Jump to content

3 November 2007....

WanFie
 Share

Recommended Posts

Soms kom je tijd tekort... Ik was vandaag ook nog uitgenodigd voor een show in Nuenen... Die heb ik maar laten zitten.

Vanmorgen dus eerst naar Johan Ketelaar. Daar was tenslotte de laatste nationale pickupdag.

Ik was nog niet eerder bij JK. Ik vind het nog steeds bijzonder dat zo'n klein bedrijf zo'n enorme veelheid aan apparatuur kan ontwikkelen en ook nog zo perfect afwerken. Maar vandaag ging het om de pick-up...

In de hoofdruimte stonden de nieuwe Ultimate's te spelen. In de andere ruimten waren LP's te koop en was men met man en macht (4 man waaronder AJ van den Hul) platenspelers af te stellen. Ook stond Hans er met de Okki Nokki en Clearaudio platenwassers.

Je kunt daar zien dat men al enkele jaren ervaring heeft in het organiseren van dergelijke pickupdagen. Een perfecte organisatie en voor zover ik kon zien werd er vakwerk afgeleverd. De verichtingen van AJ vd Hul onder de microscoop werden bovendien op een flatscreen weergegeven.

Ook leuk was dat er telekens wanneer er een platenspeler "klaar" was, die aangesloten werd op de grote set. Zo konden de luisteraars allerlei verschillende draaitafels in een redelijk korte tijd horen. Het niveau varieerde van een redelijk eenvoudige Dual met elementje van

Henk en Ameida nogmaals hartelijk bedankt en op naar de volgende 20.... :)

Ik sluit me hier helemaal bij aan. Het was wederom super gezellig en ook voor de inwendige mens was alles tiptop geregeld.

Die 20% korting was ook erg verleidelijk, maar ik ben toch zonder KS1030 of KS1036 naar huis gegaan :D .

Ik ga in elk geval adhv de lessen van Rick Paap wat experimenteren. Sodejuu, nogmaals bedankt dat Audiofreak en ik met je mochten meerijden en Audiofreak nog bedankt voor de jerrycan met demo-water en dat je me nog even voor mijn deur heb afezet. Ik kan dus vandaag ook wat plaatjes met L'art du Son wassen.

Na een weekje ziekte toch maar op en neer naar Sneek en ik heb me daar zeer en zeer goed geamuseerd. De bijeenkomst had een iets ander karakter dan normaal. Het was minder gericht op luisteren dan de analoog dagen en had meer het karakter van een receptie. Veel Hear leden en ook veel andere echt leuke mensen zoals een paar uit Den Haag. Leuk over muziek gesproken en over techniek en zelfs over zeilen (andere hobby).

Die Rick Paap heeft me wel defintitief overtuigd. Het bouwen van LS vereist kennis, ervaring maar ook kunst en gevoel. Dat heeft hij echt allemaal in huis en met name het laatste. Ik denk dat die Master 4 iets te klein was voor de ruimte maar toch een heel mooi ding en zeker voor het geld. Echt overtuigd was ik de vorige keer van die Contempory. Je ziet de Master LS te weinig. Als ik ooit tot nieuwe speakers besluit ga ik eens bij hem kijken en thuis proberen. Ik miste overigens Rob wel met zijn uitstekende muzieksmaak.

Ik heb zelf nog even zitten te luisteren bij Rega. Eigenlijk een set waar de meeste bezoelers niet meer in geinteresseerd zijn. Misschien de volgende keer in de kleine ruimte een demonstratie van diverse typen hoofdtelefoons van draagbare tot audiofiele?

Henk en Aleida waren weer als van ouds: Aleida voor de organisatie en Henk als ambassadeur. En ook de verdere ondersteuming was perfect. Ik wilde nog een flesje Berenburger kopen voor thuis en ik kreeg een kwartfles mee. Heel aardig en heel erg bedankt Weduwe Joustra. Ik realiseerde me later dat verkopen vergunningstechnisch natuurlijk niet mag. Bij het weggaan kreeg ik van Henk een Cardas phono kabel mee. Daar ga ik van de week eens rustig naar luisteren.

Voor de rest allemaal bedankt voor de hele leuke middag.

Carl

ook ik ben bij Audio Selectief in Sneek geweest. Jammer genoeg had ik maar een klein uurtje tijd. Na Henk en Aleida de hand geschud te hebben, ben ik gelijk doorgelopen naar de kamer waar Rick Paap demonstreerde. Je weet als "deskundige" dat je daar moet zijn. Ik zat gelijk op de hot spot. Nadat een plaat met een heerlijk jazz nummer was afgelopen en de ruimte redelijk vol was met luisteraars begon Rick met een verhaal over het plaatsen van speakers in een luisterruimte. De demoruimte bij Audioselectief is een erg dempende ruimte en het was moeilijk om daar een speaker aan het klinken te krijgen, aldus Rick. Hij vertelde hoe ze tot de opstelling van de speakers waren gekomen. En met verschillende demo's werd zijn verhaal onderstreept. Erg leerzaam allemaal. Hier spreekt toch wel een kenner, waren mijn gedachten. En jammer dat zo'n demo niet op de VAD-show te horen was. En ook de Master 4 klonk erg goed.

Helaas had ik niet gelegenheid om de Magnepans te beluisteren. Die stonden haaks op de Master 4 opgesteld. Ik was eigenlijk wel benieuwd naar het verhaal van Rick bij deze speakers. Maar ja, ik moest helaas weer weg naar een andere afspraak. Ondanks de korte tijd, erg genoten van mijn bezoekje en de demo van Rick Paap. Hulde.

Henk en Aleida bedankt.

Lourens

Leuk verslag Hans, vooral interessant is om te lezen hoe jij de JK Ultimo's vond ;)

Ik vind de klank erg op de grote Karma's lijken.... ;)

Ik vond het middengebied rond de stemmen iets metaligs hebben. De integratie met het laag niet erg geslaagd, spreek ik nog niet over de kwaliteit van het laag wat matig is. In de breedte/hoogte is het beeld mooi uitgebouwd, diepte was wat minder.

Met betrekking tot het laag vind ik dat onze constateringen op

Ik heb een hele leuke dag gehad en wederom genoten van alles. De sfeer en de gezelligheid waren weer bijzonder goed en wat mij wederom opviel was de familiaire en ongedwongen sfeer onder mekaar. Alles was weer tot in de puntjes verzorgd en men kon pakken wat je wilde aan versnaperingen. Er was een tafel met weduwe Joustra en wijnen en genoeg koffie, heerlijke hapjes zoals de sateh en natuurlijk de heerlijke limburgse vlaaien die weer speciaal waren meegebracht door Sodejuu.

Henk en Aleida waren zichtbaar trots op hun jubileum en waren het middelpunt op deze dag. Marten-Jan en Erwin heb ik alleen maar bezig gezien met hapjes enz, maar ook daar kon je een trotsheid zien op hun gezichten.

Wederom weer verrast door de demo van Rick Paap met deze keer zijn Master 4 luidsprekers. Man oh man,wat kan deze man toch mooie demo's verzorgen met zijn producten.

Ook leuk was dat Rick nog een kleine workshop gaf over loudspeakerplacement en ik gisteren a.d.h.v. zijn workshop dat even uitgeprobeerd heb.

Het resultaat van dit experiment was dat ik op dezelfde plek uit kwam die ik destijds gevonden had met mijn methode (**).

Voor mij dan ook de enige conclusie.... er zijn meer wegen naar Rome en o.a. die van Rick er 1 van is.

Grappig en opmerkelijk tegelijkertijd vond ik Rick's opmerking toen hij doorhad dat er allemaal forumleden bij de laatste demo waren en hij hier een opmerking over maakten over het forum (Hear, Audiofreaks, Hififorum) dat we als forumleden nog weleens vergeten waar het uiteindelijk omgaat, namelijk de muziek en de beleving ervan. En daar had hij dan ook echt een punt en kon hem daarin dan ook alleen maar gelijk in geven.

De demo in het kleine kamertje ben ik niet aan toe gekomen, daarvoor vloog de tijd te snel om. Avonds nog lekker gegeten bij de plaatselijke chinees en ook dit was weer goed verzorgd. Hier waren ook weer hele leuke gesprekken onderling met de forumleden en werd er al voorzichtig gepraat over een volgende te organiseren Hear-meeting in begin 2008.

Al met al was het een zeer geslaagde dag en heb ik genoten en veel plezier gehad.

Henk, Aleida, Marten-Jan, Erwin en alle anderen dank jullie wel voor deze leuke en voor mij geslaagde dag en ik verheug me nu alweer op de volgende show.

Groet,

:cool2:

Zie ** : Een ander en door mij toegepaste methode die van Robert Harley en deze is te vinden in zijn boek "The complete guide to High-End Audio")

Beste allemaal,

We willen graag iedereen bedanken voor de felicitaties. De vele bloemen en planten en Cadeau's gaan ons nog lang aan dit jubileum herinneren. Bedankt voor jullie komst!

Naast de bezoekers willen we de mensen die Audio Selectief geholpen hebben om deze dagen te maken tot wat ze waren. Allereerst complimenten voor de mooie demonstraties van Rick en Chris, zij hebben met hun Master 4 speakers met versterking (Hovland en Mimitism) bewezen dat de plaatsing van luidsprekers meer doet dan wat menigeen verwacht. Daarnaast waren de kleine Totem speakers met Rega apparatuur van Bram en Sam van Joenit de verrassing van klein formaat tijdens de show. Ook mogen we Gerrit Nutters niet vergeten. Zijn platen en CD