Share Posted 26 oktober 2007 20 Hz geven je speakers waarschijnlijk niet weer... Da's natuurlijk ook een optie, hoewel er uit een SF Amati nog wel iets uit zou moeten komen. Ik lig er ook niet wakker van! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 27 oktober 2007 Report Share Posted 27 oktober 2007 En voor die leuke dingen heb je vrouwen .... ahum luisterpanel.. die moeiteloos de afbuigingvan een TV horen piepen ergens op 15,6 khz of zo... Oh, dat hoor ik ook nog wel. Valt nog wel mee, met mijn gehoor dus... Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 27 oktober 2007 Report Share Posted 27 oktober 2007 En voor die leuke dingen heb je vrouwen .... ahum luisterpanel.. die moeiteloos de afbuiging van een TV horen piepen ergens op 15,6 khz of zo... Oh, dat hoor ik ook nog wel. Valt nog wel mee, met mijn gehoor dus... De echte afbraak komt vaak pas later... Bij mij houd het ook met de 12 kHz op... valt op zich nog niet tegen W Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartverwaaijen Posted 27 oktober 2007 Report Share Posted 27 oktober 2007 is het ook niet zo dat je voor een toon van 20 Hz een zeer grote geschikte kamer moet hebben? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 27 oktober 2007 Report Share Posted 27 oktober 2007 En voor die leuke dingen heb je vrouwen .... ahum luisterpanel.. die moeiteloos de afbuiging van een TV horen piepen ergens op 15,6 khz of zo... Oh, dat hoor ik ook nog wel. Valt nog wel mee, met mijn gehoor dus... De echte afbraak komt vaak pas later... Dat ligt eraan. Als je wekelijks in de disco staat, gaat het best snel op jonge leeftijd. Misschien dat het dan nog niet door hebt, maar het is wel schadelijk... Ik sta af en toe bij een optreden, maar ik heb altijd oordoppen bij me. Als het me te hard wordt, doe ik ze in... Trouwens, zo lang ik een beter gehoor hou dan m'n vader, dan mag ik niet klagen -100dB bij 4000Hz... Hoezo doof? Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 27 oktober 2007 Report Share Posted 27 oktober 2007 Ach als je gehoor wat achteruit gaat voor hoge tonen zet je gewoon een extra tweeter in of je tweakt je installatie dmw scherp klinkende kabels (Supra Lo Rad power cord bvb ) mvg RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 27 oktober 2007 Report Share Posted 27 oktober 2007 Op mijn equalizer staat alles boven 10.000 Herz op maximum ingesteld.. (grapje: ik heb geen equalizer) Maar zo'n fluittoon heb ik ook vaak Niet hard, maar het is wel verschenen sinds ik elke week 3 uur in een klein kamertje met de band repeteer.. Ik gebruik wel vaak oorbeschermers, maar degene die ik nu heb dempen te veel, en hoor ik het niet goed genoeg meer, dus dan doe ik ze maar uit.. (en geloof me, een drumstel in een kamer van 3 bij 3, dat is Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartverwaaijen Posted 31 oktober 2007 Report Share Posted 31 oktober 2007 @ buizenbart. Er zijn speciale oordoppen voor muziek waar verschillende vlakke filters in gezet worden van 5-30 dB als ik me niet vergis. Ik heb ze zelf van 15dB gebruikt in een orkest. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 31 oktober 2007 Report Share Posted 31 oktober 2007 @ mede-Bart Zijn dat van die op maat gemaakte? Die wil ik nog wel eens, zijn alleen een beetje duur. Over die doppen die ik eerst omschreef: ik heb er ook nog andere filtertjes bij die wat minder dempen, ga die maar eens proberen.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
bartverwaaijen Posted 31 oktober 2007 Report Share Posted 31 oktober 2007 @bart Deze zijn inderdaad op maat gemaakt en staan bekend als musicians ear plugs Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 31 oktober 2007 Report Share Posted 31 oktober 2007 @ mede-Bart Zijn dat van die op maat gemaakte? Die wil ik nog wel eens, zijn alleen een beetje duur. Ik weet niet hoe duur ze zijn, maar wat is belangrijker: een goed gehoor (ook op latere leeftijd) of een paar centen meer in je portemonnee? Een gehoorapparaat is ook niet gratis (tenzij die vergoed wordt door je verzekering natuurlijk ) en in ieder geval niet echt fijn... Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 31 oktober 2007 Report Share Posted 31 oktober 2007 Het wordt na je 45e, 50e tijd voor een eqaulizer Op een of andere manier, denk ik dat veel audiofielen allergisch zijn voor toonregeling. Terecht of onterecht Op veel (veelal zwaardere) stereo-versterkers, zit er tegenwoordig totaal geen toonregeling op. M.i.z is er totaal geen bezwaar tegen het gebruik van een eqaulizer, tussen de voor- en eindversterker. (bij veel geintregeerde versterkers zijn de voor- en eindtrappen ook te scheiden) Al je een kwalitatieve eqaulizer gebruikt, hoeft dit m.i.z niet ten koste v/d kwaliteit te gaan. Ook al zou je wat kwaliteit moeten inleveren, is dit m.i.z zo weinig en weegt niet op tegen de voordelen: Voordelen: - correctie t.b.v een slechter gehoor - correctie m.b.t akoestieke onvolkomenheden Wie weet wat er op dit gebied te verkrijgen is aan merken, typen, prijzen ! Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 31 oktober 2007 Report Share Posted 31 oktober 2007 Voor de akoestische onvolkomenheden. En deze voor de correctie van het slechte gehoor. Maar als we nou gewoon deze gebruiken tijdens het vertoeven in luidruchtige omgevingen (Alpine Musicsafe +/- 30 euro).. En dit of nog iets mooiers van Toine voor de akoestische onvolkomenheden installeren.. Dan is het resultaat vast een stuk beter.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 31 oktober 2007 Report Share Posted 31 oktober 2007 Die Tact vind ik echt stoer... Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 31 oktober 2007 Report Share Posted 31 oktober 2007 De echte afbraak komt vaak pas later...Bij mij houd het ook met de 12 kHz op... valt op zich nog niet tegen W Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest cve Posted 31 oktober 2007 Report Share Posted 31 oktober 2007 En deze voor de correctie van het slechte gehoor. Dit lijkt me sterk. Wanneer je oor geen toon meer hoort boven 12kH, kun je volgens mij corrigeren dat je een ons weegt, maar blijft het boven de 12kH toch knap stil. Of zie ik iets over het hoofd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 31 oktober 2007 Report Share Posted 31 oktober 2007 P.s. zo'n equalizer lijkt me helemaal niks, weer een bak onderdelen in de signaalweg Je hoort iets , Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 31 oktober 2007 Report Share Posted 31 oktober 2007 Mijn gehoor is ook zeker niet meer optimaal. Bij concerten draag ik tegenwoordig bijna standaard oordoppen. Die heb ik op maat laten maken voor op de motor. Met de motor heb ik veel last van windgeruis. Best leuk spel die equalizer maar volgens mij zijn die dingen erg duur. Er is ook een merk die er 1 heeft in de voorversterker, ben het merk even kwijt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 31 oktober 2007 Report Share Posted 31 oktober 2007 P.s. zo'n equalizer lijkt me helemaal niks, weer een bak onderdelen in de signaalweg Je hoort iets , Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 31 oktober 2007 Report Share Posted 31 oktober 2007 En deze voor de correctie van het slechte gehoor. Dit lijkt me sterk. Wanneer je oor geen toon meer hoort boven 12kH, kun je volgens mij corrigeren dat je een ons weegt, maar blijft het boven de 12kH toch knap stil. Of zie ik iets over het hoofd? Soms is er bij gehoorsbeschadiging na leeftijd sprake van hoge tonen die een stuk harder moeten zijn alvorens we ze weer kunnen waarnemen. Dit is ook een deel van de functie van een gehoor apparaat. En soms zijn het de trilhaartjes die onherstelbaar beschadigd zijn en dan is het inderdaad zo dat je die hoge tonen niet meer zal horen.. P.s. zo'n equalizer lijkt me helemaal niks, weer een bak onderdelen in de signaalweg Je hoort iets , Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 1 november 2007 Report Share Posted 1 november 2007 @ mede-Bart Zijn dat van die op maat gemaakte? Die wil ik nog wel eens, zijn alleen een beetje duur. Ik weet niet hoe duur ze zijn, maar wat is belangrijker: een goed gehoor (ook op latere leeftijd) of een paar centen meer in je portemonnee? Een gehoorapparaat is ook niet gratis (tenzij die vergoed wordt door je verzekering natuurlijk ) en in ieder geval niet echt fijn... Ja pappa... Ze zijn behoorlijk duur, als ik het goed heb iets van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts