sneek Posted 3 januari 2002 Report Share Posted 3 januari 2002 Ik wil een nieuwe receiver kopen en kan wel wat onafhankelijk advies gebruiken. Wie helpt me... De receiver moet voldoen aan dolby digital. De boxen die ik heb zijn JBL LX800 MKII. Mijn budget gaat tot fl. 2500,- Ik denk zelf aan de Marantz SR6200 of SR7200, maar ik sta open voor andere merken. Ik houd diepe lage tonen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sneek Posted 3 januari 2002 Author Report Share Posted 3 januari 2002 Geplaatst door IVO:Ik wil een nieuwe receiver kopen en kan wel wat onafhankelijk advies gebruiken. Wie helpt me... De receiver moet voldoen aan dolby digital. De boxen die ik heb zijn JBL LX800 MKII. Mijn budget gaat tot fl. 2500,- Ik denk zelf aan de Marantz SR6200 of SR7200, maar ik sta open voor andere merken. Ik houd van diepe lage tonen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
demon Posted 3 januari 2002 Report Share Posted 3 januari 2002 in combinatie met jou luidsprekers zal marantz waarschijnlijk aardig laag komen ik heb zelf een keer een reciever van denon beluisterd ik vond die ook wel goed klinken vooral in de combinatie daar maar wat voor cd speler heb je erbij ???? Link to comment Share on other sites More sharing options...
sneek Posted 3 januari 2002 Author Report Share Posted 3 januari 2002 de cd speler is een kenwood DPF-3010, maar tegenwoordig speel ik ook cd's af in de Marantz dvd speler, DV4100. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kharn Posted 4 januari 2002 Report Share Posted 4 januari 2002 Persoonlijk zou ik de 7200 kiezen, de 6200 staat mij niet aan (klankmatig). Een goede denon is ook niet verkeert, alleen is dat denk ik niet echt lekker met een dv4100. Link to comment Share on other sites More sharing options...
sneek Posted 4 januari 2002 Author Report Share Posted 4 januari 2002 hoezo klankmatig? Zelfde watt en voeding, alleen met wat meer mogelijkheden op de 7200. Of zie ik iets over het hoofd? Link to comment Share on other sites More sharing options...
demon Posted 5 januari 2002 Report Share Posted 5 januari 2002 ja ik denk dat je wel iets over het hoofd ziet misschien zou je ook nog eens kunnen gaan luisteren bevoorbeeld want als het je toch nie luisterd kan je ook yamaha kopen ik weet nie waar meer knopjes op zitten zou ik als ik jou was tog eens gaan tellen dit is by the way niet om yamaha af te kraken kan in een goede combinatie ook heel leuk klinken Link to comment Share on other sites More sharing options...
Kharn Posted 7 januari 2002 Report Share Posted 7 januari 2002 Statistisch zien ze er hetzelfde uit. Alleen heb ik gewoon geluisterd, en hoorde gewoon meer diepte in de 7200, misschien betere onderdelen gebruikt? Het kan zelfs de aansluiting of de layout intern zijn, ik weet het niet....Gewoon geluisterd Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts