Guest Rein! Posted 10 november 2007 Report Share Posted 10 november 2007 Ik sta op het punt te beslissen zelf een interlink te maken. Zoek hierbij naar een soort bullit plug, maar dan goedkoper. Onderstaande plug is wel iets, maar weet niet welke dat is. Wie kan helpen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 10 november 2007 Report Share Posted 10 november 2007 Ik ben heel erg gecharmeerd geraakt van Neutrik.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 10 november 2007 Report Share Posted 10 november 2007 Ik ben heel erg gecharmeerd geraakt van Neutrik.. terecht.... Idd, voor rond de 2 eu een degelijke plug die ook nog eens goed klemt. Te goed soms En wat deze pluggen ook hebben is dat het aardcontact niet gaat lubberen wat veel andere en veel duurdere soms wel gaan doen op den duur. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 10 november 2007 Report Share Posted 10 november 2007 "Te goed" klemmen die Bullit pluggen, daar heb ik al nare verhalen over gehoord.. Voor de rest schijnen ze wel goed te zijn.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 10 november 2007 Report Share Posted 10 november 2007 Bullet pluggen klemmen inderdaad erg goed. Kan me voorstellen dat als je een fragiele kabel hebt, dit geen goede combi is met de Bullet. Maar in vind ze vooral te duur... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 10 november 2007 Report Share Posted 10 november 2007 Ik vind deze wel fijn: Geen idee wat voor merk het is, maar hij kost ongeveer 4 euro... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Members Arden Posted 10 november 2007 Members Report Share Posted 10 november 2007 Ik vind deze wel fijn: Geen idee wat voor merk het is, maar hij kost ongeveer 4 euro... Daar heb ik er hier nog een gros van liggen. Ik vind het ook mooie plugjes, ze doen het zeker zo goed als een WBT, alleen schijnen ze wat moeilijker te monteren te zijn. De hete ader moet voor het solderen eerst door de pen worden geschoven, de retour wordt dan weer geklemt. Nou hoef ik er niet mee te werken, dat scheelt dus weer. Ze zitten in ieder geval nooit te vast (de laatste generatie WBT's is een ramp wat dat betreft), en ze nemen ook geen 10 cm ruimte in achter je set... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 10 november 2007 Report Share Posted 10 november 2007 Ik vind deze wel fijn: Geen idee wat voor merk het is, maar hij kost ongeveer 4 euro... MONACOR Ze zijn er in 2 maten (kabeldiameter). Zijn idd wel mooie plugjes. Nadeel is dat het warteltje snel los gaat zitten bij regelmatig in en uit nemen. Ik heb er ook een paar van maar vind de Neutriks toch perttiger. Ze zitten in ieder geval nooit te vast........ Heb wel gemerkt dat ze uit kunnen lubberen, De chassisdeeltjes op apparaten blijken niet allemaal even dik. Steek je ze op een dikker chassisdeeltje zitten ze goed. Steek je ze daarna op een andere dunnere dan zitten ze te los en maken geen goed stevig massacontact meer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 10 november 2007 Report Share Posted 10 november 2007 Ik vind deze wel fijn: Geen idee wat voor merk het is, maar hij kost ongeveer 4 euro... Ik geloof dat ik ze vrij rottig vond om te monteren/solderen met zilverdraad. Voor de rest wel mooi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 11 november 2007 Report Share Posted 11 november 2007 Ik vind deze wel fijn: Geen idee wat voor merk het is, maar hij kost ongeveer 4 euro... MONACOR Ze zijn er in 2 maten (kabeldiameter). Zijn idd wel mooie plugjes. Nadeel is dat het warteltje snel los gaat zitten bij regelmatig in en uit nemen. Ik heb er ook een paar van maar vind de Neutriks toch perttiger. Ze zijn er inderdaad in 2 maten. Ik gebruik de diktste, want daar past de microfoonkabel beter in. Maar wat gaat er precies loszitten? Nog niets van gemerkt, maar ik haal ze ook zelden los... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 11 november 2007 Report Share Posted 11 november 2007 Ze zijn er inderdaad in 2 maten. Ik gebruik de diktste, want daar past de microfoonkabel beter in. Maar wat gaat er precies loszitten? Nog niets van gemerkt, maar ik haal ze ook zelden los... Het schroefje (of moertje?) aan de achterkant wat je aan moet draaien. Nu gebruik ik ze met vrij stugge dubbelafgeschermde coaxkabel (pro-videokabel) en daarbij gaan ze op dan duur steeds los zitten. Wellicht dat het met soepele kabel wel mee valt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Raymond1 Posted 11 november 2007 Report Share Posted 11 november 2007 Ik neem aan dat hier deze pluggen worden bedoeld.Dat zijn inderdaad prima dingen.Maken goed contact en lekker goedkoop. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 11 november 2007 Report Share Posted 11 november 2007 Ik neem aan dat hier deze pluggen worden bedoeld.Dat zijn inderdaad prima dingen.Maken goed contact en lekker goedkoop. Idd. Ik betaal er 92 cent voor bij 10 stuks. Maar ik heb ze ook voor 2,95 zien liggen in de winkel Dus let even op ... Nu ben ik niet uit op het goedkoopste maar opmerkelijk is het wel dat er voor gevraagd wordt zoals men belieft. Ze komen trouwens standaard met 2 maten trekontlastingsveertjes: Voor 6 mm kabel en voor dunnere kabel. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 12 november 2007 Report Share Posted 12 november 2007 Ze zijn er inderdaad in 2 maten. Ik gebruik de diktste, want daar past de microfoonkabel beter in. Maar wat gaat er precies loszitten? Nog niets van gemerkt, maar ik haal ze ook zelden los... Het schroefje (of moertje?) aan de achterkant wat je aan moet draaien. Nu gebruik ik ze met vrij stugge dubbelafgeschermde coaxkabel (pro-videokabel) en daarbij gaan ze op dan duur steeds los zitten. Wellicht dat het met soepele kabel wel mee valt. Die gaan bij mij eigenlijk nooit los. Misschien omdat het een soepele kabel is inderdaad. Maar ik zit er eigenlijk ook nooit met de vingers aan, dus dat kan er ook mee te maken hebben Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 18 november 2007 Report Share Posted 18 november 2007 De enige Neutrik RCA die ik gebruik is de Neutrik Profi, met de verende massa. Die is dan wel een stuk duurder, maar ook veel degelijker en hot-pluggable. Als ik snel iets in elkaar wil zetten, heb ik meestal nog wat van Steinmann liggen. Volgens mij verschillen die niet veel van de goedkope Neutrik, maar ook die zijn net iets degelijker en kosten net zo min. Nadeel is wel dat de kabeldoorvoer niet zo extreem groot is. Bij 6mm houdt het op, dus niet geschikt voor Prefer MGK-18 (wel voor MGK-6). Als ik dikkere kabel heb, heb ik een hele raffel nep-WBT's liggen die ik via Ebay uit Hongkong heb laten komen. Die kun je prima solderen en of schroeven en ze hebben een schroefklemmechanisme, zodat ze goed op het chassisdeel klemmen. Verder uitgeprobeerd: Eichmann Bullet (prima, maar te duur voor het geleverde (hoewel, €6 p.st. moet kunnen)). WBT Nextgen (superplug, maar wat een prijs ). TPD RCA (aardig, maar veel te duur (ziet er wel gelikt uit)). Verschillende merken met "veertjes" achterop. Die veren sucken behoorlijk. Als je die eraf laat, is de plug al een stuk beter (ook bij de low budget Neutrik). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 18 november 2007 Report Share Posted 18 november 2007 Welke merken hebben veertjes Sodejuu? Die op de foto hebben ook veertjes en bevallen uitstekend. Maar ik kom ze in geen webshop tegen... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 18 november 2007 Report Share Posted 18 november 2007 De meeste low budget prullen werken met die klote veertjes. Ik haat die dingen, omdat ze wel eens als antenne kunnen werken. VLS, Monacor e.d. hebben pluggen met als ook zonder veertjes en zijn betaalbaar en goed. En anders laat je de veertjes gewoon weg bij die pluggen die je nu hebt. Afwerken met krimpkous en het ziet er gelijk een stuk beter uit Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 18 november 2007 Report Share Posted 18 november 2007 Bij die Neutriks zijn de veertjes onderdeel van de trekontlasting. Die weglaten gaat niet werken. Je zou de veertjes kunnen afknippen maar daar wordt het niet fraaier van. Overigens nog nooit iets van gemerkt dat die veertjes als antenne werken. De pro versie van Neutrik is behoorlijk duurder (10x zo duur) maar ik vind ze niet beter klinken. Alleen zinvol als je de hele dag kabeltjes in en uit haalt. In een vaste set-up tamelijk overdone vind ik. Link to comment Share on other sites More sharing options...
crown Posted 18 november 2007 Report Share Posted 18 november 2007 Ik gebruik nu allemaal vergulde Neutrik's die WBT spullen zijn het geld niet waard ben heel tevreden met Neutrik sluiten lekker vast aan en solderen dat het een lust is en daarbij nog goedkoop ook wat wil je meer. Crown Link to comment Share on other sites More sharing options...
hmv Posted 19 november 2007 Report Share Posted 19 november 2007 Pas op met de WBT nexgen, de diameter kabel die er in zou moeten kunnen past niet, dus heb ik contact met de importeur opgenomen, daar kreeg ik een zeer klant onvriendelijk antwoord van!!! De winkel waar ik ze gekocht had was een stuk vriendelijker, en ik kon ze daar ruilen voor een type waar wel de kabels in kunnen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 20 november 2007 Report Share Posted 20 november 2007 Vroeger gebruikte ik gewoon Monitor PC of nog goedkoper (van die gepresste aarde aansluitingen sloopte ik er onmiddellijk af en soldeerde de - direct op de plug-ring). Maar sinds ik kabels maak van puur zilver mag het ook wat meer zijn ik haal me dus steeds een setje Cardas zilver, de goedkoopste uitvoering (zo'n 15 euro per stuk), mooi spul en voor mij ideaal te verwerken mvg RastaPhil PS ik heb ooit een setje interlinks afgewerkt met Monster pluggen: die waarbij de massa-ring schuin ingesneden is waardoor ie errug klemt op de terminal Ik schraap(te) steeds wat verguldsel weg tijdens het wisselen van kabels Bah, not my piece of cake! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts