Jump to content

Blue Note of Phonomena

wijnand
 Share

Recommended Posts

Ik heb het vergelijk niet gehoord, maar wel de set met de Master speakers waarin de Bluenote als Phono amp was opgenomen. Als element werd gebruik gemaakt van een Lyra (volgens mij een Helicon). Dit klonk naar mijn mening erg goed. Ik weet niet wat een Phenomena kost, maar de Bluenote biedt erg veel waar voor z'n geld.

:D:cool2:B)

Hoi

Inderdaad zijn beide een goede aanschaf Qua prijs/kwaliteit..

verschillen die ik hoor/weet:

Bluenote I : iets warmer en minder neutraal..na goed warmgespeeld lekker muzikaal is iets goedkoper dan P. Er is ook een BlueNote II.. heeft o.a een betere voeding wat resulteert in meer ruimte , rust e.d.

Phonomena: Neutraal en opvallend onopvallend, na inspelen een mooi strak laag, heeft 4x4 instelmogelijkheden voor de gain en 8x8 instelmogelijkheden dmv dipswitches tbv de loadimpedantie.

Met PowerBattery Supply , tegen hetzelfde bedrag, iets meer rust en meer ruimte en een beter gedefinieerd laag.

De keus zou ik altijd af laten hangen d.m.v. een uitgebreide luistertest....

groet Chris B)

:D:cool2:B)

Hoi

Inderdaad zijn beide een goede aanschaf Qua prijs/kwaliteit..

verschillen die ik hoor/weet:

Bluenote I : iets warmer en minder neutraal..na goed warmgespeeld lekker muzikaal is iets goedkoper dan P. Er is ook een BlueNote II.. heeft o.a een betere voeding wat resulteert in meer ruimte , rust e.d.

Phonomena: Neutraal en opvallend onopvallend, na inspelen een mooi strak laag, heeft 4x4 instelmogelijkheden voor de gain en 8x8 instelmogelijkheden dmv dipswitches tbv de loadimpedantie.

Met PowerBattery Supply , tegen hetzelfde bedrag, iets meer rust en meer ruimte en een beter gedefinieerd laag.

De keus zou ik altijd af laten hangen d.m.v. een uitgebreide luistertest....

groet Chris B)

Hoi Chris, hij moet passen bij mijn buizenset met Dynaudio Contour. Wat is dan jouw eerste keuze?

Hoi

Ondanks ik ook een Phono 1 heb met tevredenheid, in combi met een Benz Ace L

Volgende suggestie

kWeet niet of deze nog in de 2e hands staat maar een Trichord Dino + losse voeding de NCPSU (samen iets duurder), doet het ook heel heel goed hoor, mijn mening beter dan de Phono 1

Ik wil de Phono 1 zeker niet afkraken want in direct vergelijk met de Dino zonder de NCPSU, staat ie zeker zn mannetje.

Succes

Gr

Stef