VANZOMERENG Posted 12 november 2007 Report Share Posted 12 november 2007 Voor de prijs van een voedingnetsnoer van Siltech Ruby Mountain Koop ik nu (introductieprijs) 2 stuks van onderstaande geintr.versterker XINDAK A600E The circuit of A600E adopts full symmetric compensatory current negative feedback circuit which was highly appraised in the hifi field and the current amplifying part could be divided into three stages. The first stage is MJE350/MJE340 geminate transistors which could be easily seen in European and American amplifiers. The second stage adopts MJE15031/MJE15030 geminate transistors which are well commented by the audiophiles for the high performance. And the output transistors was consisted by four pairs of parallel 2SA1295/2SC3264 high-power and high-current geminate transistors on each channel whose peak current could reach up to 68A; the power supply of this unit is offered by two 580W annular transforms and the main power supply adopts four Sweden top-grade 33000uf RIFA169 electrolytic capacitance. And the rectifier bridge adopts 40A square bridge. It is the materials with best quality that ensures the powerful drive of A600E. 2 x 160 Watts 8ohm , 55 kg Het is geenzins mijn bedoeling om hier een kabeltopic te starten maar ik ben ervan overtuigd dat ieder verstandig forumlid hier, het absurd vindt om bijna 5.900 Euro voor 1,5 mtr. powerchord te betalen. Als je dit afzet, dat je nu hiervoor 2 van deze versterkers kan kopen zijn alle verhoudingen m.b.t. lonen, materiaalkosten, ontwerpkosten etc. volledig zoek bij de Siltech. Oh ja, m.b.t. het bovengenoemde rijtje "lonen, materiaalkosten, ontwerpkosten etc.." ben ik 1 belangrijk iets vergeten: "Marge" zou het daaraan liggen Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 12 november 2007 Report Share Posted 12 november 2007 heb medelijden met de man die deze prijs verzon. hopelijk is ie weer terug op de afdeling en krijgt ie zijn medicijnen weer. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ezo Posted 12 november 2007 Report Share Posted 12 november 2007 niet normaal nee belachelijk koop ezo kabels slecht 100 euri de meter getest volgens de zwakste schakel methode altijd verschil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 12 november 2007 Report Share Posted 12 november 2007 Is deze spam nou voor Sillytech, voor Xindak of voor highendpalace? Overigens mooi opgebouwde amp, heb nog 4 Rifa's 33000uF/100V liggen Link to comment Share on other sites More sharing options...
mordante Posted 12 november 2007 Report Share Posted 12 november 2007 Pure onzin deze thread, kijk eens waar ik mij over kan drukmaken. Ik heb een voedingskabel van 5900euro gevonden..................................................... lekker boeiend als iemand dat wil en kan betalen laat het hem lekker doen. Horloge ik kan hier bijna een huis van kopen terwijl een horloge ven de hema net zo goed de tijd weergeeft. Is het dan afzetterij? of.............. Mensen stop met dit soort onzin posts en ga lekker naar muziek luisteren of zo. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 12 november 2007 Report Share Posted 12 november 2007 sorry vr de topicstarter maar iedereen kan gerust enkele kabelmerken opsommen die duizenden en tienduizenden euro's kosten dus waarom deze eruit pikken? Basis topmodel draaitafel 140 000 euro duur genoeg of net betaalbaar? Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 12 november 2007 Report Share Posted 12 november 2007 Pure onzin deze thread, kijk eens waar ik mij over kan drukmaken. Ik heb een voedingskabel van 5900euro gevonden..................................................... lekker boeiend als iemand dat wil en kan betalen laat het hem lekker doen. Horloge ik kan hier bijna een huis van kopen terwijl een horloge ven de hema net zo goed de tijd weergeeft. Is het dan afzetterij? of.............. Mensen stop met dit soort onzin posts en ga lekker naar muziek luisteren of zo. Bravo, schei gewoon uit met altijd maar weer dezelfde flauwekul oprakelen. En nog wel op meerdere fora tegelijk. Geen topic- maar forumvervuiling Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 12 november 2007 Author Report Share Posted 12 november 2007 Pure onzin deze thread, kijk eens waar ik mij over kan drukmaken. Ik heb een voedingskabel van 5900euro gevonden.....................................................lekker boeiend als iemand dat wil en kan betalen laat het hem lekker doen. Horloge ik kan hier bijna een huis van kopen terwijl een horloge ven de hema net zo goed de tijd weergeeft. Is het dan afzetterij? of.............. Mensen stop met dit soort onzin posts en ga lekker naar muziek luisteren of zo. HELEMAAL MEE EENS maar waarom reageer jij dan ? Zit je zelf zeker nu geen muziek te luisteren ? FF-serieus, staat dit forum niet helemaal vol van dit soort berichten of andere topics waarbij je kunt afvragen of constateren: - WAAR MAAKT MEN ZICH DRUK OM ? - WAAR HEBBEN WE HET HIER OVER ? - TIG...HERHALING VAN ZETTEN, OPMERKINGEN, MENINGEN, EINDELOZE DISCUSSIES ? Mischien moeten we allemaal wel veel meer muziek luisteren en minder "forummen" Terwijl ik deze reactie schreef hield net mijn CD-tje er mee op, ff kijken wat ik nu in de lade schuif Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 12 november 2007 Report Share Posted 12 november 2007 wat is zin of onzin in hifi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest tubejack Posted 12 november 2007 Report Share Posted 12 november 2007 Mooi kabeltje Absurd??? waarom??? duur???? zeker! Voor iemand met een set van 150k, is het wellicht de finishing touche Een b Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 12 november 2007 Report Share Posted 12 november 2007 de koper beslist Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 12 november 2007 Author Report Share Posted 12 november 2007 de koper beslist Je heb volledig gelijk, gelukkig beslist men (de koper) volledig zelf. Als voorbeeld heb ik ook honderden andere producten, merken kunnen noemen. Dat ik ook nu Siltech noem is puur toeval. (en pech voor Siltech, alhoewel ik niet denk dat dit enige invloed heeft op hun omzet) Iedereen die dergelijke dure producten kopen moeten dit uiteraard zelf weten. Dat ik hier vele (felle) reacties op kon krijgen verbaasd me niks. Mijn insteek was vooral door het vergelijk van die versterkers met die kabel, aan te tonen in hoeverre op basis van gebruikte materialen, loon en ontwerpkosten, bepaalde prijzen te rechtvaardigen zijn. Dat bepaalde producenten in mijn ogen absurde prijzen vragen voor bepaalde producten, is vanuit hun gezichtpunt volledig legitiem en wellicht commercieel gezien zeer lonend. Er is dus blijkbaar voldoende klandizie voor ! Kortom economisch gezien gerechtvaardigd Echter dit forum is ook bedoeld om dit soort zaak kritisch onder de loep te nemen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 12 november 2007 Report Share Posted 12 november 2007 maar wat moet je nu met die versterkers zonder zo'n prachtig netsnoer. dan klinken ze toch voor geen meter Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Posted 12 november 2007 Report Share Posted 12 november 2007 vam loopwerk stoppen ze toch ook in een JADIS en die kost ook 50.000 euro en dat waardeert mem wel een beetje slimme mens haalt die uit voor 300 euro,s een beetje slimme mens haalt die uit voor 300 euro,s Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 12 november 2007 Report Share Posted 12 november 2007 maar wat moet je nu met die versterkers zonder zo'n prachtig netsnoer. dan klinken ze toch voor geen meter Ehh, voor geen 1 1/2 meter h Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 12 november 2007 Author Report Share Posted 12 november 2007 Pure onzin deze thread, kijk eens waar ik mij over kan drukmaken. Ik heb een voedingskabel van 5900euro gevonden..................................................... lekker boeiend als iemand dat wil en kan betalen laat het hem lekker doen. Horloge ik kan hier bijna een huis van kopen terwijl een horloge ven de hema net zo goed de tijd weergeeft. Is het dan afzetterij? of.............. Mensen stop met dit soort onzin posts en ga lekker naar muziek luisteren of zo. Bravo, schei gewoon uit met altijd maar weer dezelfde flauwekul oprakelen. En nog wel op meerdere fora tegelijk. Geen topic- maar forumvervuiling Los van de inhoud, Iedereen is vrij om op meerdere fora actief te zijn en desnoods ook op meerdere forums een gelijkstrekkende topic te starten. Hier ben ik niet de enige in............... Dat andere personen dit niet altijd even practisch vinden, zijn zelf blijkbaar ook op meerdere forums actief. Op dit vlak ben ik hier heel open en eerlijk in, je moet eens weten hoeveel mensen onder verschillende nicknames op diverse forums postings plaatsen en vaak ook zelfde postings met dan steeds weer iets anders geformuleerd. Ook hier heb ik geen moeite mee. Als bovenstaande toch een probleem is, lijkt me dit werk voor de moderatoren hier een halt toe te roepen, de bezem door het ledenbestand te halen etc... Mijn motief om regelmatig een topic op meerdere forums te plaatsen, is dat niet iedereen hier ook op andere forums actief is en derhalve mijn bereik/rijkwijdte wordt vergroot, meer reactie, meer inzichten etc.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 12 november 2007 Report Share Posted 12 november 2007 Het is geenzins mijn bedoeling om hier een kabeltopic te starten maar ik ben ervan overtuigd dat iederverstandig forumlid hier, het absurd vindt om bijna 5.900 Euro voor 1,5 mtr. powerchord te betalen. Ach.... er zijn merken die hun toplijn powercables voor meer dan het dubbele van dit bedrag verkopen, het kan dus nog veel idioter. Er is toch gewoon markt voor, net zoals platenspelers van Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Kraus vonBentinck Posted 12 november 2007 Report Share Posted 12 november 2007 echter dit forum is ook bedoeld om dit soort zaak kritisch onder de loep te nemen. maar dat doe je niet. Je roept gewoon kijk eens wat duur (al 1001 keer gebeurd). Waarom probeer je de kabel dan niet uit en schrijft daar je bevindingen over? Nu blijft het bij hoofdschuddend constateren wat een rare wereld het toch is. What's new? Het zou handig zijn als men de zoekfunctie eens gebruikt. Op siltech krijg je zo 10 pagina's of hier 77 pagina's over dure netsnoeren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 12 november 2007 Report Share Posted 12 november 2007 echter dit forum is ook bedoeld om dit soort zaak kritisch onder de loep te nemen. maar dat doe je niet. Je roept gewoon kijk eens wat duur (al 1001 keer gebeurd). Waarom probeer je de kabel dan niet uit en schrijft daar je bevindingen over? Nu blijft het bij hoofdschuddend constateren wat een rare wereld het toch is. What's new? Het zou handig zijn als men de zoekfunctie eens gebruikt. Op siltech krijg je zo 10 pagina's of hier 77 pagina's over dure netsnoeren. als jij hem voor mij besteld wil ik hem gratis voor je uitproberen, en zal een uitgebreid verslag schrijven. ik ben het er wel mee eens dat iemand met een set van een ton dit er ook wel bij kan doen. het puntje op de i Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 12 november 2007 Author Report Share Posted 12 november 2007 echter dit forum is ook bedoeld om dit soort zaak kritisch onder de loep te nemen. maar dat doe je niet. Je roept gewoon kijk eens wat duur (al 1001 keer gebeurd). Waarom probeer je de kabel dan niet uit en schrijft daar je bevindingen over? Nu blijft het bij hoofdschuddend constateren wat een rare wereld het toch is. What's new? Het zou handig zijn als men de zoekfunctie eens gebruikt. Op siltech krijg je zo 10 pagina's of hier 77 pagina's over dure netsnoeren. Je heb gelijk, het is vooral een constatering van "wat een vreemde wereld" Link to comment Share on other sites More sharing options...
VANZOMERENG Posted 12 november 2007 Author Report Share Posted 12 november 2007 Zeker bravo !! idd onzin en vervuiling.Of iemand nou een 1000,- ergens voor iets uitgeeft en een ander voor een 10000,- euro uitgeeft aan iets, dat moet ieder voor zichzelf uitmaken. Hoi Audiofreak, je heb volkomen gelijk maar is ook niet het issue ik citeer mezelf even, uit een eerdere posting Iedereen die dergelijke dure producten kopen moeten dit uiteraard zelf weten. Mijn insteek was vooral door het vergelijk van die versterkers met die kabel, aan te tonen in hoeverre op basis van gebruikte materialen, loon en ontwerpkosten, bepaalde prijzen te rechtvaardigen zijn. Dat bepaalde producenten in mijn ogen absurde prijzen vragen voor bepaalde producten, is vanuit hun gezichtpunt volledig legitiem en wellicht commercieel gezien zeer lonend. Er is dus blijkbaar voldoende klandizie voor ! Kortom economisch gezien gerechtvaardigd Ook ik heb 2x Powerchord, wellicht zelf gemaakt van Beldenkabel en kosten me 25 Euro p/stuk. Wellicht haal ik in een blinde vergelijkingstest mijn eigen zelfmade Belden-Powerchord er niet tussen uit in vergelijking met de bijgeleverde standaard voedingskabel a 3,50 p/stuk. Wellicht zullen er nog velen zijn die zelfs de 2x 25 Euro die ik gespendeerd heb nog te duur vinden. Dat iemand bijna 5.900 Euro uitgeeft voor een powerchord is net zo legitiem als de 25 Euro van mij. Maar daar gaat het hier niet om, het gaat om de absurditeit. Probeer een voorstelling te maken, dat je zo,n 5.900 Euro kabel heb, trek hem helemaal open en ontleed alles en wat denk je dan. of of of of (Toevallig heb ik hier een powerchord van bijna 5.900 Euro genomen, had ook iets anders kunnen zijn) Link to comment Share on other sites More sharing options...
wijnand Posted 12 november 2007 Report Share Posted 12 november 2007 Je zou wel de vraag kunnen stellen,waarom mensen zulke dure hifi producten willen kopen. Ik merk ook,dat er een soort verslavende statussymboliek gaande is. Hoe duurder,hoe beter en hoe meer punten op my.hifi.nl. en het dan na een jaar of zo weer wegdoen. Muzikaal gezien zijn dure producten volstrekte onzin. En dat geldt zeker voor interlinks en andere gimmicks. Ik denk,dat dat helemaal niets meer met muziek luisteren te maken heeft, maar met machogedrag. Dat weten de producenten natuurlijk ook en die zeggen dank je wel. ( ik ook trouwens ,want ik koop dus lekker 2e hands) Link to comment Share on other sites More sharing options...
DVD Fiel Posted 12 november 2007 Report Share Posted 12 november 2007 Audio / muziek is gewoon een hobby, net als postzegels verzamelen, of een oldtimer opknappen. Het kost allemaal klauwen vol met geld, maar so what? Je kiest ten slotte zelden een hobby omdat 'ie goedkoop is. Het is alleen zonde van het geld als je hem koopt en je vervolgens geen tijd hebt om naar muziek te luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 13 november 2007 Report Share Posted 13 november 2007 Hm trafo's zijn voor 2 * 110V. Ze lopen nog wat achter bij Xindak. Wordt ie nog wat warmer Zit er nu een pi filter in of zo, met die 4 extra spoelen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
Sodejuu Posted 13 november 2007 Report Share Posted 13 november 2007 Is deze spam nou voor Sillytech, voor Xindak of voor highendpalace? Overigens mooi opgebouwde amp, heb nog 4 Rifa's 33000uF/100V liggen Heb je de afmetingen van deze elco's? Ik heb nu een 4-tal Kendeil liggen (zelfde waarde) die in een Class Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts