Jump to content

Recensie Dali Helicon 400

VANZOMERENG
 Share

Recommended Posts

Zoals eerder beloofd, bij deze een recensie, luisterverslag van mijn Dali Helicons 400.

Omdat dit een recensie is van mijn eigen speakers, reken er maar op dat ze er uitstekend

vanaf komen. :lol:

Effe serieus, ik kan wel proberen e.e.a zo objectief mogelijk te houden maar luidsprekers beoordelen

is vooral ook een kwestie van smaak, tel daar bij mijn gehoormatige tekortkomingen en de specifieke

akoestische parameters van mijn eigen luisterruimte en je krijgt hier een verslag welke nimmer

100% objectief kan zijn.

Maar ervaren hifi-fanaten zoals jullie kunnen wellicht wel een rode draad in dit verhaal herkennen.

De Helicons zijn 2 weken geleden bij mij aangeschaft en zijn sindsdien intensief in gebruik.

De Helicons lossen mijn Infinity Kappa 90 af welke ik ca. 7 jaren heb aangeschaft en waar

naar ik 7 jaren met veel plezier heb geluisterd. :)

De reden om eens andere speakers aan te schaffen is puur een luxe-probleem,

ik wou gewoon eens wat anders.

E.e.a is nog versterkt door het feit dat door diverse forumleden welke ik hier op bezoek heb gehad, weliswaar vol lof over het geluid waren maar steeds met een kritische kanttekening:

Bank een metertje van het raam en de speakers in het midden (in de lengterichting) van de kamer... :rolleyes: Kamer lijkt mij ruim genoeg om dat eens te proberen ;) Ennuh WAF...wafwaf :D

Ruud,

dit betekent de speakers bij de korte muren plaatsen.

Dit lukt niet, aan 1 kant is de opening naar de keuken en de deur

de andere kant is een en al raam/vensters en verwarmingsradiatoren + de deur naar het balkon.

Als je echt wil kan het natuurlijk wel maar staat van geen kanten,

alles moet zeer ver v/d muur, waardoor de effectieve ruimte/vloeroppervlak

drastisch afneemt en verder staat het ook niet.