Jump to content

Phonotrapjes

Jitze
 Share

Recommended Posts

@sodejuu en ook anderen natuurlijk

Zou het kunnen helpen iets te veranderen aan de voeding van de Bluenote phonotrap?

Ligt eraan wat je probleem is, of waar je naar op zoek bent.

Zoals ik al eerder schreef, alles is te "veranderen". Zie mijn onderschrift. ;)

Maar niet alles is een verbetering, het kan ook niets doen of slechter worden *in jouw oren*.

Nog even afgezien dan van meettechnische zaken.

Zoals uit de posting van Kappa7 mag blijken kan een zwaardere trafo dus werkelijk verschil maken, metend zul je in deze situatie ook een 12 V wisselspanning aantreffen, net als uit dat blokje wat standaard meegeleverd werd.

Dit is een ervaring die velen hebben, ook fabrikanten kennen dit verschijnsel en leveren een grotere trafo - Musical Fidelity - of eenzelfde apparaat met een zwaardere voeding - Lehmann en anderen - .

Verandering is in deze gevallen zeker een verbetering, er worden ook wel stunten uitgehaald die geen enkel resultaat hebben, maar daar hebben we het in het algemeen niet over.

En problemen ? natuurlijk hebben we die, zolang er nog een groot verschil is tussen de werkelijkheid en de reproductie...........

Letwel een " groot " verschil, want illusies najagen is nog veel frusterender.

B)

Ik veronderstel dat bij jou oa. kabels en dikke trafo's datzelfde effect hebben, kan dat kloppen?

Neen, niet alleen dat, een goede voeding is wel het fundament waarop je een schakeling bouwt, goed en dik zijn niet altijd hetzelfde en kabels zijn goed als ze niets toevoegen of weglaten, soms is dat dus een simpel koperdraadje of een professionele kabel, zelden een met veel marketinggeweld aan de man gebracht high-end exemplaar.

Alhoewel ook in de laatste soort beslist goeden te vinden zijn, er hangt alleen zulk een bijzonder prijskaartje aan.

:unsure:

Dat dropveters goed genoeg zijn waag ik ten zeerste te betwijfelen, evenzeer dat alles ook meetbaar is, zoals de door jou aangehaalde vdH al uitgebreid aan de orde heeft gesteld.

<_<

Zou je dat zelf niet eens doen ? en bedenk dat er ook een vdH in Hilversum woont of woonde, waarover je laatst zo lovend schreef <_<

En natuurlijk doet alles het met een dropveter, ik zou in dit geval " goed " achterwege laten.

Overigens ben ik zover, al jaren, dat elektronica voor mij geen black magic is en dat ik het ook niet nodig vind om mezelf als deskundige neer te zetten. B)

Gezien we heel anders in de wereld staan lijkt dat me een nutteloze actie, verklaringen schieten veelal te kort, wat dat betreft bedrijf ik mijn zaken op een duidelijk empirische wijze en om te voorkomen dat ik allerlei kolder ga uitkramen, laat ik het daar dan ook maar bij.

Er wordt in dit wereldje en ook op dit forum al voldoende technobabbel verspreid.

<_<

En of we zo anders in deze wereld staan......ook jij houdt van muziek, neem ik aan?

Dat schept eerder een band dan dat het afstoot, is mijn ervaring.

Over de aard van deze banden zijn boeken te schrijven :lol: