dekkersj Posted 1 november 2007 Report Share Posted 1 november 2007 [...]Okee, maar als je toch je best doet om het zo goed mogelijk te krijgen ga je geen dingen toevoegen die het signaal degraderen. [...] En dat wordt dan ook niet gedaan. De verschillen zijn bijna op het moleculaire niveau en als eea goed geimplementeerd is, is het gewoon onhoorbaar. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 1 november 2007 Report Share Posted 1 november 2007 @bart Deze zijn inderdaad op maat gemaakt en staan bekend als musicians ear plugs @ mede-Bart Zijn dat van die op maat gemaakte? Die wil ik nog wel eens, zijn alleen een beetje duur.Ik weet niet hoe duur ze zijn, maar wat is belangrijker: een goed gehoor (ook op latere leeftijd) of een paar centen meer in je portemonnee? Een gehoorapparaat is ook niet gratis (tenzij die vergoed wordt door je verzekering natuurlijk ) en in ieder geval niet echt fijn... Dat type beschermers heet otoplastieken en je kunt ze met bepaalde dempingswaarden kopen. Die op maat gemaakte otoplastieken kunnen 9, 15 of 25 db filtertjes bevatten. Omdat je oren doorgroeien zullen ze na ongeveer drie jaar minder goed zitten. Ik gebruik ze zelf van Exinore (site), de FlexComfort ER-15. Ik gebruik ze zowel bij concertbezoek als op de motor. De kosten waren 160 euro. Ik vind het dat absoluut waard. Ik heb 't zelfde paar nu al vier jaar, dus daar zal ik niet zo heel lang meer mee kunnen doen, vermoed ik. En hoewel het concerten bezoeken wat minder wordt is een duurdere (geruisarmere) motorhelm niet zo veelzijdig inzetbaar; er komt dus een nieuw paar otoplastieken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Ark Posted 1 november 2007 Report Share Posted 1 november 2007 ik las in the Absolute Sound dat vele audiofielen hun (digitale) Behringer Ultracurve na een tijdje wegdoen... maar er schijnt een analoge te zijn, met buizen, die beter klinkt, d.w.z. minder in de weg zit het gaat er toch voornamelijk om om de ergste bas-buiken te temperen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 1 november 2007 Report Share Posted 1 november 2007 Hallo Jack, Ongeveer 50% van de hedendaagse producties gaat door de fase lineare equalizers van Weiss. Ze klinken transparant en op dat gebied zijn ze in geen mogelijkheid te vergelijken met de 'transparante' equalizers van tientallen jaren geleden. Vergeleken met wat de akoestiek en het gros van de luidsprekers aan het geluid versmeerd (om maar te zwijgen over de broadcast processors waar jij zo graag naar luistert..) is toevoeging van een equalizer als deze Weiss een lachertje.. Maargoed, ieder zijn mening.. mvg, PD Beste PD, Dank, voor deze heldere uiteenzetting, maar zie het eens anders, Natuurlijk heb ik een idee welk tracject het geluid aflegt voordat het bij mij is .... met radio is dat idd bij de meeste stations via allerlei optimod en ander compressors/limiters en dan met name die "heel hard" willen klinken of een bepaalde sound aan het geluid willen geven Maar d Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 1 november 2007 Report Share Posted 1 november 2007 @ mede-Bart Zijn dat van die op maat gemaakte? Die wil ik nog wel eens, zijn alleen een beetje duur. Ik weet niet hoe duur ze zijn, maar wat is belangrijker: een goed gehoor (ook op latere leeftijd) of een paar centen meer in je portemonnee? Een gehoorapparaat is ook niet gratis (tenzij die vergoed wordt door je verzekering natuurlijk ) en in ieder geval niet echt fijn... Ja pappa... Ze zijn behoorlijk duur, als ik het goed heb iets van Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 1 november 2007 Report Share Posted 1 november 2007 Je hebt helemaal gelijk Pappa Het is ook typisch zo'n aanschaf die er niet van komt omdat je er niet aan denkt. En als ik zoveel poen heb dan is de platenzaak wel erg dichtbij.. PS ik ben bassist, geen drummer. Maar gek genoeg klinken drums vanop de drumkruk minder hard dan wanneer je er naast staat. Het geluid 'straalt er vanaf' zeg maar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 1 november 2007 Report Share Posted 1 november 2007 Ja, ik ga ook niet beweren dat je vanaf de drumkruk nooit gehoorbeschadiging zult oplopen.. Lars Ulrich is ook zo doof als een kwartel.. Ik heb het alleen ervaren toen ik eens ging drummen, ik was lekker bezig, en de jongen die in de studio bezig was vroeg of ik op wilde houden omdat het zo'n klereherrie maakte (qua lawaai dan, ik ben een drumwonder ), ik had dat zelf helemaal niet in de gaten. En ik had het er later met drummers over, en die beaamden dat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Manus Posted 2 november 2007 Report Share Posted 2 november 2007 In de lente hoor ik de vogels fluiten, in de winter mijn oren... Bescherm, berscherm, bescherm uw gehoor toch voor het te laat is! Ik heb jarenlang gedrumd zonder oorbescherming, heb talloze concerten bezocht zonder doppen in. Nu weet ik wel beter. De fluit in beide oren valt nog wel mee - of ben ik er inmiddels al aan gewend - normaal gesproken sla ik er geen acht op, behalve als het vrijwel geheel stil is om mij heen. Ik heb niet de indruk dat de fluit erger wordt. Ik gebruik nu al een paar jaar naar volle tevredenheid de al eerder genoemde Exinore-doppen. Fantastisch gewoon! Popconcerten verworden nun niet snel meer tot een brij waarin alles vervormt. En de doppen geven de oren rust. Die doppen zijn hun geld meer dan waard. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts