alvinio Posted 9 november 2007 Report Share Posted 9 november 2007 ik heb pas 2 single ended triode monoblokken gekocht met een passieve voorversterker nu hang ik daar m'n zelf gemaakte silverlinks aan die het normaal gesproken zeer goed doen maar nu op de triode krijg ik uit bijde kanalen gerommel ,(met standaard dropveters doen de monoblokken het wel) dit zal wel te maken hebben met de aarde en afscherming denk ik, de diy silverlinks zijn niet afgeschermd en de aarde is gewoon een enkelle silverdraad wat moet ik doen om de silverlinks aan te passen zodat ze het op m'n nieuwe monoblokjes gaan werken? en wat is precies de reden dat ze het niet doen? ook handig om te weten waar ik op moet letten als ik bv een nieuwe interlink koop groeten, en alvast bedankt, alvinio. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 9 november 2007 Members Report Share Posted 9 november 2007 He, interessant, benieuwd wat hier uit gaat komen, ik heb ditzelfde probleem met mijn Single Ended 300B mono's als ik er een Cardas Crosslink aan hang. Die kabel doet het in bijna iedere situatie prima, allen in dit geval niet. Ik dacht eerst dat het aan de streng koolstof zou kunnen liggen die erin zit, maar dat blijkt dus niet zo te zijn gezien jouw ''probleem''... Link to comment Share on other sites More sharing options...
alvinio Posted 9 november 2007 Author Report Share Posted 9 november 2007 He, interessant, benieuwd wat hier uit gaat komen, ik heb ditzelfde probleem met mijn Single Ended 300B mono's als ik er een Cardas Crosslink aan hang. Die kabel doet het in bijna iedere situatie prima, allen in dit geval niet. Ik dacht eerst dat het aan de streng koolstof zou kunnen liggen die erin zit, maar dat blijkt dus niet zo te zijn gezien jouw ''probleem''... ik zie ook dat er in de versterkers vooral coaxiale kabbels zijn gebruikt ik neem aan dat de opbouw van de interlinks ook coaxiaal moet zijn met de afscherming als retour gelijder Link to comment Share on other sites More sharing options...
ezo Posted 9 november 2007 Report Share Posted 9 november 2007 He, interessant, benieuwd wat hier uit gaat komen, ik heb ditzelfde probleem met mijn Single Ended 300B mono's als ik er een Cardas Crosslink aan hang. Die kabel doet het in bijna iedere situatie prima, allen in dit geval niet. Ik dacht eerst dat het aan de streng koolstof zou kunnen liggen die erin zit, maar dat blijkt dus niet zo te zijn gezien jouw ''probleem''... ik zie ook dat er in de versterkers vooral coaxiale kabbels zijn gebruikt ik neem aan dat de opbouw van de interlinks ook coaxiaal moet zijn met de afscherming als retour gelijder volgens mij moet een interlink afgeschermd zijn ja dit zou je kunnen bewerkstelligen door zilverfoli te plakken om je interlink je hebt van dat plak band in zilver maar je kunt ook een coaxkabel plunderen de retour kan blijven zo als hij is eventueel kan je de mantel aan 1 kant vast maken aan de retour krimp kous er omheen en klaar gr e Link to comment Share on other sites More sharing options...
dekkersj Posted 9 november 2007 Report Share Posted 9 november 2007 Of je gaat naar de elektronicawinkel en je koopt voor 2 a 3 euro per meter hetgeen je nodig hebt. Mooie plugjes er op en klaar. Groet, Jacco Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 9 november 2007 Members Report Share Posted 9 november 2007 volgens mij moet een interlink afgeschermd zijn ja dit zou je kunnen bewerkstelligen door zilverfoli te plakken om je interlink je hebt van dat plak band in zilver maar je kunt ook een coaxkabel plunderen de retour kan blijven zo als hij is eventueel kan je de mantel aan 1 kant vast maken aan de retour krimp kous er omheen en klaar gr e Dat is bij die Crosslink dus ook het geval, semi-gebalanceerd zeg maar, aan de ene kant de afscherming vast aan de retour, aan de andere kant los. In iedere denkbare situatie doet ie het goed, alleen met mijn mono's niet. 'T blijft vreemd... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ezo Posted 9 november 2007 Report Share Posted 9 november 2007 hoi retour niet gebruiken en de afscherming er aan misschien heeft het iets te maken met de inductie van de gebruikte kabel maar ik ben er natuurlijk niet bij even experimentenen gr e Link to comment Share on other sites More sharing options...
alvinio Posted 9 november 2007 Author Report Share Posted 9 november 2007 heb het geprobeert, zilver folie er omheen , = geen goed resultaat mantel er omheen en aan 1 kant vast = geen goed resultaat mantel als retour draad = geen goed resultaat coax cabel er aan = geen goed resultaat. misschien ligt het aan de pluggen zal eens een nordost van m'n vader proberen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 11 november 2007 Report Share Posted 11 november 2007 Volgens mij heeft het eerder met de capaciteit van de kabel te maken. Het ligt een beetje aan het ontwerp van de buizenbak. 't Zou niet mogen kunnen, maar toch. Probeer eens met een condensator van 100pF over de uitgang van de passieve pre. Als het dan erger wordt is de capaciteit van de kabel te hoog. Als het geknetter weg is, heb je de oplossing voor je probleem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
alvinio Posted 19 november 2007 Author Report Share Posted 19 november 2007 heb net een kabel van van den hul gekocht the source die werkt prima bedankt voor de reacties nog Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts