Dampende Knorhaan Posted 16 februari 2001 Report Share Posted 16 februari 2001 Hallo, Ik wil overgaan tot het aanschaffen van een 7.1 home cinema set. Echter ik zit met het volgende probleem... Mijn bank + 2 x rear speakers + 2 x rear center speakers moeten tussen 2,80m geplaatst worden. De bank is 1,80m lang. Dit houdt in dat de twee rear speakers op 50 cm van de bank komen te hangen (nu heb ik de diepte van de speaker er nog niet eens afgetrokken). Kan ik dit doen en toch fatsoenlijk geluid krijg? mvg, Marcel (p.s. De speakers zullen bestaan uit JMLab speakers van Cobalt en Electra serie...) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Jeroen Leeflang Posted 16 februari 2001 Report Share Posted 16 februari 2001 Ik heb het idee dat dat toch wel een hele krappe bedoeling wordt met die speakers zo'n 50cm. van je hoofd. Ik zou er niet aan beginnen en het bij een 6.1 opstelling houden. Een tweede center achter je bank gaat ook al een heel verschil maken. Mvg. Pacman Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest lange Posted 16 februari 2001 Report Share Posted 16 februari 2001 Je kan bij sommige versterkers nog wel de afstand van de speakers iets aanpassen, maar niet zo dramatisch veel. Ik zou er ook niet aan beginnen hoor. gr. Arjan Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcel van mijn hifi Posted 17 februari 2001 Report Share Posted 17 februari 2001 Hallo Dampende Knorhaan, Welke saus past `t best bij jou? Of ben je slechts een heet gebakerde Pisces? Alle onzin op een stokje, die afstanden zijn wel erg kort. Maar weinig versterkers hebben instellingsmogelijkheden die fijn genoeg zijn om dat op te vangen, maar ik weet dat de wat betere Denon`s tot op 10cm nauwkeurig in te stellen zijn. Is het geen optie om de "zij-achterspeakers" ook echt naar opzij te brengen, en dan de "achter-achterspeakers" op een breedte van zo`n twee meter uiteen te plaatsen? Anders zou ik mij concentreren op een 5.1 of wellicht nog een 6.1 systeem. Overigens luister ik zelf liever naar een goed 5.1 systeem dan naar een matig 6.1 systeem, als je budget niet hemelrijkend is, is het wellicht verstandig om je op simpel maar goed te concentreren. Voor de besparing van de extra achterluidspreker(s) kun je ook een betere versterker kopen, of een betere centre luidspreker, mogelijk heb je daar meer aan. Groet, Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
ceedee Posted 26 februari 2001 Report Share Posted 26 februari 2001 Beste Vrienden, Vaak staan / hangen veel meerkanaals installaties in relatief kleine ruimten. Het is dan ook niet vreemd dat er regelmatig vragen worden gesteld over plaatsing van al die luidprekers en de afstelling hiervan. Het moet soms echt een hobby van je zijn om telkens weer, bij elke film, de 'juiste instelling' weten te vinden waarvan je 'uit je dak gaat'. Een andere mogelijkheid is om eens een ervaring op te doen met een goede twee !! kanaals opstelling te combineren met een goede buizen versterker. Een buis heeft van nature een bijzondere ruimtelijke weergave. Gewoon de processor de info naar twee kanalen laten sturen, dan weet je niet wat je meemaakt. Dit kan je een berg aan instel- moeilijkheden oplossen en je kunt met je investering een stapje hoger in kwaliteit. Laatst een leuke ervaring opgedaan met een Antares van KR-Enterprise, geweldig genoten. Probeer,controleer,constateer,evalueer voordat je investeer. succes en groeten, ceedee Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts