Jump to content

audio diffMaker

Duck-Twacy
 Share

Recommended Posts

Quote:

Audio DiffMaker is a freeware tool set intended to help determine the audibility of things intended (or expected) to change sound quality in an audio playback system. It finds the absolute difference between two audio recordings.

http://www.libinst.com/Audio%20DiffMaker.htm

Audio DiffMaker is completely freeware, doesn't contain advertisements, and doesn't try to cajole you into "upgrading" to a non-free version. There are no strings attached.

Je hebt natuurlijk wel een beetje pc met geluidskaart nodig.

hoe zit dat dan. sluit je de pc dan aan op je audio? zet je een microphoon in de kamer?

die neemt waar en gaat rekenen zodat verschillen voor en na een (bijv) tweak hoorbaar zijn?

hoe meet je transparant, hoe meet je dat het geluid meer vanuit het "zwart" komt.

leuk systeem maar zoals ik het lees (en das altijd veel te snel) zal het niets oplossen.

tenminste niet voor de die hard audiofiel.

Hoi M44,

Nee natuurlijk zal zo'n programma geen problemen oplossen, dat zul je zelf moeten doen. Maar het kan wel helpen problemen duiselijker zichtbaar te maken. En wat je er dan mee doet is weer geheel aan je zelf. Overigens ben ik ook niet zo overtuigd van zo'n progje. Het is een tool en je moet zelf heel goed weten en omschreven hebben waarnaar je op zoek bent.

;)

ik denk dat een gedegen kennis over akoestiek en geluid wel vereist is. dat hebben audiofielen niet :lol:

ik ook niet :(