VANZOMERENG Posted 7 november 2007 Report Share Posted 7 november 2007 Regelmatig lees ik, dat er mensen zijn die vanwege de geluidskwaliteit de platenspeler preferen boven een CD-speler. Als ik zie, dat ik zelf ca 350 cd heb en dat een 50 stuks hiervan snellopers zijn. (CD,s die ik veel draai) moet ik er niet aan denken, dat deze 50 lp,s zouden zijn. Los v/h feit wat daadwerkelijk mooier klinkt LP of CD, weet ik dat een LP in kwaliteit op den duur achteruit gaat en bij de CD dit geen issue is. Heren & Dames vinyl-liefhebbers, hoe lossen jullie dit op ? Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 7 november 2007 Report Share Posted 7 november 2007 Regelmatig lees ik, dat er mensen zijn die vanwege degeluidskwaliteit de platenspeler preferen boven een CD-speler. Als ik zie, dat ik zelf ca 350 cd heb en dat een 50 stuks hiervan snellopers zijn. (CD,s die ik veel draai) moet ik er niet aan denken, dat deze 50 lp,s zouden zijn. Los v/h feit wat daadwerkelijk mooier klinkt LP of CD, weet ik dat een LP in kwaliteit op den duur achteruit gaat en bij de CD dit geen issue is. Heren & Dames vinyl-liefhebbers, hoe lossen jullie dit op ? gewoon je platen op CD zetten. je hebt tegenwoordig van die USB platenspelers. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 7 november 2007 Report Share Posted 7 november 2007 ik heb 3 cd's van aphex twin en 4 van nine inch nails die lijden aan cd-rot. kleine zwarte plekjes die er uiteindelijk als een soort van "######"de gehele cd aantasten waardoor hij niet meer luisterbaar is. het zijn ook nog allemaal collectors items dus baal ik daar wel van. dus cd's kunnen ook achteruit gaan. volgens mij wel label gebonden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 7 november 2007 Report Share Posted 7 november 2007 Ik heb daar geen oplossing voor. Heb ook geen 50 hardlopers maar luister zeer divers. Als een plaat 5 keer per jaar aan bod komt is dat zeer veel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Proprius Posted 7 november 2007 Report Share Posted 7 november 2007 Het slijten van LP's is niet op te lossen. De vraag is echter, hoe snel een plaat slijt. Dat hangt van de afstelling van de draaitafel, de arm en het element af. Is deze perfect, dan kan een LP een levenlang mee. Ik zeg niet dat ik een perfect afstelling heb, maar ik heb nog geen enkele LP weg hoeven doen omdat hij versleten zou zijn. Volgens mij ben je theoretisch bang! Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Ark Posted 7 november 2007 Report Share Posted 7 november 2007 + over 30 jaar kun je nog steeds vinyl platen van nu 30 jaar geleden draaien - van de cd weet ik dat nog niet zo zeker (ik hoop het overigens wel) inderdaad slijten platen voornamelijk door oude naalden of verkeerde instellingen. Platen van 20 jaar geleden die ik goed behandeld heb klinken nog steeds goed. Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 7 november 2007 Author Report Share Posted 7 november 2007 Het slijten van LP's is niet op te lossen. De vraag is echter, hoe snel een plaat slijt. Dat hangt van de afstelling van de draaitafel, de arm en het element af. Is deze perfect, dan kan een LP een levenlang mee. Ik zeg niet dat ik een perfect afstelling heb, maar ik heb nog geen enkele LP weg hoeven doen omdat hij versleten zou zijn. Volgens mij ben je theoretisch bang! Maak je om mij maar geen zorgen ben alleen nieuwsgierig en heb totaal geen intentie om op LP,s over te stappen, ook als zijn ze onverslijtbaar Link to comment Share on other sites More sharing options...
hansko Posted 7 november 2007 Report Share Posted 7 november 2007 Het slijten van LP's is niet op te lossen. De vraag is echter, hoe snel een plaat slijt. Dat hangt van de afstelling van de draaitafel, de arm en het element af. Is deze perfect, dan kan een LP een levenlang mee. Ik zeg niet dat ik een perfect afstelling heb, maar ik heb nog geen enkele LP weg hoeven doen omdat hij versleten zou zijn. Volgens mij ben je theoretisch bang! Maak je om mij maar geen zorgen ben alleen nieuwsgierig en heb totaal geen intentie om op LP,s over te stappen, ook als zijn ze onverslijtbaar Dan weet je het nu. Lp's slijten niet als ze goed worden behandeld. En ze klinken ook nog beter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 7 november 2007 Report Share Posted 7 november 2007 + over 30 jaar kun je nog steeds vinyl platen van nu 30 jaar geleden draaien Platen van 20 jaar geleden die ik goed behandeld heb klinken nog steeds goed. Toch is het hoog daarvan behoorlijk teruggelopen als ze veel gedraaid zijn. Maar na 30 jaar is je gehoorbereik waarschijnlijk ook al flink teruggelopen. Dus tja, je merkt het idd niet Link to comment Share on other sites More sharing options...
Willempie Posted 8 november 2007 Report Share Posted 8 november 2007 Ik ben als 48 jarige ook onderhevig aan de tand des tijds, maar lps en cd's ook. cd's lees je uit met infra rood, maar worden geschreven met ultra violet, de vijand van gebrande cd's is dus licht'. stop ze in zwarte dvd hoezen. Waarom?. nou ik ben dus al een tiental cd's verloren aan daglicht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
The_Ark Posted 8 november 2007 Report Share Posted 8 november 2007 + over 30 jaar kun je nog steeds vinyl platen van nu 30 jaar geleden draaien Platen van 20 jaar geleden die ik goed behandeld heb klinken nog steeds goed. Toch is het hoog daarvan behoorlijk teruggelopen als ze veel gedraaid zijn. Maar na 30 jaar is je gehoorbereik waarschijnlijk ook al flink teruggelopen. Dus tja, je merkt het idd niet Nou, in de tussentijd ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Seed7 Posted 8 november 2007 Report Share Posted 8 november 2007 Heren & Dames vinyl-liefhebbers, hoe lossen jullie dit op ? Met een grote collectie. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts