spido Posted 30 januari 2008 Report Share Posted 30 januari 2008 Tja beste Spido, als je je kennis ook van internet bij elkaar moet sprokkelen... Ter aanvulling van 1ennalloor: In die tijd waren speciale filmscores niet gebruikelijk. Men pakte simpelweg een bestaand muziekje en plakte dat er onder, vaak live gespeeld of vanaf een grammofoonplaat. Metroplis is 1 van de eerste films waarvoor een speciale filmscore gecomponeerd is. Die liep overigens globaal synchroon met het beeld omdat een goede synchronisatie techniek nog niet voorhanden was. Maar waarom Spido nu beeldritme, want daar had ik het over, met muziek associeert is mij een raadsel. Die twee hebben weinig met elkaar van doen. Pas veel later ging men er toe over, toen de techniek dat mogelijk maakte, om het ritme van het beeld en het ritme van geluid en muziek ook te laten harmoni Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 30 januari 2008 Report Share Posted 30 januari 2008 Een werkelijk ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 31 januari 2008 Report Share Posted 31 januari 2008 Beste 1ennalloor, Heb jij het celluloid-tijdperk nog meegemaakt? Nee? Nou, ik w Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 31 januari 2008 Report Share Posted 31 januari 2008 Beste 1ennalloor, Heb jij het celluloid-tijdperk nog meegemaakt? Misschien gek, maar ik heb het vermoeden dat jij voor mij gaat antwoorden... Nee?Nou, wat zei ik?Maar het klinkt verdacht veel als een vooroordeel... Sterker: dat is het. Want een jonger iemand kan natuurlijk nooit meer weten dan een oudere? Nou, ik w Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 20 februari 2008 Report Share Posted 20 februari 2008 Vandaag gehaald; Vital Wanneer Hiroshi wakker wordt in het ziekenhuis, kan hij zich niets meer herinneren. Zijn vader moet hem vertellen hoe hij heet en dat hij een auto-ongeluk heeft gehad. Na een langzaam herstel pakt Hiroshi zijn studie geneeskunde weer op. Maar bij de praktijklessen anatomie krijgt hij last van visioenen wanneer hij het lichaam van een jonge vrouw moet ontleden. Hiroshi krijgt langzaam zijn geheugen terug en realiseert zich dat de vrouw onder zijn mes zijn voormalige vriendin Ryoko is, die bij het ongeluk overleed. Voordat Hiroshi dit verlies kan verwerken, moet hij eerst meer van zijn herinneringen terugkrijgen. Via het lichaam van Ryoko ontleedt hij stukje bij beetje zijn verleden. "weer" zo'n aparte Japanse film, eens kijken hoe die is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 23 februari 2008 Report Share Posted 23 februari 2008 RESIDENT EVIL Serie alle drie maar gelijk ............... RESIDENT EVIL "GROUND ZERO" De computergestuurde Umbrella Corporation werkt in een geheim, ondergronds laboratorium aan een zeer risicovol experiment. Red Queen, de hoofdcomputer, verspreidt een dodelijk virus om het voltallige personeel systematisch te elimineren. Alice, een medewerkster van de Umbrella Corporation, besluit samen met een speciaal commandoteam het kwaad te stoppen, voor het voor iedereen te laat is. Spectaculaire actie sc Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 23 februari 2008 Report Share Posted 23 februari 2008 RESIDENT EVIL Serie alle drie maar gelijk ............... Die drie zijn erg goed idd Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 24 maart 2008 Report Share Posted 24 maart 2008 Vorige week gescored bij de MM voor gemiddeld 5 eurie. X-men X-men 2 Blood & Chocolate Een film over weerwolfen, best goed geacteerd en op zich een leuke film, al is het wel een beetje een cliche verhaal. T4XI ALARM GENERAL !!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!!! lekkere franse actie en humor. en een nieuwe auto voor Daniel. Inside Man The Chronicles Of Riddick Monster Met deze film won de (in de film onherkenbare) Charlize Theron haar oscar. Het is een indrukwekkende film over het waargebeurde verhaal van de vrouwelijke serie moordenaar Eileen Wuornos in 1989/1990. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 15 april 2008 Report Share Posted 15 april 2008 Teveel DVDs om op te noemen. Laatst eens begonnen aan (klik) Moet zeggen erg vermakelijk in zijn soort. Moet toch eens wat van Pratchett gaan lezen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 16 april 2008 Report Share Posted 16 april 2008 JA deze ook gekocht in een mooie steelbox voor 15euri's bij de MM, alle 3 in een. EINDELIJK heb ik 'm dan toch, helaas niet met voice over maar ok. Trouwens, dhfreakie , wat vind je van inside man? Ik vond en vind 'm geweldig. Groet, Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 16 april 2008 Author Report Share Posted 16 april 2008 JA deze ook gekocht in een mooie steelbox voor 15euri's bij de MM, alle 3 in een. Die heb ik ook, maar dan in een andere doos. Ook een metalen doos trouwens: Kon helaas geen groter plaatje vinden... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 16 april 2008 Report Share Posted 16 april 2008 Vind die metalen dozen hype maar tamelijk irritant worden. Heeft toch geen enkel nut of meerwaarde. Neemt alleen meer ruimte in. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 17 april 2008 Author Report Share Posted 17 april 2008 Vind die metalen dozen hype maar tamelijk irritant worden. Heeft toch geen enkel nut of meerwaarde. Neemt alleen meer ruimte in. In het geval van mijn X-men-box neemt het juist minder ruimte in. Het is een doosje die net zo groot is als een normaal, plastic dvd-doosje, maar dan met 3 dvd's erin. Scheelt dus ruimte... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 17 april 2008 Report Share Posted 17 april 2008 Juistem, neemt minder ruimte in, Deze box bedoelde ik ook Henrie maar ik was te lui m naar het juiste plaatje te zoeken...... Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 3 mei 2008 Report Share Posted 3 mei 2008 n.a.v donderdag j.l op rtl 7 de hele dag Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 27 mei 2008 Report Share Posted 27 mei 2008 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 1 juni 2008 Report Share Posted 1 juni 2008 Trouwens, dhfreakie , wat vind je van inside man? Ik vond en vind 'm geweldig. Groet, Andre Heeeeeel erg late reactie Inside man is een steengoed film idd, ik kende hem al voor ik em kocht, en kocht omdat ikal wist dattie goed was Van de week gekocht The Promise DVD box met Lost Junction, The Bone Collector en Identity Hard Candy (nee, niet die cd van madonna ) Erg goede film, boeiend van begin tot eind. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 juli 2008 Author Report Share Posted 12 juli 2008 Net gekocht: Le Fabuleux Destin d'Amelie Poulain O Brother, Where Art Thou? V For Vendetta Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 12 juli 2008 Report Share Posted 12 juli 2008 Ik zit met smart te wachten op The 4400 seizoen 4 (helaas ook de laatste) Eindelijk binnen..... Van de week deze gehaald. A Slipping-down Life IMDB link Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 13 juli 2008 Report Share Posted 13 juli 2008 Denzel Washington, Clive Owen en Jodie Foster schitteren in deze ijzersterke misdaadthriller. Een keiharde politieman, een sluwe bankrover en een machtige zakenvrouw ontketenen een levensgevaarlijk kat-en-muis-spel vol verborgen agenda's en explosieve verrassingen. Onverwachte wendingen volgen elkaar op en ontaarden in een zinderende climax... gave film maar ja de films met clive owen zij eigenlijk allemaal wel goed Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 30 juli 2008 Report Share Posted 30 juli 2008 Viel maandag eindelijk in de bus: Joan as Police Woman met Survive. Mooie zware LP (met CD) en weer zo'n lekkere productie/persing als Real Life. Nu 1x gedraaid: hij is wel veel rustiger en heeft voor mij veel te weinig gitaar. Echte knallers zitten er niet bij, en volgens mij Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 30 juli 2008 Author Report Share Posted 30 juli 2008 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 15 augustus 2008 Report Share Posted 15 augustus 2008 Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 26 augustus 2008 Report Share Posted 26 augustus 2008 Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 2 september 2008 Report Share Posted 2 september 2008 Van het weekend bij de MM gehaald. A Nightmare on Elmstreet, stukje jeugdsentiment The Breakfast Club The 25th Hour Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts