robuljo Posted 11 november 2007 Report Share Posted 11 november 2007 Ik kan een Mcintosh MA6900 en een mvp871 kopen van Mcintosch maar met een voltage van 110V. Kan ik dit makkelijk in nederland laten omzetten naar 230v op een gemakkelijke en goedkope manier? IK hoop van iemand te horen... ik ben namelijk totaal een leek op dit gebied. groeten Patrick Link to comment Share on other sites More sharing options...
robuljo Posted 11 november 2007 Author Report Share Posted 11 november 2007 Sorry ik was wat voorbarig ik lees in oude posts dat je de trafo moet vervangen vanwege 50/60 kz verschil voor de versterker. Geldt dit ook voor de cd/dvd speler, ik zag dat deze geschikt was voor 110/230v in een advertentie? ? En wat kost eigenlijk het vervangen van de trafo van de versterker? gr Patrick Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 11 november 2007 Report Share Posted 11 november 2007 In de folders die ik net opgezocht heb staat dat ze voor 50 Hz en 60 Hz geschikt zijn, dus daar zou het niet aan hoeven liggen. Maar wel allebei voor 110 V. Een trafo vervangen zal behoorlijk in de papieren gaan lopen... Het is al een heel duur onderdeel, en dan moet het van McIntosh Nederland komen, een paar honderd euro ben je zo kwijt lijkt mij.. Je zou het simpeler met een 'verhuistrafo' kunnen doen: 230 V in, 110 V uit. Maar dat moet dan wel een hele flinke jongen zijn, voor zulke apparatuur.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 11 november 2007 Report Share Posted 11 november 2007 Het lijkt me niet dat een dergelijke fabriek voor iedere stroomsoort een andere trafo wikkelt, Link to comment Share on other sites More sharing options...
robuljo Posted 11 november 2007 Author Report Share Posted 11 november 2007 Dank je wel heren, voor de respons. gezien de huidige Eur/usd koers is het wel de moeite waard om mijn vriend uit amerika wat te laten mee te laten nemen met zijn huisraad. Ik belde transtec erover en die deed er nogal hooghartig over importspullen. Op zich wel begrijpelijk natuurlijk. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 11 november 2007 Report Share Posted 11 november 2007 Ik belde transtec erover en die deed er nogal hooghartig over importspullen. Op zich wel begrijpelijk natuurlijk.Mwah, Als de dollar stijgt worden de prijzen verhoogt met de hoge dollarkoers als argument. Het omgekeerde is bijna nooit het geval. Logisch dat een importeur graag de koerswinst in zijn zak steekt. Een ander leuk voorbeeld zijn de Levi's spijkerbroeken. Aan de andere kant kosten die ongeveer 25 Euro, hier mag je blij zijn als je er 80 voor mag betalen. Waar je wel rekening mee moet houden is dat je van de importeur geen service hoeft te verwachten voor een zelf ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 12 november 2007 Report Share Posted 12 november 2007 Tenzij iemand ervaring hiermee heeft met deze specifieke apparaten en die Hear met een antwoord komt, ontkom je niet aan een deskundig iemand op het gebied van elektronica om het te bekijken. Vaak is het aan de aansluitingen op de trafo wel te zien voor een deskundig iemand. Heb je een service manual met schema dan is het daar ook aan te zien. Maar daar heb je natuurlijk niet veel aan als je het apparaat nog niet in je bezit hebt. De importeur al gebeld met deze vraag? Lijkt mij het eerste aanspreekpunt. Info vragen kost niets. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts