Jump to content

Aburd, afzetterij

VANZOMERENG
 Share

Recommended Posts

Het lijkt allemaal leuk die goedkope namaak uit China en dat soort landen maar de kwaliteit laat in 99,99% van de gevallen ernstig te wensen over.

Mvg. Miracle.

Hahaha, ja, blijf gerust doordromen en vasthouden aan vastgeroeste vooroordelen.... de echte wereld ziet er ondertussen gelukkig toch heel anders uit en wellicht maar goed ook want high-end wordt nu eindelijk eens voor normalere prijzen aangeboden. Siltech toont wat dat betreft maar eens aan dat ze zeker niet de oorlog gaan winnen als ze blijven vasthouden aan dit soort prijsstellingen.

Heb ook al gezegd dat die prijzen absurd zijn

voor mijn portemonnee veeeeeeeeeeeel te duur

Ikvind nog steeds dat siltech niet de enige is met dure kabels in hun gamma

En siltech heeft toch ook betaalbare instapkabels in hun assortiment. wat de kwaliteit is weet ik niet.

Er zijn andere fabrikanten waarbij hun instapkabels duurder zijn dan de instap siltech bvb

Gr

stef

Kijk dat er verschil in kwaliteit is zal ik niet ontkennen en ik wil best voor kwaliteit betalen maar ik blijf wel met beide benen op de grond staan.

dus als ik zo'n kabel zelf kan maken voor slechts een fractie van die prijs zal ik het niet laten. ook al is hij dan niet ingestraald en zalig verklaard. en het geeft meer voldoening, mij in ieder geval wel.

Wat dacht je trouwens van een luidsprekerkabel van 3 meter a' 3900 euri?

die gaan ik niet aanschaffen he'

Een power chord is een akkoord dat is opgebouwd uit alleen de grondtoon en de kwint (de vijfde noot vanaf de grondtoon) en wordt vaak genoteerd als een 5 akkoord (E5, G5, F5, etc.), waarbij de 5 slaat op de kwint.

Omdat er geen terts wordt gebruikt in het akkoord, heeft deze noch een majeur-, noch een mineurklank. Wanneer je distortion gebruikt en een akkoord speelt waar wel een terts in zit, dan zal dat altijd wat wringend klinken. Laat je de terts weg zoals in een power chord, dan krijg je een bijzonder krachtig en strak geluid (vandaar ook de naam "power chord").

Sorry, die spelfout vond ik toch te grappig.. ;)

En siltech heeft toch ook betaalbare instapkabels in hun assortiment. wat de kwaliteit is weet ik niet.

Er zijn andere fabrikanten waarbij hun instapkabels duurder zijn dan de instap siltech bvb

Gr

stef

De Slitech New York is een prima kabel en betaalbaar.

dat vind ik nu ook van mijn installatie kabel met 7 aders van 0,75 mm voor 10 euro had ik 20 meter.

is niet beter dan de ocos die ik had, maar de ocos is ook niet beter dan mijn draad.

Iemand hear veronderstelde dat Siltech deze schandalig geprijsde kabel als reputatieversterker c.q. reputatiebevestiger heeft gelanceerd.

Welke reputatie moet dat dan wezen?

De reputatie van "firma die schandalig geprijsde kabels op de markt brengt"?

Iemand anders hear meende dat de absurde prijsstelling te verklaren was aan de hand van het marktmechanisme van vraag en aanbod.

Maar wie heeft er gevraagd om een absurd dure kabel, voordat die op de markt verscheen?

Een kabel die in het ideale geval net zo goed functioneert als een normale kabel van de electroboer met KEMA-keur?

Een ander beweerde dat het hear ging om "wat de gek er voor geeft".

Een juiste vaststelling!

Maar n

In een ander topic werd een lijstje van "de duurste luidsprekers" verstrekt.

Ook al zoiets!

Er zijn betere luidsprekers te koop, die slechts 1/10 of 1/100 van hun prijs kosten.

Heb jij die speakers al aan een test onderworpen bij jou thuis dat je zo goed weet dat er betere zijn voor 1/100 van de prijs ???

Volgens mij kan je niet oordelen over iets wat je zelf nog niet uitgeprobeerd hebt. ;)

Mvg. Miracle.

Misschien wel een interessant stukje om te lezen.. :D

http://www.ethanwiner.com/believe.html

hmmm ja ik weet niet hoor.

nu komt het weer omdat de siltech koper op het puntje van de stoel zit (letterlijk)

ik blijf van mening dat er verschillen zijn. zo heb ik echt besloten mijn voorversterker de deur uit te doen omdat ik het met cd direct op de eindversterker toch prettiger vind klinken. is het autosuggestie dat de goedkoopste oplossing voor mij de beste is?, is het autosuggestie dat ik nu 2 volume knoppen heb en dat dat lastiger is dan 1 maar dat ik daar toch voor kies.

ik ben al heel ver in het wegwuiven van allerlei exotische toestanden. maar soms ben ik toch echt overtuigd van een bepaalde verandering. ik laat zoiets ook lang op me inwerken. en heb enkele eikpunten die weinig met placebo te maken hebben.

ik hb eeb stuk muziek met een bastoon erin die mijn speakers echt net weergeven. echter soms hoor ik de toon vrijwel niet alleen achterin de kamer en soms hoor ik zelfs dat de toon pulseert. Met de huidige installatie kabel word deze toon tot nog toe het best weer gegeven.

Enkele opnames hebben veel detail betreffende akoestiek en daar hoor ik eigenlijk nauwlijks verschil in , welke kabel ik ook gebruik.

dan in het hoog heb ik met name de notenkraker van een of andere rus :lol: waar wel vershillen in zijn en dan met name in helderheid. met mijn vd hul kabel leek dat altijd wat opgefokt, nu kalmer.

echter ruimtelijkheid, transparantie (whatever that means) "muzikaliteit" ( is ook zo'n leuke) dat blijft gelijk met iedere luidsprekerkabel,netkabel,wandcontactdoos en de met goud bedampte audiokabouters die je los kunt laten in je apparatuur om de emotie wat te vergroten.

Ook dit verhaal vind ik wel weer twijfelachtig. de man is met proffesionele audio bezig en die staan nu niet bekend om hun audiofiele kwaliteiten. dat soort mensen zijn veel nuchterder en vaak bevooroordeeld tov audiofielen.

wat bij mij wel werkt: stekker in fase aansluiten

loodbitumen in de speaker

goede dikke kabels

versterker met veel vermogen. (klinkt toch wat relaxter)

rothwell ingangsverzwakkers. (geeft meer rust,echter be-la-che-lijk duur!!)

verzwaarde speakerstands met RVS

Er is eigenlijk al een jaar of 10-15 een trend om steeds hogere prijzen te vragen voor bepaalde audio onderdelen Een trend die vermoedelijk mogelijk is gemaakt door de populariteit van het internet. Nu kunnen immers allerlei kleine bedrijfjes (vanaf de zolderkamer) de meest obscure producten aanbieden, die vervolgens weer "gereviewed "worden door evenzo obscure internet magazines. En een manier om je te onderscheiden is heel banaal nog dikkere kablels, nog hogere prijs. En de wereld is je hele doelgroep, dus als het verhaal sappig genoeg is, verkoop je altijd wel wat. Eigenlijk net zoals met spam, er klikken er altijd wel een paar.

Siltech, die hier "toevallig" genoemd wordt, is al een veel oudere speler in dit terrein. Groot geworden voor het internet tijdperk. Denk dat bij Siltech ook heel wat pegels uit de omzet naar het reclame budget gaat. Waarschjnlijk is Siltech de springplank voor veel kleine kabelboeren. "Als zij dit kunnen vragen, waarom ik dan niet?"

O ja heb hier ook een Siltech interlinkje, type New York, tweede hands gekocht. Vind het een redelijk kabeltje, maar storend is de pasvorm van de rca plug, die zit te losjes. Nogal esentieel lijkt me. Maar goed rca is zowiezo een bagger verbinding.

Neemt niet weg dat het mij niet onwaarschijnlijk voorkomt dat de marge op deze netkabel bovengemiddeld is. Overigens is het heel normaal dat bedrijven een aantal producten met extra hoge marge hebben, mede ook voor het financieren van de ontwikkeling van nieuwe (risicovolle) producten.

Je zegt dus feitelijk dat deze fabrikant dit soort kabels wil verkopen om zijn bedrijfsrisico's te verzekeren. <_< Wat tevens betekend dat de (muzikale) kwaliteit die er aan wordt toegedicht gewoon bedrog is. Dat moet dan ook wel, want anders kun je er geen onbeschoft vermogen aan verdienen. :confused:<_<

Wat een audiofiel tot gek maakt, is zijn overtuiging dat duurder altijd wel beter moet zijn.

Er zijn echter nog altijd ni

Koop dan ook Siltech speakers. Ze claimen in iedere ruimte een optimaal geluid omdat deze speakers zo gemaakt zijn dat de ruimte er niet meer toe doet.

http://www.deingenieur.nl/artikelDetail.la...77E39B71A56F926

Quote:

'Het grote verschil met onze concurrenten is de ruimteonafhankelijkheid van de Pantheon. Het maakt niet uit in welke ruimte de speakers staat, want ze klinken overal optimaal.'

;)

Koop dan ook Siltech speakers. Ze claimen in iedere ruimte een optimaal geluid omdat deze speakers zo gemaakt zijn dat de ruimte er niet meer toe doet.

http://www.deingenieur.nl/artikelDetail.la...77E39B71A56F926

Quote:

'Het grote verschil met onze concurrenten is de ruimteonafhankelijkheid van de Pantheon. Het maakt niet uit in welke ruimte de speakers staat, want ze klinken overal optimaal.'

;)

ja vooral op het toilet zijn ze geweldig

Ook al zoiets!

Er zijn betere luidsprekers te koop, die slechts 1/10 of 1/100 van hun prijs kosten.

Wat een audiofiel tot gek maakt, is zijn overtuiging dat duurder altijd wel beter moet zijn.

• 2 weeks later...

Ook al zoiets!

Ook al zoiets!

Heb jij die speakers al aan een test onderworpen bij jou thuis dat je zo goed weet dat er betere zijn voor 1/100 van de prijs ???

Volgens mij kan je niet oordelen over iets wat je zelf nog niet uitgeprobeerd hebt. ;)

Mvg. Miracle.

Hoe kun jij dan oordelen over Spido? Heb je die dan wel zelf uitgeprobeerd?

"goud bedampte audiokabouters die je los kunt laten in je apparatuur om de emotie wat te vergroten"

:P grandioze uitspraak! M44 weer goed bezig!

Trouwens waar kan je die met goud bedampte audiokabouters kopen? Is dat ook van Siltech? :D of misschien via een audio interimbedrijf dmv een uurloon? (Ik ga er direct

je kunt ze vangen. lopen los rond in de betere audio zaken. je vangt ze met een ordinair gamma netsnoer als lokkertje. ;)

je kunt ze vangen. lopen los rond in de betere audio zaken. je vangt ze met een ordinair gamma netsnoer als lokkertje. ;)

Kijk eens om je heen Hear. Volgens mij lopen er Hear en op andere audiofora ook genoeg rond :P:lol:

Dat zijn de betere maar die vang je niet met een Gamma netsnoer hoor :lol:

;)