Jump to content

Werking CD tweaks.

WanFie
 Share

Recommended Posts

mischien kun jij beter je tijd gaan besteden aan het beter fineren van je speakers <_<

:D je lijkt mijn vrouw wel,

ps; er zijn belangerijker zaken. ;)

@Sodejuu, @Erik

Jullie hebben imo beide iets te veel klasse om zo met elkaar om te gaan. En jullie hebben beide iets gemeen: "passie voor muziek".

Ik hoop dat jullie het betrekkelijke van het een en ander in kunnen zien. Eigenlijk weet ik dat jullie dat kunnen.

beste Duck,

ik ben heus niet boos of zo,

en ik snap heus wel dat Sodejuu af en toe op ontploffen staat vanwege mijn postings.

maar dan wel over Hifi blijven praten en er geen geloofsovertuigingen bij halen ;)

Beste Erik,

Ik wilde eigenlijk niet meer reageren, of enkel via een PB. Ik snap ook wel dat sommige dingen absurd zijn, absurd klinken en volgens de logica niets doen of kunnen doen. Toch zijn er complete volksstammen die WEL verbeteringen waarnemen. Jouw manier van reageren is identiek aan mijn reactie, alleen doe jij het wel op een forum dat dat als onderwerp heeft. Ik ga toch ook niet op een religieforum zitten te etteren en alles in het belachelijke te trekken, omdat ik niet geloof? Waarom doe jij dat dan wel?

Dat je me voor "respectloze stumpert" uitmaakt, zal best, maar dan moet je wel ff in de spiegel kijken, want jij doet hetzelfde, nl neerbuigend reageren op mensen die en andere beleving hebben

Van mij mag je dergelijke tweaks rustig in twijfel trekken, maar kies dan wel een betere woordkeuze dan je nu telkens doet als je iets gek vindt.

Ik wil het hierbij laten. Ik zal me ook niet meer verlagen naar het niveau van mijn vorige post. Ik hoop wel dat je nu wel de spiegel hebt gezien.

Greetz,

Roger

Beste Erik,

Ik wilde eigenlijk niet meer reageren, of enkel via een PB. Ik snap ook wel dat sommige dingen absurd zijn, absurd klinken en volgens de logica niets doen of kunnen doen. Toch zijn er complete volksstammen die WEL verbeteringen waarnemen. Jouw manier van reageren is identiek aan mijn reactie, alleen doe jij het wel op een forum dat dat als onderwerp heeft. Ik ga toch ook niet op een religieforum zitten te etteren en alles in het belachelijke te trekken, omdat ik niet geloof? Waarom doe jij dat dan wel?

Dat je me voor "respectloze stumpert" uitmaakt, zal best, maar dan moet je wel ff in de spiegel kijken, want jij doet hetzelfde, nl neerbuigend reageren op mensen die en andere beleving hebben

Van mij mag je dergelijke tweaks rustig in twijfel trekken, maar kies dan wel een betere woordkeuze dan je nu telkens doet als je iets gek vindt.

Ik wil het hierbij laten. Ik zal me ook niet meer verlagen naar het niveau van mijn vorige post. Ik hoop wel dat je nu wel de spiegel hebt gezien.

Greetz,

Roger

Beste Sodejuu,

prima, ik zal proberen mezelf in te houden, en de woorden "respectloze stupert" neem ik terug.

mijn excuus hiervoor.

maar verlang niet van me dat ik bij sommige dingen mijn vraagtekens niet mag zetten.

Hifi heeft niets te maken met geloven in kabels of cd tweaks.

het is gewoon realiteit.

en ik vind dat sommigen Hear er een potje van maken als het gaat over de geloofwaardigheid van sommige tweaks.

ik heb zelfs het idee dat het soms wat provocerend is, dus moeten ze ook niet gaan klagen als ik er hard om moet lachen. ;)

affijn on-topic maar weer.

WAAROM GROEN EN NIET EEN ANDERE KLEUR?

het zou de juiste complementaire kleur voor de golflengte van het laserlicht zijn

niet dat het veel hoeft te verklaren, maar dat is wat er destijds over werd geschreven

:huh: oh ik dacht dat dat groen moest zijn om de groene stroom binnen te houden, die klingt toch beter dan gewone stroom h

Ik had gehoopt dat er ondertussen wat onderzoek was gedaan...

Ahem. :)

Had de Nespa and Auric vanaf een zeer actief Engels forum opgedaan, omdat ze daar regelmatig worden genoemd. Zelfs een notoire non-believer moest onlangs toegeven dat de dealer (ook forumdeelnemer) die de Nespa op z

Ik had gehoopt dat er ondertussen wat onderzoek was gedaan...

Ahem. :)

Had de Nespa and Auric vanaf een zeer actief Engels forum opgedaan, omdat ze daar regelmatig worden genoemd. Zelfs een notoire non-believer moest onlangs toegeven dat de dealer (ook forumdeelnemer) die de Nespa op z

Procedure:

- minimaal 5 uur in de vriezer (luchtdicht inpakken tegen condens)

- nachtje in de koelkast

- 1 dag op een koele plek

- 1 dag op kamertemperatuur laten komen

Wat is de theorie achter dit invriezen eigenlijk?

Veels te lang verhaal om hier te typen. Je kunt beter een website over cryogeen invriezen googelen als je het

De meeste techneuten zeggen natuurlijk .... niks, enen en nullen kun je niet beinvloeden, maar toch.

Er zijn twee effecten waarop de meeste CD-tweaks op gebaseerd zijn:

1. De breking van het licht verbeteren.

Hans volgens mij is de beste CD tweak....... orginele CD 's kopen.... :o

Een wereld van verschil t.o.v. het meeste gecopi

en of ze werken.

deze week zal ik het weer iemand demonstreren, wellicht is ie zo aardig zijn bevindingen kort op te schrijven hier.

demonsteren betekent: tijdje mijn eigen bewerkte CD's draaien, en dan een meegebrachte CD erin. vaak wordt er dan even verbaasd gekeken. en dan even prutsen en de meegebrachte bewerkte CD draaien. verschil blijkt doorgaans zonder moeite te horen.

groet

De meeste techneuten zeggen natuurlijk .... niks, enen en nullen kun je niet beinvloeden, maar toch.

Er zijn twee effecten waarop de meeste CD-tweaks op gebaseerd zijn:

1. De breking van het licht verbeteren.

Hans volgens mij is de beste CD tweak....... orginele CD 's kopen.... :o

Een wereld van verschil t.o.v. het meeste gecopi

En dat laatste zou wel eens niet waar kunnen zijn. Je hebt wel verschil gehoord, maar je zoekt dat verschil in een technische verklaring (toch?). Maar misschien is die technische er helemaal niet. Misschien hebben je oren helemaal geen ander geluid gehoord na de tweak, maar hebben je hersenen dat verschil 'bedacht' (wat heel goed kan)...

Er loopt momenteel een leuk TV programma op een van de commercielen (jawel :D ) dat heet "Tussen de oren". Daarin laat men met allerlei leuke proefjes zien over hoe goed de mens in staat is om zichzelf voor de gek te houden en dat men vaak dingen waarneemt waarvan de werkelijkheid soms toch anders blijkt te zijn.

Laatst een leuke stelling: "Mensen met blauwe ogen kunnen beter mikken dan mensen met bruine ogen."

Twee groepen mensen gingen aan de slag met ballen gooien en idd de blauwogigen mikten beter dan de bruinogigen. Althans de groepen die kennis hadden van de stelling. Zonder kennis van de stelling was er geen verschil.

Zeg niet dat iets dergelijks aan de hand is met CD's twieken maar het uitsluiten van een dergelijke verklaring is niet meer dan bevestigen van het eigen gelijk. Mag natuurlijk, maar het is dan geen verklaring.

;)

Zeg niet dat iets dergelijks aan de hand is met CD's maar het uitsluiten van een dergelijke verklaring is niet meer dan bevestigen van het eigen gelijk. Mag natuurrlijk, maar het is dan geen verklaring.

;)

Precies...

Nu nog andere mogelijkheden... :)

Dat de tussen de oren theorie meespeelt zal best, maar dat er meer mogelijkheden zouden kunnen zijn laat me toch ook niet los.

Dat een AB vergelijk niks oplevert zegt helemaal niet dat er geen verschillen zijn. Ik hoorde bij dat vergelijk duidelijk verschillen, maar ik kon alleen niet de juiste speler aanwijzen.

Overigens heeft Ruud met het demagnetiseren in een AB vergelijk aangetoond verschillen te kunnen waarnemen.

Ik denk dus dat er mogelijk factoren zijn die de afspeelkwaliteit kunnen beinvloeden.

:)

- Why the TDA1541A? it uses current sources based on dynamic element matching instead of resistor networks. The current sources are externally decoupled so they produce clean signals. Furthermore a smart design elliminates signal transients all together. In my humble opinion this is the purest form of D/A conversion, and the sound quality of these DAC's prove this. It is really a shame this state of the art DAC is discontinued, but I guess that is called "progress". Modern DAC's have the digital brickwall filter and decimation noise generators built in. I cannot follow the logic of spoiling a fine signal by decimating and then try to filter it out the mess you've createdjava script:smilie(''). The high oversampling frequencies will make sure there is lots of addittional noise and interference to listen tojava script:smilie(''), it's as if you put your High-End amplifier inside a PCjava script:smilie('').

Deze man heeft meer moeite gedaan om "verder" te komen.

Even een deel van een quote die ik eerder al heb geplaatst, maar waar niemand op reageert.

Ik dat verhaal stonden meer zinnige opmerkingen.

En of het allemaal klopt kan ik niet controleren. Wel hoorde ik een zeldzaam dynamisch onvervormt geluid.

Overigens heeft Ruud met het demagnetiseren in een AB vergelijk aangetoond verschillen te kunnen waarnemen.

Dat heeft hij objectief aangetoond? In een goed opgezette, blinde test die vaak genoeg herhaald is om statistisch als significant te worden aangemerkt? Ik ben heel benieuwd: waar kan ik dat teruglezen?

Dat heeft hij objectief aangetoond? In een goed opgezette, blinde test die vaak genoeg herhaald is om statistisch als significant te worden aangemerkt? Ik ben heel benieuwd: waar kan ik dat teruglezen?

En als dat zo is, wat is er dan nog mis met een ABX-test? Als de werking van iets onwaarschijnlijks als een demagnetizer daarmee al kan worden aangetoond. Dat moet de audiofiel toch aanspreken, zou je zeggen...