Guest Kraus vonBentinck Posted 10 november 2007 Report Share Posted 10 november 2007 Hoe ziet de volmaakte luistersessie er voor de hearders uit wanneer men eens helemaal naar eigen zin wil luisteren? Voor mij: Het huis is leeg, de volgende dag is er niets te doen en er bestaat geen andere kopzorg dan de vraag welke muziek er op wordt gezet. Het enige voornemen dat uitgevoerd behoeft te worden is genieten. Een comfortabele luisterplek, schoenen uit & boordje los natuurlijk, de benen omhoog, licht gedempt maar vooral niet helemaal in het donker, gordijnen dicht en nergens een klapperende deur of het storende geluid van een aanslaande koelkast en liever ook nog de telefoon van de haak. Een bescheiden drankje hoort er bij mij wel bij maar eten is een no-no, dat is te storend. Als ik dat allemaal voor elkaar heb dan draai ik liefst niet al te verschillende muziek, 1 complete opera of 2 symphonie Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 10 november 2007 Report Share Posted 10 november 2007 Hoe ziet de volmaakte luistersessie er voor de hearders uit wanneer men eens helemaal naar eigen zin wil luisteren?Voor mij: Het huis is leeg, de volgende dag is er niets te doen en er bestaat geen andere kopzorg dan de vraag welke muziek er op wordt gezet. Het enige voornemen dat uitgevoerd behoeft te worden is genieten. Een comfortabele luisterplek, schoenen uit & boordje los natuurlijk, de benen omhoog, licht gedempt maar vooral niet helemaal in het donker, gordijnen dicht en nergens een klapperende deur of het storende geluid van een aanslaande koelkast en liever ook nog de telefoon van de haak. Een bescheiden drankje hoort er bij mij wel bij maar eten is een no-no, dat is te storend. Als ik dat allemaal voor elkaar heb dan draai ik liefst niet al te verschillende muziek, 1 complete opera of 2 symphonie Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hans van Liempd Posted 10 november 2007 Report Share Posted 10 november 2007 Ik je helemaal vinden in jouw verhaal Kraus.. ik dien alleen nog rekeing te houden met m'n buurjongen die slaapt n.l. aan de andere kant van de muur van m'n luisterhok. Hopelijk gaat hij binnenkort een eigen woonruimte betrekken... Ik betrap mezelf er tegenwoordig op dat ik op het eind van de avond eigenlijk helemaal niet wil stoppen. Eten of drinken doe ik tijdens een alleenluisteravond eigenlijk nooit. Alleen als er bezoek is. De muziek kies ik afhankelijk van m'n stemming. Soms iets rustigs (Leonard Cohen oid) dan weer wat stevige blues. Leuk topic trouwens... Link to comment Share on other sites More sharing options...
ezo Posted 10 november 2007 Report Share Posted 10 november 2007 hoi niemand thuis dat betekend kinderen naar bed, vrouw werken s''morgens de set aan lekker warm spelen speaker op de plek gordijnen en een aantal akoestiche dingen aan brengen sigel malt whisky er bij, uit een goed glas of een rode wijn eten mag maar het mot niet kraken brie of rockfoort is wel aardig en cdtjes draaien zeker geen dvd beeld is erg storend meestal, best wel hard ik woon in een nieuwbouw huis en ondanks de 2x 300 w heb ik nog nooit iets gehoord van de buren welke hangt af van de stemming het kan van alles zijn pop jazz klassiek allemaal goed het liefst goede opname maar voor mindere kan ik ook warm lopen komt 3 keer per week voor heerlijk wat ook erg leuk is het luistere met zij tweeen of bij de ander het gaat dan vrij wel het zelfde maar dan gaat het van luisteren naar praten over cdjes uit wissele testen en whisky proeven als ik een avond lekker heb kunnen luisteren knap ik daar helemaal van op gr ezo Link to comment Share on other sites More sharing options...
soundlover Posted 10 november 2007 Report Share Posted 10 november 2007 Ik je helemaal vinden in jouw verhaal Kraus.. ik dien alleen nog rekeing te houden met m'n buurjongen die slaapt n.l. aan de andere kant van de muur van m'n luisterhok. Hopelijk gaat hij binnenkort een eigen woonruimte betrekken... Ik betrap mezelf er tegenwoordig op dat ik op het eind van de avond eigenlijk helemaal niet wil stoppen. Eten of drinken doe ik tijdens een alleenluisteravond eigenlijk nooit. Alleen als er bezoek is. De muziek kies ik afhankelijk van m'n stemming. Soms iets rustigs (Leonard Cohen oid) dan weer wat stevige blues. Leuk topic trouwens... idd komt erg bekend voor,ik heb ook nog het voordeel dat ik huisvader ben en als de kids naar school zijn ik gelijk lekker ff muziek draai,overdag vaak lekker knallen,en 'savonds inderdaad lekker rustige muziek,ook regelmatig leonard cohen,vooral de cd "ten songs' werkelijk prachtig,ik vind het 'savonds ook vaker mooier klinken.De buurman komt ook regelmatig ff langs (overdag) om de set/muziek te beluisteren(klaagt ook nooit gelukkig).Maar alleen/met vriendin vind ik het allerlekkerst,en geen!!!! beeld,heb geeneens dvd's met muziek.en een lekker glas leffe erbij Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 10 november 2007 Report Share Posted 10 november 2007 Leuk topic Kraus! Echt luisteren doe ik dus als mijn ega weg is. Ik heb gelukkig een vrijstaand huis en kan daardoor ook redelijk hard spelen. En dat doe ik dan ook. Net als ezo doe ik ook een paar akoestische aanpassingen: mijn "luisterkleed" wordt tevoorschijn gehaald, (niet lachen hoor) ik leg twee kussentjes op de eerste reflectiepunten om de scherpte van de weerkaatsing via de muur weg te halen en de stoel gaat een stukje naar voren. Eten doe ik niet, drinken alleen niet alcoholisch, want ik vind dat alcohol de muziekbeleving afvlakt. Ik bedoel daarmee, dat het luisteren minder detailistisch wordt En de muziekkeuze is sterk afhankelijk van de stemming. En ik draai de nieuwste albums het meest, die daarna in de loop van de tijd wel weer eens uit de kast gehaald worden als er weinig nieuws is aangeschaft. De DVD voegt soms wel wat toe. Ik heb Diana Krall met Live in Paris een tijdje te leen gehad, en daar gaf de combinatie van zien en horen toch ook behoorlijk wat kippevel Maar meestal is het "gewoon" stereo wat mijn voorkeur heeft Link to comment Share on other sites More sharing options...
ezo Posted 10 november 2007 Report Share Posted 10 november 2007 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 10 november 2007 Report Share Posted 10 november 2007 maar ik lach niet hoor ik zet bv kast deurtjes open gr e Maar daar moet ik dan wel even om glimlachen Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 10 november 2007 Report Share Posted 10 november 2007 Mijn mooiste luistermoment is vaak een zondagochtend. Nadat de zaterdag de werkweek heeft weggespoeld stap ik op zondagochtend uit bed, trek een kamerjas aan, zet een kop heerlijke koffie, pak de krant en een mooie LP. Daarna lees ik de krant van voor naar achter en luister ik LP na LP. De kamerjas blijft soms aan tot ergens in de middag. Heerlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ezo Posted 10 november 2007 Report Share Posted 10 november 2007 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 10 november 2007 Report Share Posted 10 november 2007 [quote name='Ren Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 10 november 2007 Report Share Posted 10 november 2007 Ik zet altijd een CD tje op tijdens het stofzuigen. Geintje (hoewel muziek vervelende klusjes draaglijker maakt). Omstandigheden al van ts, liefst na middernacht. Helaas woon ik niet vrijstaand maar in een flatje. Pak meestal random een paar cd's en luister dan wat stukjes. Gebruik geen afstand bediening. Gebeurt overigens maar een paar maal per maand, iets meer bij lange weekenden. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 10 november 2007 Report Share Posted 10 november 2007 Helaas woon ik niet vrijstaand maar in een flatje. Ik vind mijzelf dan ook heel bevoorrecht Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts