Jump to content

Tweeter ingedeukt!

marjellak
 Share

Recommended Posts

Beste mensen,

Ik heb een ingedeukte tweeter ontdekt achter een behoorlijk stevige grill, dus indrukken is niet het geval geweest. Wat kan daar dan de oorzaak van zijn geweest, ook niemand anders kan het gedaan hebben want niemand komt alleen bij mijn speakers en zelf heb ik ze ook nooit zonder handschoenen aangeraakt.

Ik zou heel graag willen weten of er technisch iets gebeurt kan zijn, waardoor de tweeter is ingedeukt, ook in verband met de garantie, want die heb ik nu niet omdat ze zeggen dat ik het zelf heb gedaan!?

Groetjes Marjellak :mad2:

Ik zou geen technische verklaring kunnen bedenken hoe een tweeter uit zichzelf kan indeuken. Achter een gril gaat het dus niet lukken met je handen maar wel als je bijvoorbeeld een beetje te hard het stof uit de gril blaast.

Als jij zeker weet dat er nooit iemand met zijn handen aan is geweest en er ook nooit iemand hard het stof uit de gril heeft geblazen is het dus voor dat jij de speaker had gebeurd en valt dat dus onder de kwaliteitscontrole die je zelf bij aflevering behoort te doen en is het idd geen garantie. Het zou wel onder coulantie van de leverancier kunnen vallen.

Krijg je het echt niet vergoed, probeer het er dan heel voorzichtig, liefst met de gril ervoor, met een stofzuiger uit te zuigen. Uiteraard niet direct een Nilfisk op volle kracht erop zetten maar heel voorzichtig benaderen op minimale kracht en het sleufje op de slang open.

Mvg. Miracle.

Het is een Focal tweeter (rubber).

Ik heb hem uitgedeukt met een plakbandje en zuiger, ik heb wel het idee dat hij weer 100% klinkt, of denken jullie dat er toch klankmatige achteruitgang is na zo een akkefietje.

Ik heb de speakers nieuw gekocht, toen waren ze niet ingedeukt, dus het is bij mij thuis gebeurt.

Marjellak

• 6 months later...
Beetje mosterd na de maaltijd misschien, maar voorzover ik weet maakt Focal alleen inverted dome teweeters.

welke maaltijd ?

goeiemoggel duck :lol:

Beetje mosterd na de maaltijd misschien, maar voorzover ik weet maakt Focal alleen inverted dome teweeters.

M.a.w. die horen ingedeukt te zijn.

Maar volgens mij heeft focal ook wel gewone domes gehad, die zagen er een beetje onregelmatig uit.