appie2 Posted 9 november 2007 Report Share Posted 9 november 2007 Hallo, Ik had mijn luidsprekers (Kef 203) aangesloten met de biwire-kabel van Nordost (Reddawn 1e versie). Uiteindelijk bevalt deze kabel mij niet. Wel veel detail maar het geluid was erg "dun". Nu heb ik ze aangesloten op een koperen snoertje van Linn (niet biwire). Het geluid op zich vind ik aangenamer, maar ik mis wel veel detail. Zijn er kabels die beide eigenschappen, een aangenaam, rond geluid maar toch veel detail combineren? Koper met zilver heeft mij tot nog toe altijd teleurgesteld bij mijn huidige luidsprekers. Ik hoor graag van jullie. appie2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
daffy Posted 9 november 2007 Report Share Posted 9 november 2007 Hallo Appie Ik heb sinds kort de AudioAdvies ls-1 HE in mijn set (o.a. Kef XQ5) opgenomen, deze vervangt Kimber 8TC. Ik was al een tijd opzoek naar een kabel die de kwaliteiten van de 8TC combineert met de kwaliteiten van Paul Speltz Anti-cable en heb dit gevonden in de AA ls-1 HE. Ik vind dit in mijn set en naar mijn smaak de beste kabel die ik ooit in mijn set heb gehoord. bijkomend voordeel is de relatief lage prijs. (zeker als je de kabel zonder sleeving en connectoren besteld) Hier vind je meer informatie: AA ls-1 HE Hier vind je meer info over mijn set en de ervaringen met de 8TC en Anti-cable: Anti-Cable een nieuwe revolutie ? en hier: wie heeft welke luidsprekerkabel vanaf Reply #231 Hoop dat je hier iets aan hebt. grtjzz Daffy Link to comment Share on other sites More sharing options...
ezo Posted 9 november 2007 Report Share Posted 9 november 2007 hoi steek je licht op bij een goed audio zaak waar je kabels op proef kan krijgen nooit geld uitgeven als je niet zeker weet wat je koop zo heb ik dat ook gedaan ik heb de siltech amsterdam gekocht laatst mooie kabel !!! vraag als je weet wat je wil hebben naar losse kabel en maak ze zelf !! dat scheelt ook weer gr e Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raymond1 Posted 9 november 2007 Report Share Posted 9 november 2007 Naar mijn mening is het enigste merk wat Nordost kan evenaren/overtreffen met detaillering en een voller geluid Siltech.En dan niet de al eerder genoemde Amsterdam,maar pas de Ls 100 G3 of de nieuwste Ls 110 MkII G5 komt ervoor in aanmerking (zo goed is die Nordost Red Dawn). Mijn ervaring met de Red Dawn is dat de kabel een wat scherp geluid kan geven en wat weinig laag,zowel de interlink als de luidsprekerkabel.De middelste Classic-lijn van Siltech was na lang zoeken de enigste kabel die in mijn set de Nordost qua detaillering kon overtreffen en niet dat scherpe gaf en een (aanmerkelijk) voller laag.Het heeft helaas alleen wel z'n prijs Link to comment Share on other sites More sharing options...
DaisZeta Posted 10 november 2007 Report Share Posted 10 november 2007 Probeer eens wat kabels van Transparant .... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 10 november 2007 Report Share Posted 10 november 2007 Naar mijn mening is het enigste merk wat Nordost kan evenaren/overtreffen met detaillering en een voller geluid Siltech. Ho ho ho ho... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 10 november 2007 Report Share Posted 10 november 2007 Naar mijn mening is het enigste merk wat Nordost kan evenaren/overtreffen met detaillering en een voller geluid Siltech. Wellicht moet je eens wat meer kabels proberen Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 10 november 2007 Report Share Posted 10 november 2007 ik ben erg tevreden met ocos. die kabel doet volgens mij het minst met het signaal. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raymond1 Posted 11 november 2007 Report Share Posted 11 november 2007 Ik vind zelf dat ik aardig wat luidsprekerkabels geprobeerd heb.Te weten: Doodgewoon 2x0,75mm Link to comment Share on other sites More sharing options...
appie2 Posted 12 november 2007 Author Report Share Posted 12 november 2007 Bedankt tot zover voor jullie reacties. De Nordost zal heus wel een goede kabel zijn. Maar niet in combinatie met mijn versterker/cd/luidsprekers (MF A5/MF A5/Kef 203). Wie, behalve Daffy, heeft er ervaring met de AudioAdvies ls-1 HE kabel (zie reactie Daffy)? Groeten, Appie2 Link to comment Share on other sites More sharing options...
appie2 Posted 15 november 2007 Author Report Share Posted 15 november 2007 Bedankt tot zover voor jullie reacties. De Nordost zal heus wel een goede kabel zijn. Maar niet in combinatie met mijn versterker/cd/luidsprekers (MF A5/MF A5/Kef 203). Wie, behalve Daffy, heeft er ervaring met de AudioAdvies ls-1 HE kabel (zie reactie Daffy)? Groeten, Appie2 Niemand? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marbuis Posted 25 maart 2009 Report Share Posted 25 maart 2009 Hi, Ook ik ben erg benieuwd of er nog meer mensen zijn met gebruiks-ervaring met de AudioAdvies LS 1-HE luidsprekerkabel. bij AA gevraagd, maar er is geen demoset ter beschikking. Ik zou ook het laag en dynamiek willen van de AntiCable en het open midden en hoog van een andere goede kabel met een goede stereobreedte - diepte, en natuurlijk echt muziekbeleving. Kun je dit verwachten in deze prijsklasse ?? Mar10 Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 25 maart 2009 Report Share Posted 25 maart 2009 ocos allang de deur uit gedaan. de vdhul skyline hybrid is goedkoop en doet het perfect. niet te vergelijken met duurdere vdhul kabels, die vond ik allemaal niks Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 26 maart 2009 Report Share Posted 26 maart 2009 Eerlijk gezegd ben ik zeer wantrouwend geworden tav kabels die duidelijk iets in de weergave veranderen, in het algemeen is dit een slecht teken, zoals de aangehaalde NordOst die - schijnbaar - meer detail zou geven, de duurdere kabels van dit merk zijn verzilverd koper, geven in het hoog dus effecten die beslist niets te maken hebben met een accurate weergave. Op basis hiervan zou ik kabels - ook interlinks - zeker niet beoordelen op detaillering, althans niet de nadruk hierop leggen, eerder luister ik naar het complete tonale plaatje, dat moet kloppen, niets mag overheersen, -wel uitgaan van een opname die geen problemen heeft op dat vlak - er moet sprake zijn van evenwicht. De meest muzikale informatie is te vinden in het middengebied, dit dient open en detailrijk te zijn, laag gedetailleerd en strak - dun dus, tenzij in de opname dit al erg vet is aangezet - het hoog laat niet eens zo vreselijk veel informatie tot ons komen, maar overdrijving geeft de illusie van meer detail, heel erg tricky.......... Veel informatie over de kwaliteit van de weergave - en de gebruikte componenten dus - is te vinden in het onderscheid tussen meerdere stemmen en/of instrumenten, kun je in een meerstemmig gezongen stuk alle partijen goed volgen bijvoorbeeld - verstaanbaarheid - zijn de verschillende instrumenten van elkaar te onderscheiden, uitstervende tonen, echo's, zaalgeluiden, allemaal aandachtspunten. Hiermee rekening houden ben ik uitgekomen op eigenlijk heel simpele koperdraadjes voor zowel speakerkabel als interlinks, zuiver zilver doet overigens precies hetzelfde maar gezien het prijsverschil is de keuze snel gemaakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 26 maart 2009 Report Share Posted 26 maart 2009 Naar mijn mening is het enigste merk wat Nordost kan evenaren/overtreffen met detaillering en een voller geluid Siltech. Ho ho ho ho... Wat je zegt: ho ho ho...!!! In al die jaren en dat zijn er behoorlijk wat, dat ik vergelijkingen heb gedaan, ben ik er tot nu toe geen betere tegen gekomen dan de Anlysis Plus Oval 9. Een werkelijk fenomenale L.s. kabel die tot nu toe alles ver achter zich laat. Link to comment Share on other sites More sharing options...
knor Posted 26 maart 2009 Report Share Posted 26 maart 2009 Eerlijk gezegd ben ik zeer wantrouwend geworden tav kabels die duidelijk iets in de weergave veranderen, in het algemeen is dit een slecht teken, zoals de aangehaalde NordOst die - schijnbaar - meer detail zou geven, de duurdere kabels van dit merk zijn verzilverd koper, geven in het hoog dus effecten die beslist niets te maken hebben met een accurate weergave. Nordost is een van de weinige interlinks die niet zijn afgeschermd. Dat hoor je, of liever gezegd: afscherming hoor je. Ook de koperen Nordost klinkt opener en sneller dan een afgeschermde koperkabel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 26 maart 2009 Report Share Posted 26 maart 2009 Als je stelt dat je een signaalvoerende afscherming kunt horen ben ik het met je eens, een afscherming die slechts aan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts