Jump to content

Weet niet welke weg moet

Andre Kel
 Share

Recommended Posts

Hoi allemaal,

Ben in het bezit van 2 tuners,

Luxman T230

LuxT-230.jpg

Sony ST-S370

62788_1.jpg

De eerste is +/- 25jaar oud (denk ik)

De tweede is +/- 10 jaar oud.

Van de Sony dacht ik dat ie kapot was, blijkt Achteraf een kabel breuk te zijn in de net kabel die ik toen niet kon ontdekken. Maar deze is zwart en past qua uiterlijk eigenlijk niet zo goed bij mijn set. Ik wilde 'm op marktplaats zetten maar dacht laat ik 'm nog eens insteken, verdomd doet ie het weer! Blijkt het dus de kabel breuk te zijn.....AAAAAAAHH!!! Heb ik ooit die Lux gekocht, eigenlijk voor niks. Ik geloof dat ik er 3 jaar terug

Guest tubejack

Hoi Andre,

Die Sony lijkt me het meest bedrijfszeker... ondanks dat snoer :lol:

Is het duurder zusje van de 170 die als ik me niet vergis beide ooit getest zijn in het blad Audio en Techniek.

Lijkt me gewoon goed en meer niet ;) Beetje "eenheidsworst" er zijn veel betere.

Is een m.i. een veel verkocht model 35...45 euro.

Die Lux, is een instapmodel, en m.i. niks bijzonders, als je er 30 euro voor krijgt ben je spekkoper.

Als je niks met radio hebt, zou ik ze alletwee weg doen.

Als je dat w

He Jack, tja een goede tuner. Wat is een goede tuner? Een die betaalbaar is. Ach aan de andere kant het is voor muzikaal behang. Dus hoef geen Accuphase T1000.

Er staat hear op 2e hands een luxman T03 te koop. De verkoper zegt dat ie ergens gerankt staat bij de beste ooit...

Groet,

Andre

Guest tubejack
He Jack, tja een goede tuner. Wat is een goede tuner? Een die betaalbaar is. Ach aan de andere kant het is voor muzikaal behang. Dus hoef geen Accuphase T1000.

Er zijn veel goede tuners.... zomaar wat vragen, digitaal, analoog?, AB?, wat voor kleur

moet hij hebben, wat voor een antenne ga je gebruiken, van wat voor soort geluid

hou je? analytisch, of wat warmer geluid.... ennnnn naar welke zender luister je :o

Er staat hear op 2e hands een luxman T03 te koop. De verkoper zegt dat ie ergens gerankt staat bij de beste ooit...

Ziet er goed uit, die advertentie, de T117, ken ik persoonlijk niet, maar lijkt me niet verkeerd.

Probleem is alleen: de tuner is nu 20 jaar en met een beetje pech ben je een veelvoud aan onderhoud

en reparatie kwijt. Als alle schakelaars nog goed zijn zou je eigenlijk zo'n apparaat helemaal uit elkaar moeten halen en reviseren. Ik kan dat niet, voor dit model.

Groet,

Jack

Hoi,

Ik ga de Lux weg doen en hou de Sony. Hi is gewoon zeker 10 jaar jonger, heeft drie jaar stil gestaan, in het geheugen stonden alle zenders nog, doet het nu perfect. Het was trouwens niet de kabel maar de voeding zat los. Heb alle soldeer punten opnieuw gedaan en voila als nieuw. En er zit nu ook een dikkere kabel op omdat ik die al had vervangen.

Wat zal ik voor de Luxman vragen?

Andre

Ach, als de Lux niet in de weg staat zou ik 'm niet verkopen, maar veilig opbergen.

Over 10 jaar is de waarde hoogstwaarschijnlijk hoger dan nu (mits ie het blijft doen. :D )

Nu krijg je er een paar tientjes voor, die gaan op aan een cd of een bezoek aan de McDonalds...

Mijn 2 centjes.

:)

Guest tubejack
Hoi,

Ik ga de Lux weg doen en hou de Sony. Hi is gewoon zeker 10 jaar jonger, heeft drie jaar stil gestaan, in het geheugen stonden alle zenders nog, doet het nu perfect. Het was trouwens niet de kabel maar de voeding zat los. Heb alle soldeer punten opnieuw gedaan en voila als nieuw. En er zit nu ook een dikkere kabel op omdat ik die al had vervangen.

Goed gedaan! :)

Wat zal ik voor de Luxman vragen?

Die Lux, is een instapmodel, en m.i. niks bijzonders, als je er 30 euro voor krijgt ben je spekkoper.

;)

de luxman houden natuurlijk. ziet er 100 x mooier uit.

ik ga vandaag een sony tuner ophalen van een jaar of 25 oud. 30 euro en op ebay heeft iemand er al een keer 200,- voor geboden.

vergis je niet dat sommige oude spulletjes liefhebbers hebben.

eerste even googelen op verschillende vintage sites en dan je prijs bepalen. weel er iets onder gaan zitten want vintage owners en handelaren vragen vaak teveel.

ik hou wel van een apparaat met wat geschiednis

Er zijn veel goede tuners.... zomaar wat vragen, digitaal, analoog?, AB?, wat voor kleur

moet hij hebben, wat voor een antenne ga je gebruiken, van wat voor soort geluid

hou je? analytisch, of wat warmer geluid.... ennnnn naar welke zender luister je :o

Ziet er goed uit, die advertentie, de T117, ken ik persoonlijk niet, maar lijkt me niet verkeerd.

Probleem is alleen: de tuner is nu 20 jaar en met een beetje pech ben je een veelvoud aan onderhoud

en reparatie kwijt. Als alle schakelaars nog goed zijn zou je eigenlijk zo'n apparaat helemaal uit elkaar moeten halen en reviseren. Ik kan dat niet, voor dit model.

Groet,

Jack

Deze Lux gaat geweldig en komt jou vast nog bekend voor!

T12klaar.jpg

Ik zou dus altijd voor de Lux gaan.

Groet Mark

Erjee..... bah... Mc Donalds. Dan kan je beter bij mij komen eten. Voor een paar tientjes steek ik een fatsoenlijke maaltijd in elkaar.

Ik denk er even over na. Kan 'm natuurlijkopzolder leggen. Anderzijds ben ik aan het sparen voor een digitale spiegelreflex camera en aangezien mijn smaak niet goedkoop is, is elk tientje meer dan welkom....

Toch raar, heb die Lux vervangen voor die Sony, moet toch zeggen dat de Sony wat helderder klinkt. Alsof het lapje stof weg gehaald is. En het ziet er ook niet direct slechter uit terwijlhet ding zwart is en de Lux net de cd speler waar ie onder staat champagne.

Ik denk er even over na.

Groet',

Andre

Dan kan je beter bij mij komen eten. Voor een paar tientjes steek ik een fatsoenlijke maaltijd in elkaar.

Hou ik je aan! :)

Ben immers ook errig benieuwd naar je set!

:cool2:

Anderzijds ben ik aan het sparen voor een digitale spiegelreflex camera en aangezien mijn smaak niet goedkoop is, is elk tientje meer dan welkom....

Ook erg interessant.

Nieuw of tweedehands?

Tweedehands DSLR's zijn vaak bijzonder interessant geprijsd.

Een Canon D350 doet technisch gezien niet veel onder voor de D400.

Prijstechnisch gezien is het een ander verhaal!

Zou je nog 'n aardige duit over houden voor lenzen, statief of flitser!

;)

Ach en wee, waar bij mij de moeite zat is wel in het feit dat ik wat emotionele gevoelens heb bij Luxman. Dus nu van een nagenoeg volledige Luxman set naar aandere merken ben gegaan. Net als of ik stiekem in mijn eigen tuin sta te pissen hahaha (wat nachtdienst al niet met associaties doet....). Ach, mijn droom was ook altijd om een M-07 te hebben met de DA-DP-07 maar wie heeft het geld voor me en ze zijn nergens te vinden

Erjee, tja eigenlijk wil ik wel een nieuwe spiegelreflex. Probleem is dat ik die dingen nogal gevoelig vind en je nooit weet wat er allemaal mee gebeurt is. En... smaken verschillen. Wil graag een canon maar geen d350 of d400, vand dat een beetje speelgoed (zonder oordelend of afzeikend te zijn). Maar ik ben het type dat wat vast wil hebben. Dus ga voor een D20, 30 of 40 alhoewel die laatste pittig aan de prijs is.

Heb er heel lang over getwijfeld om digitaal te gaan. Een van de redenen is dat ik als een dinosaurus op vakantie ga. Twee camera's en 4 lenzen. heb alleen al een aanhangertje nodig om vakantoe foto's te kunnen maken... een camera met zwart wit, een lekker rauwe praktica en mijn sigma sa 300 dat ook al geen snelle en moderne camera meer is. Hij en ik samen... maken wel nog mooie foto's. Ach wij zien ons de 8ste december toch en praten we eens bij. Lachu hoe dat gegaan is ...

Andre

Wil graag een canon maar geen d350 of d400, vand dat een beetje speelgoed (zonder oordelend of afzeikend te zijn).

... en mijn sigma sa 300 dat ook al geen snelle en moderne camera meer is. Hij en ik samen... maken wel nog mooie foto's. Ach wij zien ons de 8ste december toch en praten we eens bij. Lachu hoe dat gegaan is ...

Andre

Fotograferen vind ik ook erg interessant.

Heb nog een D300 liggen waar ik geen afstand van wil doen.

Digitaal is het inmiddels helemaal, omdat je in principe alles met een DSLR kunt doen (en een setje lenzen).

Zo zie je maar; steeds meer gespreksthema's!

:)