ezo Posted 13 november 2007 Report Share Posted 13 november 2007 hoi ik zou graag dit filter splitsen schema dit in verband met bi ampen bij de speaker aansluiting even iets verder zitten de 3 speakers met elkaar verbonden (de verbindings punt) hier zou ik de doel willen los koppelen in hoog, midhoog /laag of maak ik dan een denk fout? gr ezo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Duck-Twacy Posted 13 november 2007 Report Share Posted 13 november 2007 Is parallel filter, dus kun je gewoon per sectie afsplitsen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
ezo Posted 13 november 2007 Author Report Share Posted 13 november 2007 ok dacht ik al alleen is het soms beter toch even te vragen het zou niet get eerste zijn wat ik mol gr e Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 13 november 2007 Report Share Posted 13 november 2007 Blijft de vraag of de versterkers wel de juiste impedantie te zien krijgen, er zijn filters die aardig parallel lijken te zijn en toch een aanpassing behoeven voor bi-ampen Link to comment Share on other sites More sharing options...
ezo Posted 13 november 2007 Author Report Share Posted 13 november 2007 Blijft de vraag of de versterkers wel de juiste impedantie te zien krijgen, er zijn filters die aardig parallel lijken te zijn en toch een aanpassing behoeven voor bi-ampen jakkes daar kun je nog wel eens gelijk in hebben twijfel Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 13 november 2007 Report Share Posted 13 november 2007 Lijkt me geen enkel probleem , parallel filters kun je gewoon biampen. wat ga je doen dan ? buis voor het mid hoog gedeelte , en transistor voor het laag? gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
ezo Posted 13 november 2007 Author Report Share Posted 13 november 2007 Lijkt me geen enkel probleem , parallel filters kun je gewoon biampen. wat ga je doen dan ? buis voor het mid hoog gedeelte , en transistor voor het laag? gr hj hoi ik dacht ook al inprincipe kan het toch niet zo zijn dat een bepaalde tak in het filter zo anders is qua inpendantie als de ander. maar daar voor is het allemaal te lang geleden voor mij ok wat ga ik doen ik heb hier 2 tan55 es van sony staan die staan nu mono , maar kunnen ook stereo als dat dan gelukt is wil ik het laag iets terug zetten het totale filter om zie ik niet zo zitten op het iets te veel laag na ben ik wel te vrede gr ezo Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jitze Posted 13 november 2007 Report Share Posted 13 november 2007 ik dacht ook al inprincipe kan het toch niet zo zijn dat een bepaalde tak in het filter zo anders is qua inpendantie als de ander.maar daar voor is het allemaal te lang geleden voor mij Dit komt wel voor, je zult hiermee wel rekening moeten houden.......... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 15 november 2007 Report Share Posted 15 november 2007 Dit komt wel voor, .........Bij infinity? Ik dacht dat die dingen juist beroemd waren om hun beroerde impedantieverloop. Maar zo te zien is de wel toegepaste impedantiecorrectie voor de woofer (R7 en C8) en middentoner (R6 en C6) parallel met de woofer resp. middentoner geschakeld. Deze correctienetwerken zitten achter het filter en hebben weinig invloed op de andere units. Een bandtweeter heeft weinig correctie nodig, die lopen van zichzelf meestal al aardig vlak in de impedantie. Het advies uit het andere draadje om het filter te verwijderen en deze luidsprekers aktief aan te sturen kan niet zondermeer. De seriecondensator werkt samen met de woofers zodat deze in een kleine behuizing kunnen functioneren. Haal je deze condensator er uit klopt de afstemming van de kast niet meer en zul je een nieuwe (grotere) behuizing moeten berekenen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts