Jump to content

monarch zelfbouwproject

m44
 Share

Recommended Posts

op de gok een set zelfbouwspeakers gekocht op marktplaats. de mensen hadden totaal geen benul van wat voor speakers het waren.

thuisgekomen blijken het drivers te zijn van monarch. de bezetting is als volgt. 2 x woofer 9cm sph 115

2 x mid msh115 van 9 cm en 1 x tweeter ook van monarch.

zeer slanke zuilen van dik mdf. zeer stevig in elkaar gezet en ong 1 meter hoog. 20 cm breed 30cm diep.

de woofers zitten bovenin en onderin en daartussen in diapollito opstelling de mid en tweeter. opvallend is dat de mid en tweeter in een aparte behuizing zijn aangebracht. de woofers zitten daar dus boven en onder en staan met elkaar in verbinding door een soort u vorm ,de gebruikte componenten kan ik nog lastig zien maar ogen fors en goede koperkabel is gebruikt.

oogt allemaal erg goed.

de eigenaar verteld mij dat ze waren gemaakt door radio rhee in breda.

aan losse componenten zit er wel zo'n 300 euro in.

kent iemand deze zaak en zijn producten en kent iemand monarch en de reputatie daarvan.

in 2 woofers en 2 mids zitten wat gaatjes in de randen. net te groot om te laten zitten maar de randen zijn verder uitstekend (rubber) zl ik dan de randen vernieuwen of 2 randen kopen en de gaten afplakken?

kan niet wachten tot ze een keer aangeloten kunnen worden. maar eerst de drivers fixen en de kast spuiten.

totaal betaald 70 euro

• 2 weeks later...

Radio van Rhee, Karnemelkstraat Breda.

Lang niet geweest daar. zijn tegenwoordig helemaal B&O minded, tenminste ik ben er al jaren niet meer geweest , kan dus ook wel weer veranderd zijn.

Stonden altijd twee zeer oude dames achter de toonbank, die zijn er ook niet meer.