Jump to content

uitleg testen met de zwakste schakel

ezo
 Share

Recommended Posts

nee erik , dat wist hij niet!!!!(ik praat nl. niet zoveel over stereoset's,alleen hear eigenlijk) en hij zag het ook niet!!!,heb het hem pas verteld toen hijzelf erover begon tijdens het draaien van Camel,dus die vlieger gaat niet op,en ik ga met eerlijke mensen om die hun mening gewoon zeggen,of ik dat nu leuk vind of niet,als de cd-speler slechter had gepresteerd had hij het namelijk ook gezegd,maar was er nog steeds verschil geweest,toch???

waarschijnlijk was jouw vorige cd-speler kapot, en vervormde hij heel erg. ;)

goede cd-spelers klinken allemaal eender.

droom jij maar lekker dezelfde droom verder erik,in jou eigen fantasieloze wereld,ik heb nog altijd meer vertrouwen in een blinde man,en mijzelf,dan gasten met zulke ideeen/uitspraken die "blind"testen,dat kun je maar beter niet serieus nemen lijkt mij.Het is voor mij als luisteraar de grootste kolder,ooit geschreven,de laatste tijd.lees mijn posting een stukje terug nog maar eens,weet je precies hoe ik erover denk.en je laatste reactie slaat ook werkelijk nergens op,laatste stuiptrekkingen????

beste Soundlover,

jij kunt mij niet bewijzen dat cd-spelers een verschillende klank hebben,

ik kan jou wel bewijzen dat ze allemaal eender klinken.

wie is hier nou eigenwijs.? ;)

ga eens grondig onderzoek doen en serieus luisteren man, voordat je onzin gaat uitkramen.

je praat gewoon de rest na :)

nee erik , dat wist hij niet!!!!(ik praat nl. niet zoveel over stereoset's,alleen hear eigenlijk) en hij zag het ook niet!!!,heb het hem pas verteld toen hijzelf erover begon tijdens het draaien van Camel,dus die vlieger gaat niet op,en ik ga met eerlijke mensen om die hun mening gewoon zeggen,of ik dat nu leuk vind of niet,als de cd-speler slechter had gepresteerd had hij het namelijk ook gezegd,maar was er nog steeds verschil geweest,toch???

droom jij maar lekker dezelfde droom verder erik,in jou eigen fantasieloze wereld,ik heb nog altijd meer vertrouwen in een blinde man,en mijzelf,dan gasten met zulke ideeen/uitspraken die "blind"testen,dat kun je maar beter niet serieus nemen lijkt mij.Het is voor mij als luisteraar de grootste kolder,ooit geschreven,de laatste tijd.lees mijn posting een stukje terug nog maar eens,weet je precies hoe ik erover denk.

Als er iemand is die fantasie heeft, dan is het Erik wel. Daarom experimenteert hij ook zoveel, bijvoorbeeld met hybride ESL's/baskasten. Daarom heeft hij betonnen luidsprekers gemaakt van het formaat B%W 801. Daarom heeft hij geexperimenteerd met budget- en hele dure versterkers./ Daarom heeft hij bijvoorbeeld een tijd auto gereden met gebruikte frituurolie als brandstof. Daarom heeft Erik audio-bijeenkomsten georganiseerd en veelvuldig bezocht. En de 'echte' audiofiel? Die heeft een groot gebrek aan fantasie en kennis. Die zet daarom zijn kaarten op netsnoertjes, houten volumeknoppen, kabelsteuntjes en vindt het zelfs nodig om een blinde vriend er bij te halen. Of denkt de wijsheid in pacht te hebben met een lachwekkende redenering over een zogenaamde zwakste schakel met h

totaal geen behoefte om jou iets te bewijzen wat voor de hand ligt,en mij hoef je al helemaal niks te bewijzen(met nietszeggende testjes) van iets wat ik allang weet,ik ga al veel jaartjes mee om dit de grootste kolder te mogen vinden,bijna zielig zelfs,ga gewoon lekker muziek luisteren,ipv op testjes geforceerd minuutjes luisteren,wat een lol man.Dat zijn in mijn ogen dus obsessieve audiofielen,als luisteraar gezien.En wat dat na-praten betreft,je begint verdomd veel naar Jacco te klinken

droom jij maar lekker dezelfde droom verder erik,in jou eigen fantasieloze wereld,ik heb nog altijd meer vertrouwen in een blinde man,en mijzelf,dan gasten met zulke ideeen/uitspraken die "blind"testen,dat kun je maar beter niet serieus nemen lijkt mij.Het is voor mij als luisteraar de grootste kolder,ooit geschreven,de laatste tijd.lees mijn posting een stukje terug nog maar eens,weet je precies hoe ik erover denk.

Als er iemand is die fantasie heeft, dan is het Erik wel. Daarom experimenteert hij ook zoveel, bijvoorbeeld met hybride ESL's/baskasten. Daarom heeft hij betonnen luidsprekers gemaakt van het formaat B%W 801. Daarom heeft hij geexperimenteerd met budget- en hele dure versterkers./ Daarom heeft hij bijvoorbeeld een tijd auto gereden met gebruikte frituurolie als brandstof. Daarom heeft Erik audio-bijeenkomsten georganiseerd en veelvuldig bezocht. En de 'echte' audiofiel? Die heeft een groot gebrek aan fantasie en kennis. Die zet daarom zijn kaarten op netsnoertjes, houten volumeknoppen, kabelsteuntjes en vindt het zelfs nodig om een blinde vriend er bij te halen. Of denkt de wijsheid in pacht te hebben met een lachwekkende redenering over een zogenaamde zwakste schakel met h

[...] Maar zelfs dan zijn er valkuilen om met open oren in te trappen... :)

[...]

maar: ik hoorde steeds een overduidelijk verschil!

alleen had ik langere tijd nodig om te kunnen beoordelen of het nou een positief of negatief klankverschil was.

Klopt... dat is de valkuil...

Mispoes, er is geen valkuil bij ABXen, het is slechts een vergelijk. Is A anders dan B? Is er een verschil tussen A en B waarneembaar? Geen interpretatie, geen beter slechter, mooier lelijker, niks.

De grootste valkuil is gebrek aan kennis, nog erger, het menen te weten ... Het eerste is niet erg, daar kun je wat aan doen.

Even apart hiervan, hij had een test-cd bij zich waarop een blaffende hond te horen was, ergens aan de zijkant, alsof het beest buiten was. Het idee was dat er een bijzondere akoestiek nodig was om dat te horen te krijgen, en dat was hem slechts zelden gebeurd. Hij speelde het van genoegen nog drie keer achter elkaar. Vemakelijk, als je m'n huis zou zien. ;)

Dat was Pink Floyd,

Is niet zo bijzonder, dat hondengeblaf die helemaal van buiten komt !

Zegt meer iets over de opname dan over je set en akoestiek !

Mispoes, er is geen valkuil bij ABXen, het is slechts een vergelijk. Is A anders dan B? Is er een verschil tussen A en B waarneembaar? Geen interpretatie, geen beter slechter, mooier lelijker, niks.

(...)

Dat is inderdaad precies waar een ABX om draait: vaststellen of er een verschil hoorbaar is, niets meer, niets minder.

door al dit gezeik gaat het hele forume naar de klote

volgens mij is dit een forum voor mensen die bezig zijn met het zo mooi

mogenlijk afspelen van hun muziek en welke apperatuur en tweaks ze daar voor gebruiken

dat is weer interresant voor andere mensen met de zelfde interesse

dit word verstoord door een paar gasten die als een kapotte plaat maar blijfen

herhalen dat er geen verschillen te horen zijn.

fijn voor jullie maar ga dan ergens anders posten op de site van de consumenten bond

bijvoorbeeld en laat de mensen hier lekker verder kletsen over houten knoppen en weet ik wat nog

meer het is hun goed recht.

en soms is het heerlijk om opgelicht te worden een skoda brengt je ook vab a naar b

net als een bmw maar als mag kiezen weet ik het wel

groet

Even apart hiervan, hij had een test-cd bij zich waarop een blaffende hond te horen was, ergens aan de zijkant, alsof het beest buiten was. Het idee was dat er een bijzondere akoestiek nodig was om dat te horen te krijgen, en dat was hem slechts zelden gebeurd. Hij speelde het van genoegen nog drie keer achter elkaar. Vemakelijk, als je m'n huis zou zien. ;)

Dat was Pink Floyd,

Is niet zo bijzonder, dat hondengeblaf die helemaal van buiten komt !

Zegt meer iets over de opname dan over je set en akoestiek !

Zou kunnen, ik bezit alleen DSOTM en WYWH. Het was de dealer die het bijzonder vond, en aangaf het zelden gehoord te hebben. Ik zou zelf aannemen dat de opname overal hetzelfde afspeelt. Resultaat is dan duidelijker of overtuigender ipv er helemaal wel of niet. Ik begreep (vroeg

De grootste valkuil is gebrek aan kennis, nog erger, het menen te weten ... Het eerste is niet erg, daar kun je wat aan doen.

In de praktijk, waar het wel ergens over gaat, moet w

hoi

er zijn nog erg veel verschillen zo te horen

daar is niets mis mee

een paar jaar geleden heb ik ook het zwakste schakel toppic gehad

toen wist ik nog niet hoe het precies zat

nu een paar jaar verder heb ik een aantal keren , het aan de lijve moeten en mogen ondervinden dat de zwakste schakel van kracht is binnen een set

veel van de menings verschillen en vreemde test resultaten zijn , het gevolg van het niet rekening houden met de zwakste schakel

maar kennelijk is het voor velen nog steeds niet duidelijk

ik zou zegen hou op het oude hoeren er over

probeer het !!!!!

eventueel met anderen

ik woon in de buurt van utrecht <_<B)

gr ezo

De discussie die inderdaad wat scherpe randjes krijgt, richt zich niet tegen de personen die aan de test hebben meegedaan, wel tegen degeen die uit de uitslag een conclusie trekken.

Soms tussen de regels door, ook zeer luid en duidelijk worden er voortdurend " wetenschappelijk " verantwoorde stellingen geventileerd, zoals daar zijn, alle cd spelers klinken eender, elektronica is tegenwoordig zo goed dat je geen verschillen kunt waarnemen.

Een ieder die dit niet aanneemt wordt werkelijk voor gek gezet, terwijl op het moment dat er de situatie ontstaat dat dit niet meer werkt, er geroepen wordt dat de opzet van de test niet begrepen is.

Dit laatste werd heel erg duidelijk waar het de aanstuurbaarheid van speakers en de kwaliteit van de weergave betreft.

:huh:

De ABX testen zijn gedaan door mensen die serieus met hun hobby bezig zijn en die ook bereid zijn hun vooroordelen aan een test te onderwerpen. Dat heet: je kwetsbaar opstellen. Hen wegzetten als idioten zonder oren (ik overdrijf hier voor de duidelijkheid), liefst na een verknipt beeld van de testen te hebben geschetst, zegt met name iets over de schrijvers van dat soort berichten.

Kennelijk is het doel van de ABX testen het affakkelen van de deelnemers, ongeacht de uitslag.

Spot on.

raar eigenlijk,

Hans van Liempd, Sodejuu, Kraus von Bentinck, Dekkersj, Thingman, Joboton,

ik ken ze allemaal persoonlijk,

het zijn stuk voor stuk toffe gasten, met gevoel voor humor .

maar zet ze achter een pc en ze veranderen in een stel terroristen :lol:

affijn, kben zelf niet veel anders.

we zijn net mensen ;)

'n toffe gast...?? :confused:

;);)