Jurgenvanes Posted 17 november 2007 Report Share Posted 17 november 2007 Hoi, Ik weet dat aantal leden hear spelen met een al dan niet ge-upgrade Fat Bob en dat de ervaringen hiermee over het algemeen z Link to comment Share on other sites More sharing options...
Porcino Posted 17 november 2007 Report Share Posted 17 november 2007 Voor wat het waard is van een gekleurde Transrotor bezitter... Ik heb de ZET1 1 maal in Sneek "bevoeld". Dit exemplaar had last van een behoorlijke speling op het lager. Verder vind ik in real life de ZET1 vrij protserig/bij elkaar gezocht overkomen, daar waar de Fat Bob meer het product is van een gevolgde gedachte en mooi of niet, het wel 1 geheel is. Ook is de Fat Bob goedkoper en beter te upgraden. IK zou dus kiezen voor de FB met een TR9.1 arm... Happy search! edit: typo's Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 17 november 2007 Report Share Posted 17 november 2007 Geheel mee eens, maar je moet wel meewegen dat de FB een stuk omhoog is gegaan in prijs, en volgens mij de Zet1 niet. Qua degelijkheid -gevoelsmatig, dan- zou ik blind voor de FatBob gaan! Greetz, Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiovorden Posted 17 november 2007 Report Share Posted 17 november 2007 ook toevallig. In het audioblad LP (ausgabe 1/2008) wordt het duo (ZET 1 en Fat Bob S) getest. Met als resultaat.... (ben nog aan lezen). Maar als Fat Bob bezitter ben ik het wel eens met de conclusie. Wordt vervolgd. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiovorden Posted 17 november 2007 Report Share Posted 17 november 2007 Het blad LP is over beide spelers enthousiast (beide met Tonarm 250 STR). Maar de Fat bob komt (iets) beter uit de test. Muzikaler en dynamischer, aldus het blad. En uitgerust met het TMD-Lager, speelt de Fat Bob nog een nivo beter. Dus.... Link to comment Share on other sites More sharing options...
donic Posted 18 november 2007 Report Share Posted 18 november 2007 Een jaar geleden had ik dezelfde keuze. Toen ik de mogelijkheden op een rijtje zette, kwam ik tot onderstaande conclusie. Voor wat betreft de mogelljkheden voor armen zijn de Zet 1 en Fat Bob S volledig vergelijkbaar. Het is hoogsten wat gemakkelijker om een tweede arm op een Fat Bob S te plaatsen als je dat nodig mocht vinden. De verschillen zitten dus in de basis, plateau en moter. In een eenvoudig schema: Zet 1 Fat Bob S basis kunststof metaal moter op chassis vrijstaand plateau 5cm metaal 6 cm metaal TMD nee ja Over uiterlijk kan iedereen een verschillende mening maar dat was voor mij geen punt van overweging. Daarom was de keuze voor mij simpel en werd het een Fat BoB S met TMD en na wat testen een TR9.1 (niet op advies van Porcino). Op dat moment was de prijs van de basis Fat Bob S en een ZET 1 gelijk (1800 euro). Link to comment Share on other sites More sharing options...
Harman Karton Posted 18 november 2007 Report Share Posted 18 november 2007 Ik zou gaan voor Michel Gyro SE, is ook te upgraden. Heb ikzelf ook gedaan en .... errug mooi. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Muziek Posted 19 november 2007 Report Share Posted 19 november 2007 Gebruik zelf met volle tevredenheid een Zet 1, een Zet 1 kan ook met een betere voeding , namelijk met een FEIN. Beste, De Zet 1 heeft een inverted lager die minder nauwkeurig is dan het lager van de Fat Bob S die omloopsmering heeft die steeds aanvoer van nieuwe olie, ook heeft de Fat Bob S een keramisch lager en de Zet 1 een stalen lager. De Zet 1 heeft een Gewone Rega RB 250, de FB heeft een gemodifiseerd lager gebaseerd op een Rega RB 250. Op de Fat Bob S kan direct, evt later een TMD ( magnetisch lager) gemonteerd worden, waarbij dan de W/F waarden van 0,08 % naar 0,04 % gaan, ook is de rimpel die de motor overbrengt bij de Fat Bob S een heel stuk kleiner zeker bij gebruik van het TMD lager. De Zet 1 heeft W/F waarden van 0,15 %. Op de Fat Bob S kan eenvoudig met meerdere motoren uitgerust worden, dat kan bij de Zet 1 niet. Op de Fat Bob S kan eenvoudig meerdere armen op, dit kan bij de Zet 1 niet. De Fat Bob S heeft een betere motor die eenvoudig uitgebeidt kan worden met een betere voeding , die nog meer nauwkeurigheid en rust in het geluid brengt. Nog meer weten, langs komen MvG, Haudio Link to comment Share on other sites More sharing options...
Audiopaul Posted 19 november 2007 Report Share Posted 19 november 2007 Het zijn gewoon twee verschillende draaitafels die beide uitstekend klinken. De Zet 1 ziet er mooi uit en je bent eigenlijk meteen klaar, zeker als je verder weinig plannen hebt om 'm te upgraden. Door de constructie is het helaas niet mogelijk om er een TMD in te bouwen maar verder is het een complete en goede draaitafel. Een Fat Bob is gewoon een ander verhaal. Je begint bij de basis: het loopwerk zonder arm en je kunt, als je wilt, vervolgens tot aan het plafond upgraden. TMD, Link to comment Share on other sites More sharing options...
Jurgenvanes Posted 20 november 2007 Author Report Share Posted 20 november 2007 Hoi, Dank jullie wel voor jullie reacties. Ik merk dat de Fat Bob over het algemeen en om verschillende redenen jullie voorkeur geniet. Het is mijn bedoeling om inderdaad met een instap versie te beginnen, dus hoogstwaarschijnlijk met de Rega arm of de aangepaste Rega arm. Ook ga ik eens uitgebreid luisteren! Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 20 november 2007 Report Share Posted 20 november 2007 Jurgen, gewoon luisteren! Kijk wat past binnen je budget en maak de keuze ook voor de toekomst. Benieuwd wat het gaat worden! greetz, Lestat Link to comment Share on other sites More sharing options...
OpaHenk Posted 20 november 2007 Report Share Posted 20 november 2007 Het zijn gewoon twee verschillende draaitafels die beide uitstekend klinken. De Zet 1 ziet er mooi uit en je bent eigenlijk meteen klaar, zeker als je verder weinig plannen hebt om 'm te upgraden.Door de constructie is het helaas niet mogelijk om er een TMD in te bouwen maar verder is het een complete en goede draaitafel. Een Fat Bob is gewoon een ander verhaal. Je begint bij de basis: het loopwerk zonder arm en je kunt, als je wilt, vervolgens tot aan het plafond upgraden. TMD, Link to comment Share on other sites More sharing options...
carl Posted 23 november 2007 Report Share Posted 23 november 2007 Ik weet niet of Henk het met me eens is maar die Fat Bob is de Transrotor met het meeste waar voor zijn geld en niet alleen omdat hij zo flexibel is. (ik moet het nog opsturen Henk maar heb nog geen passend doosje) Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts