luxmanL81 Posted 25 november 2007 Report Share Posted 25 november 2007 Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 17 december 2007 Report Share Posted 17 december 2007 Review Live, lewd and unleashed for the first time, the Pythons take on the legendary Hollywood Bowl in a sell out show that serves up some of their best known songs and sketches in addition to brand new material that never appeared in the Flying Circus TV series. Looking utterly resplendent with the aid of digitally remastered picture and sound, this raucously funny concert is a riot of Monty Python humour and an essential addition to any Python DVD collection. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The Koosjer connection Posted 18 december 2007 Report Share Posted 18 december 2007 Werkelijk schitterend document over de meest onbekende groep sessie muzikanten in de geschiedenis. Deze groep heeft meer hits op hun naam staan dan The Rolling Stones-The Beatles-The Beach Boys en Elvis Presley samen..maar niemand kent ze werkelijk. Zij hebben Motown op de kaart gezet en in de geschiedenis verankerd....deze docu heeft 2 Grammy ontvangen....1 voor de docu zelf,en een voor Chaka Khan met het nummer " What's going on "..de nog in leven zijnde leden vertellen hun verhaal aangevuld met uniek beeld en geluid matriaal uit die periode..en nog 12 live concert tracks van het concert wat ze gaven ter ere van hun reunie..werkelijk een prachtig document waar 14 jaar aan gewerkt is...... ~ Hans ~ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 19 december 2007 Report Share Posted 19 december 2007 Die Monty python is GEWELDIG! Die voetbal wedstrijd in het begin...... geniaal. Goeie aanwinst, zeker een om te onthouden en eens te kopen als ik in de winkel ben..... Geen reclame maken voor grote duitse bedrijven maar daar koop ik ze wel... Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 19 december 2007 Report Share Posted 19 december 2007 Mulholland Drive van David Lynch. Kan ik hem eindelijk eens helemaal zien.. En dit heb ik ook nog meegenomen, was maar tien pleuro: DVD-box De Zevensprong Dat is puur jeugdsentiment, het zal waarschijnlijk wel tegenvallen maar leuk om te hebben Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 20 december 2007 Report Share Posted 20 december 2007 Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 30 december 2007 Report Share Posted 30 december 2007 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 3 januari 2008 Report Share Posted 3 januari 2008 Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 3 januari 2008 Report Share Posted 3 januari 2008 Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 22 januari 2008 Report Share Posted 22 januari 2008 Een tijd lang vrijwel niet aan te komen geweest. De gerestaureerde versie: http://eurekavideo.co.uk/moc/catalogue/metropolis/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 22 januari 2008 Report Share Posted 22 januari 2008 Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 23 januari 2008 Report Share Posted 23 januari 2008 Een tijd lang vrijwel niet aan te komen geweest. De gerestaureerde versie: En nog iets completer nu, zie ik. Bij mijn in 2003 gekochte versie zat geen boekje. "28-page booklet containing extensive restoration notes by Martin Koerber, writing by Otto Hunte, G Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 23 januari 2008 Report Share Posted 23 januari 2008 Heb deze film meerdere malen gezien in de ongerestaureerde versie. Wat mij opvalt dat hij steeds sterker wordt naarmate je hem meer ziet (mits met ruime tussenpozen want het is een heel epos), iets wat weinig films hebben. Bekijk hem wel tegen het licht dat het een stomme film is en zo'n 80 jaar geleden gemaakt. Vrijwel de meeste latere finction films zijn mi schatplichtig aan deze film. Opvallend is is dat deze film voor het grootste deel hard gesneden is (dus zonder overvloeiers) en er een nagenoeg perfect beeldritme bereikt wordt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 25 januari 2008 Report Share Posted 25 januari 2008 (...) en er een nagenoeg perfect beeldritme bereikt wordt. Beste Pjotr, Ja, het is ongelofelijk wat een ritmiek mensen als Lang, Lubitsch, Dreyer, Eisenstein en Riefenstahl konden bereiken. Met optisch geluidsspoor. Zonder computer, nog wel... (Of was dat juist een voordeel?) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 25 januari 2008 Report Share Posted 25 januari 2008 Ja, het is ongelofelijk wat een ritmiek mensen als Lang, Lubitsch, Dreyer, Eisenstein en Riefenstahl konden bereiken. Met optisch geluidsspoor. Zonder computer, nog wel... (Of was dat juist een voordeel?) Ehm Spido, In de tijd dat Metropolis gemaakt is (1926-1927) was film met geluid nog in het experimentele stadium. Dat werd een paar jaar later pas gemeengoed toen de problemen met synchronisatie en het gekibbel over patenten e.d. opgelost waren. Je geeft er blijk van Metropolis niet te kennen want dat was een z.g.n. stomme film (zonder geluid dus). Hier wat leesvoer: http://filmsound.org/film-sound-history/ Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 25 januari 2008 Author Report Share Posted 25 januari 2008 Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 27 januari 2008 Report Share Posted 27 januari 2008 hStukjes jeugd sentiment, in een moderne uitvoering. Link to comment Share on other sites More sharing options...
luxmanL81 Posted 27 januari 2008 Report Share Posted 27 januari 2008 Lijkt me geen remake, maar meer een heruitgave ('2 disc special edition'). Zijn nog wel meer dvd-versies van... daar hejje gelijk in ik bedoelde met remake ook opnnieuw gemaakt d.w.z beetje op wardering van de beeld kwalitieit en dolby meuk eronder gezet en zo het is dezellfde uit 1995 das waar ha ha ha maarblijft een mooi verhaal Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 27 januari 2008 Author Report Share Posted 27 januari 2008 Lijkt me geen remake, maar meer een heruitgave ('2 disc special edition'). Zijn nog wel meer dvd-versies van... daar hejje gelijk in ik bedoelde met remake ook opnnieuw gemaakt d.w.z beetje op wardering van de beeld kwalitieit en dolby meuk eronder gezet en zo het is dezellfde uit 1995 das waar ha ha ha maarblijft een mooi verhaal Ik heb de 'gewone' versie uit 2000. Die is in Dolby 4.1, maar ja, ik luister toch maar in stereo... Het is en blijft wel een mooie film inderdaad... Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 27 januari 2008 Report Share Posted 27 januari 2008 Ja, het is ongelofelijk wat een ritmiek mensen als Lang, Lubitsch, Dreyer, Eisenstein en Riefenstahl konden bereiken. Met optisch geluidsspoor. Zonder computer, nog wel... (Of was dat juist een voordeel?) Ehm Spido, In de tijd dat Metropolis gemaakt is (1926-1927) was film met geluid nog in het experimentele stadium. Dat werd een paar jaar later pas gemeengoed toen de problemen met synchronisatie en het gekibbel over patenten e.d. opgelost waren. Je geeft er blijk van Metropolis niet te kennen want dat was een z.g.n. stomme film (zonder geluid dus). Hier wat leesvoer: http://filmsound.org/film-sound-history/ Beste Pjotr, De originele filmmuziek was van Myles Boisen (zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Metropolis_%28film%29 ). Ik heb tenminste twee versies/verdoekingen gezien (en gehoord) waarbij geluid en muziek waren samengevoegd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 28 januari 2008 Report Share Posted 28 januari 2008 Ik zit met smart te wachten op The 4400 seizoen 4 (helaas ook de laatste) In de afgelopen eeuw zijn duizenden mensen vermist geraakt. Plotseling en onverklaarbaar keren 4400 vermiste personen allemaal tegelijk terug; en ze zijn niets veranderd. Niet wetend wat deze ingrijpende gebeurtenis betekent, onderzoekt de overheid de 4400 mensen om erachter te komen waar ze zijn geweest en waarom ze zijn teruggekeerd. Het wordt al gauw duidelijk dat hun aanwezigheid de mensheid zal veranderen op een manier die niemand ooit had kunnen voorzien. Link to comment Share on other sites More sharing options...
1ennalloor Posted 28 januari 2008 Report Share Posted 28 januari 2008 Beste Pjotr, De originele filmmuziek was van Myles Boisen (zie http://nl.wikipedia.org/wiki/Metropolis_%28film%29 ). Ik heb tenminste twee versies/verdoekingen gezien (en gehoord) waarbij geluid en muziek waren samengevoegd. Ik heet dan wel geen Pjotr, maar bij zulke geschiedvervalsing moet ik toch even reageren. Het lijkt me namelijk dat je dan de originele filmscore niet gehoord hebt. De componist daarvan is Gottfried Huppertz. Zie bijvoorbeeld hier Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 28 januari 2008 Report Share Posted 28 januari 2008 Ik zit met smart te wachten op The 4400 seizoen 4 (helaas ook de laatste) In de afgelopen eeuw zijn duizenden mensen vermist geraakt. Plotseling en onverklaarbaar keren 4400 vermiste personen allemaal tegelijk terug; en ze zijn niets veranderd. Niet wetend wat deze ingrijpende gebeurtenis betekent, onderzoekt de overheid de 4400 mensen om erachter te komen waar ze zijn geweest en waarom ze zijn teruggekeerd. Het wordt al gauw duidelijk dat hun aanwezigheid de mensheid zal veranderen op een manier die niemand ooit had kunnen voorzien. klinkt leuk, maar nog nooit van gehoord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 28 januari 2008 Report Share Posted 28 januari 2008 Tja beste Spido, als je je kennis ook van internet bij elkaar moet sprokkelen... Ter aanvulling van 1ennalloor: In die tijd waren speciale filmscores niet gebruikelijk. Men pakte simpelweg een bestaand muziekje en plakte dat er onder, vaak live gespeeld of vanaf een grammofoonplaat. Metroplis is 1 van de eerste films waarvoor een speciale filmscore gecomponeerd is. Die liep overigens globaal synchroon met het beeld omdat een goede synchronisatie techniek nog niet voorhanden was. Maar waarom Spido nu beeldritme, want daar had ik het over, met muziek associeert is mij een raadsel. Die twee hebben weinig met elkaar van doen. Pas veel later ging men er toe over, toen de techniek dat mogelijk maakte, om het ritme van het beeld en het ritme van geluid en muziek ook te laten harmoni Link to comment Share on other sites More sharing options...
dhfreakie Posted 29 januari 2008 Report Share Posted 29 januari 2008 Ik zit met smart te wachten op The 4400 seizoen 4 (helaas ook de laatste) In de afgelopen eeuw zijn duizenden mensen vermist geraakt. Plotseling en onverklaarbaar keren 4400 vermiste personen allemaal tegelijk terug; en ze zijn niets veranderd. Niet wetend wat deze ingrijpende gebeurtenis betekent, onderzoekt de overheid de 4400 mensen om erachter te komen waar ze zijn geweest en waarom ze zijn teruggekeerd. Het wordt al gauw duidelijk dat hun aanwezigheid de mensheid zal veranderen op een manier die niemand ooit had kunnen voorzien. klinkt leuk, maar nog nooit van gehoord. Is ook heel leuk, het is een goede serie, helaas vinden ze dat hij niet genoeg aanslaat (in US of A) om ermee verder te gaan na seizoen 4. En das jammer, want ze konden met het verhaal er zeker nog wel een seizoen of wat achteraan plakken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts