Jump to content

Kimber 8pr of Cardas quadlink?

Robbert
 Share

Recommended Posts

Ik ken de Cardas eigenlijk niet en zou dus voor de Kimber kiezen.

Maar je dient het eigenlijk altijd te proberen. Kimber zorgt voor weinig versmering en het laag is daarom minder aangezet. Ook is het hoog en midden opener. Daar moet je van houden natuurlijk.

:)

Hoe bedoel je dat? Is het hoog feller, erg helder en scheller? Dat is nou niet iets waar ik zo van hou. Aan de andere kant moet het ook weer niet erg saai en dull klinken.

Hiervoor hoef je met een Kimber Kable niet bang te zijn, gezien het gebruik van puur koper voor de geleiders.

Ook de Cardas is voorzover ik kan opmaken uit de productomschrijving een zuiver koperdraadje, echter wel uitgevoerd als een litzedraad, dwz dat alle aders gelakt zijn, op basis hiervan zou ik er voor durven gaan.

Maar kan dit niet onderbouwen met enige ervaring. :(

Ik heb diverse Kimber kabels. Kimber is zijn algemeenheid wat strak en helder maar zeker niet te. Het wordt veel geproduceerd en heeft een goede prijs/kwaliteitsverhouding.

Cardas ken ik (nog) niet (toevallig net een phono kabel in huis). Het is in ieder geval een produkt met een goede naam.

Zeker wel, alleen zou ik het niet inzetten als speaker kabel. B)

Kabels zijn haast meest passieve componenten die je in een set kunt vinden, als ze goed zijn zijn ze dus onhoorbaar, wel kunnen ze de weergave in negatieve zin be

Zeker wel, alleen zou ik het niet inzetten als speaker kabel. B)

Oh, ik dacht dat het om een interlink ging, gezien de naam: Quadlink. Maar voor speakerkabel zou ik gewoon een stuk simpel koperdraad. Niet massief, dat klemt beter in de aansluitingen...

Ik heb ook Kimber PJB gebruikt nogal hard in het middengebied, overgestapt naar een simpele

microfoonkabel de Klotz MY 206 wat een sound alle Kimber buiten een stuk meer details en alles komt gemakkelijker uit de speakers moet je even proberen kost 2x niets 1,25

Kimber heb ik alleen interlink van en die voldoet uitstekend. zelf heb ik ocos luidspreker kabel en dat overtrof mijn verwachtingen. compleet kleurloos en neutraal, net zoals ik kimber ervaar