Jump to content

hoorbaar loopwerk vam1201

mart
 Share

Recommended Posts

vraagje:

marantz cd17 met vam1201 heb ik al eens terug gebracht vanwege het hoorbare loopwerk. Toen hebben ze er een nieuw ingezet. Apparaat stond in de kast maar nu er weer buiten en eigenlijk ben ik nog niet tevreden. Hoe stil mag ik verwachten dat zo'n loopwerk is? Eigenlijk wil ik ook bij stille passages niets horen.

Genieten van stilte is voor mij de basis voor genieten van muziek.

Mart

Mijn Marantz CD5000 en CD6000 Ki , beiden uitgerust met een VAM1201 loopwerk, zijn muisstil - d.w.z. als ze al aan het spelen zijn, de CD6000 KI maakt wel eens wat lawaai met het inlezen van cd's, maar eenmaal aan de praat hoor ik louter een zacht ruisen en alleen als ik mijn oor echt dicht bij het apparaat houd.

Het type loopwerk, de VAM1201, is dus kennelijk niet het probleem bij jouw CD17.

Nout, bedankt voor je reactie,

nu wil het geval dat het wisselend is. soms meteen al en gaande weg de cd minder en bij heel lange cd's juist meer naar het eind toe.

volgens mij zit er nog garantie op (2 jaar ?) en ga ik toch maar weer eens klagen.

Mart

Mijn ervaring is dat bijna alle 1201 loopwerken lawaaierig zijn, de mate waarin hangt ook erg samen met welke cd je erin stopt. Bij het ene type/merk cd-r maakt hij vaak meer geluid dan bij het andere en soms gebeurt dit pas halverwege de cd. Klagen heeft denk ik niet veel zin, vervanging levert zelden een vooruitgang op, het is gewoon een zeer matig loopwerk.

Arjan,

kan het zijn dat Arcam ook dezelfde loopwerken gebruikte, mijn vorige speler was een Arcam en daar had ik er ook last van.

En wat vind jij van de tip van buizenbart om het 'blikken kassie' te verzwaren? Heeft dat invloed op het loopwerk?

En repareren,... niet geschoten, altijd mis.

Mart