Jump to content

Stel een stereoset samen voor 2.500 Euro

VANZOMERENG
 Share

Recommended Posts

Bij deze wil ik ter lering en vooral vermaak een draadje openen waarbij forumleden

1 set a 2.500 Euro plaatsen/voorstellen waarbij zij denken dat e.e.a best value for money is.

Spelregels

- set a ca 2.500 Euro met marge van -50 / +50 Euro

- set bestaat compleet uit 1 bron + 1 versterker + paar luidsprekers + bekabeling

- alle componenten moeten in Nederland verkrijgbaar zijn

- uitgangspunt zijn reguliere adviesprijzen en deze moeten verifieerbaar zijn

- 1 set per deelnemer/forumlid

- Bij voorkeur foto,s plaatsen

- Korte motivatie van de gemaakte keuzes

- korte samenvatting van de prijzen en procentuele verdeling/aandeel v/d afzonderlijke

componenten weergeven

- geen discussies m.b.t. sets welke door andere gekozen en gepresenteerd zijn,

als je het beter weet zelf een set presenteren

Zoals ik al heb aangeven e.e.a. ter lering en vermaak, waarbij het natuurlijk wel interessant is om

- te zien of er nog verrassende keuzes worden gemaakt (merken, typen of combinaties welke jezelf

nooit had kunnen bedenken :think:)

- de motivaties m.b.t. de keuzes van anderen te lezen en begrijpen.

E.e.a is uiteraard totaal niet wetenschappelijk onderbouwd en er bestaat geen idelale set van 2.500 Euro, er is sprake van smaak en oke ook akoestiek speelt een rol, maar toch......

Wellicht is het leuk om later een poll te openen en men kan stemmen op de set welke men het meeste aanspreekt (het is dan niet de bedoeling om dan op je eigen set te stemmen)

Bij deze geef ik de aftrap

-------------------------------------------------------------------------------

Luidsprekers: Focal Chorus 826v

-104 x 28 x 38 cm

- 25,8 kg

- 45

Pioneer A-A9-J http://www.pioneer.nl/nl/products/42/97/41...A9-J/index.html <899 euro

Pioneer PD-D6-J http://www.pioneer.nl/nl/products/42/1502/...D6-J/index.html <499 euro

Monitor Audio RS6 http://www.monitoraudio.co.uk/product.php?...2&product=4 circa 1000 euro pp

Canare 4S8 "shot gun" http://www.livingcinema.nl/catalog/canare-...kabel-p-87.html 2.39 per meter

Kimber PBJ 50 cm rca interlink ofzo, rond 75 euro.

Dat ligt eraan hoe oud je bent :D (en voor die prijs koop je als diy net de kast...)

Ik kom uit de jaren 80, maar qua looks heb ik liever de jaren 70 (zeker ook in geval van Pioneer)...

Dat heb je dan wel helemaal goed, maar gaat een beetje off topic (tenzij vintage ook is toegestaan)

Dat ligt eraan hoe oud je bent :D (en voor die prijs koop je als diy net de kast...)

Ik kom uit de jaren 80, maar qua looks heb ik liever de jaren 70 (zeker ook in geval van Pioneer)...

Dat heb je dan wel helemaal goed, maar gaat een beetje off topic (tenzij vintage ook is toegestaan)

Is off topic inderdaad. Ik zou wel een setje kunnen bedenken, maar ik weet niet veel van de huidige prijzen. Met name van speakers niet, dus of ik hiermee ook rond de €2500 uitkom, weet ik niet precies, maar goed. Mijn poging:

20051124_160746_640av2-header.jpg

Cambridge Audio Azur 640A V2 (€600?)

20060116_111357_dvd89.jpg

Cambridge Audio DVD89 (€365; ik geloof dat er net een nieuwe is, en dat deze nu wat goedkoper is)

pd_klipsch_rf-83_240107.jpg

Klipsch RF-83 (+/-€1400 (of is dat per stuk?))

Interlink en speakerkabel zou ik niet meer dan €50 aan uitgeven (en zelf maken). Die spullen van Cambridge vind ik overigens mooier in het zwart...

Rotel RA-04 400euro

RA-04_with_reflection.jpg

Marantz CD6002 400euro

CD6002_040907.jpg

Dynaudio 52SE met stand 1 743euro/stuk

dynaud52se.jpg

Speaker kabel Kimber Kable 4 TC 34,50/meter

Interlink Kimber Kable Tonik 65euro 0.5meter, 1.0meter is 75euro

Samen 2499 (2*2meter speaker kabel 1m interlink)

Dit is altijd leuk. Een mooie mogelijkheid is:

Platenspeler:

Technics SL1200 mkII voor E. 509,-

Hierin een Shure M97xE voor E 100,-

De Teac H300 set,

Receiver (incl. mm versterker) voor E 359,-

Cd speler voor E 252,-

Luidsprekers:

Penaudio Rebel voor E 1.200,-

Zelf zou ik nog meer geld uitgeven aan de platenspeler, voor mij had het plaatje er zo uit gezien:

Nottingham Analog Horizon SE + Grado Reference Platinum E. 1.500,-

De Teac set E. 611,-

Luidsprekers:

Eltax Monitor III of Mission M32i, zou moeten uitproberen wat het beste bevalt, dus de hoofdprijs om deze speakers via de dealer te lenen. Max E. 400,-

Setjes met 1 bron zou ik niet samenstellen. Je hebt toch ook altijd een CD speler nodig om dingen die niet op LP uitkomen te luisteren. Verder vind ik een tuner wel leuk.

als ik voor 2500 euro tevreden moet zijn lukt dat alleen via 2 e hands.

voor dat bedrag nieuwe spullen kopen word teveel bij elkaar rapen omdat dat qua budget zou lukken.

ik heb het geprobeerd maar lukt me niet.

Meen je dat nou?

ja dat meen ik echt, niet om tof of stoer te doen maar ik heb jaren lang met setd gespeeld van gemiddeld 5000 euro maar nu ben ik pas tevreden met mijn geluid en zal ik hooguit wisselen voor de lol en de ervaring.

dat ouwe spul heeft "iets"wat ik nu alleen nog terug vind in sommige dure exotische merken.

Meen je dat nou?

ja dat meen ik echt, niet om tof of stoer te doen maar ik heb jaren lang met setd gespeeld van gemiddeld 5000 euro maar nu ben ik pas tevreden met mijn geluid en zal ik hooguit wisselen voor de lol en de ervaring.

dat ouwe spul heeft "iets"wat ik nu alleen nog terug vind in sommige dure exotische merken.

Oh, je bedoelt dat je liever 'oud' spul hebt? Ik dacht dat je

Ik zou zelf niet graag leven met de tekortkomingen van een set tot E. 2.500,-

Mijn hier samengestelde set kan heus wel onderhoudend muziek weergeven, maar laat toch een hele flinke steek vallen als je praat over detailering & dynamiek. Ook is er fors wat vergevende kleuring aanwezig in het geluid.

Ik zou zelf niet graag leven met de tekortkomingen van een set tot E. 2.500,-

Mijn hier samengestelde set kan heus wel onderhoudend muziek weergeven, maar laat toch een hele flinke steek vallen als je praat over detailering & dynamiek. Ook is er fors wat vergevende kleuring aanwezig in het geluid.

Ik denk dat dit best wel erg kan meevallen, mits goed samengesteld en verhoudingsgewijs

een groot budgetdeel in de speakers geinvesteerd.

Vraag me weleens af, als je iemand geblindoekt naar een set laat luisteren en

dan vraagt, hoeveel kost het hele handeltje bij elkaar, het een hele circus wordt

om enigszins een redelijk antwoord hierop te geven.

We kunnen in elk topic hear dezelfde discussie gaan voeren.

Ik hoor nog bij de generatie audiofielen die zichzelf wel weet te foppen en verschil in versterkers, CD spelers en platenspelercombinaties hoort. Daar mag hopelijk ook nog een plekje voor zijn..?

Wat een K..vraag van je als topicstarter om met een omweg deze discussie op te starten.

We kunnen in elk topic hear dezelfde discussie gaan voeren.

Ik hoor nog bij de generatie audiofielen die zichzelf wel weet te foppen en verschil in versterkers, CD spelers en platenspelercombinaties hoort. Daar mag hopelijk ook nog een plekje voor zijn..?

Wat een K..vraag van je als topicstarter om met een omweg deze discussie op te starten.

Rein, wakker dit vuurtje dan zelf ook niet aan, door een opmerking te plaatsen,

dat je niet gemakkelijk zou kunnen leven met de tekortkomingen v/e set onder de 2.500.

Verder probeer ik helemaal niet via een omweg, een andere discussie op te starten.

In mijn startposting m.b.t. dit draadje, moedig ik iedereen aan om alleen een set van

2.500 te plaatsen en verder dit draadje helemaal schoon te houden van andere zaken

en discussies te houden.

Maar helaas ga jij en IK hier weer de fout in.

Wat mij betreft discussie gesloten en gaan we gewoon verder met het alleen plaatsen

van sets van 2.500 Euro !

Meen je dat nou?

Oh, je bedoelt dat je liever 'oud' spul hebt? Ik dacht dat je

Hallo allemaal,

Iets wat ik voor 2500 euro een goede set vind is:

-Cambridge 640 versterker (569 euro)

-Cambridge 640 cd speler (569 euro)

-Dynaudio 52 speakers (2 x 475 euro)

-Kimber Timbre interconnect (137,50 euro)

-Kimber TC8 (2 x 2,5m a 54,50 euro = 272,50)

Totaal: 2498

Ik weet de prijzen van de meeste apparaten niet precies, maar ik zal er niet veel naast zitten.

Mooie set (zeker voor die prijs) voor een niet al te grote ruimte.

Groet, Marten Jan

Veel mensen grijpen terug naar de Kimber 8TC

waarom geen 4TC of VS reeks?

Stel dat je 2 keer 5m nodig hebt, dan mag je budgettair de 8TC schrappen ...Is de VS reeks zo anders dan de TC?

In the context van het topic, vind ik een TC mss duur, laat het mij zo stellen

Voor 2500 volg ik de meesten Hear die vr Cambridge kiezen

Speakers ben ik niet in thuis

Gr

stef

Veel mensen grijpen terug naar de Kimber 8TC

waarom geen 4TC of VS reeks?

Stel dat je 2 keer 5m nodig hebt, dan mag je budgettair de 8TC schrappen ...Is de VS reeks zo anders dan de TC?

In the context van het topic, vind ik een TC mss duur, laat het mij zo stellen

Voor 2500 volg ik de meesten Hear die vr Cambridge kiezen

Speakers ben ik niet in thuis

Gr

stef

Kijk eens naar "mijn" set, kimber 4TC en geen Cambridge. Heb een wat goedkopere versterker dan de meeste in dit topic uitgezocht. Dit omdat het upgraden van een versterker relatief goedkoper is dan het upgraden van de speakers. Een upgrade zou bijvoorbeeld de Rotel RA-06 kunnen zijn, deze kost 750euro. Een speaker upgrade kost al snel het dubbele.