WanFie Posted 17 november 2007 Report Share Posted 17 november 2007 Tijdens de nationale pickupdagen had Hans (van Okki Nokki) een paar flesjes van het platen reinigingsspul van Okki Nokki voor me meegebracht. Nou had ik niet eerder tijd om gedestileerd water te halen, dus het spul "testen" stelde even wat uit. Een flesje kiep je in een liter gedestileerd water effe schudden... en wasmiddel klaar. Dat heb ik dus op m'n smerigste plaat gespoten. Dat is een oude James Last plaat waarmee ik het plateau van de Okki Nokki mee afdek (Last is goed voor platen). Die was dus goed grijs. Ik heb hem dan ook maar niet gedraait voor de test. Het ding zit vol vette vinger en stof van maanden. Na de eerste keer wassen heb ik hem op de draaitafel gelegd... Dat viel al helemaal niet tegen. Nog enkele tikken, maar toch zeker beter dan wat ik verwachtte. Daarna dus nog maar 'n keer gewassen met hetzelfde spul.. en weer gedraaid. Nu zijn de tikken vrijwel weg. Bovendien is de plaat diepzwart en zijn de vette vingers weg. Hierna de plaat van Jennifer Warnes nog maar 'n keer nagewassen. Deze had na de wasbeurt met het mengsel van alcohol, detergent en destiwater toch nog wel wat tikken. Na de wasbeurt waren deze weg... Als laatste kwam vandaag de plaat Rickie Lee Jones aan de beurt. Ook hier hetzelfde resultaat. Er zit w Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 17 november 2007 Report Share Posted 17 november 2007 zelden zo'n irritante naam gelezen Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 17 november 2007 Report Share Posted 17 november 2007 Pokki Nokki Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 17 november 2007 Report Share Posted 17 november 2007 ................ Dat heb ik dus op m'n smerigste plaat gespoten. Dat is een oude James Last plaat waarmee ik het plateau van de Okki Nokki mee afdek (Last is goed voor platen). Die was dus goed grijs. Ik heb hem dan ook maar niet gedraait voor de test. Het ding zit vol vette vinger en stof van maanden. Na de eerste keer wassen heb ik hem op de draaitafel gelegd... Dat viel al helemaal niet tegen. Nog enkele tikken, maar toch zeker beter dan wat ik verwachtte. ...................... ROTFLOL Stop James Last in een Okkie Nokkie Soppie en ineens is ie te pruimen. Hoe verzin je het Hans. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 18 november 2007 Author Report Share Posted 18 november 2007 ................ Dat heb ik dus op m'n smerigste plaat gespoten. Dat is een oude James Last plaat waarmee ik het plateau van de Okki Nokki mee afdek (Last is goed voor platen). Die was dus goed grijs. Ik heb hem dan ook maar niet gedraait voor de test. Het ding zit vol vette vinger en stof van maanden. Na de eerste keer wassen heb ik hem op de draaitafel gelegd... Dat viel al helemaal niet tegen. Nog enkele tikken, maar toch zeker beter dan wat ik verwachtte. ...................... ROTFLOL Stop James Last in een Okkie Nokkie Soppie en ineens is ie te pruimen. Hoe verzin je het Hans. Ik dacht dat het over het wassen ging... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 18 november 2007 Report Share Posted 18 november 2007 Ja van James Last. Maar excuses Hans, ik wist niet dat het een favoriet van je is. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 18 november 2007 Author Report Share Posted 18 november 2007 Ja van James Last. Maar excuses Hans, ik wist niet dat het een favoriet van je is. Zeker wel... maar dan om het draaiplateau van m'n Okki Nokki mee af te dekken. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 18 november 2007 Report Share Posted 18 november 2007 Nouw sorry effe off top Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 19 november 2007 Report Share Posted 19 november 2007 effe off topic zegt ie er is nog geen mens on topic geweest hier Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 19 november 2007 Report Share Posted 19 november 2007 James Last is onwijs rock n' roll: als ie op het podium staat is ie standaard straalbezopen Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 20 november 2007 Author Report Share Posted 20 november 2007 Van de Okki Soppie? Maar ik ben benieuwd, naar dit middel met het apparaat. Ik heb geen van beide, heb enkele Knosti bakken. En dat is veel werk en met het drogen gaat het zo ruiken. Voor de rest, een mooi resultaat. Zoals ik al schreef is de combinatie gewoon goen. Het schuimt niet of nauwelijks. Je hebt dan ook geen probleem met vocht in de Okki Nokki. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henk&audio Posted 24 november 2007 Report Share Posted 24 november 2007 Ik gebruik al geruime tijd de cleaner en de borstels van Disc Doctor. Ben er tevreden mee. Ondanks dat hb ik me laten verleiden om l'art du son te proberen. Dit werkt goed behalve met de in het verleden nat (lencoclean) afgespeelde LP's. Ook de cleaner van DiscDoc heeft daar wat moeite mee, maar na twee poetsbeurten klinken ze over het algemeen weer goed. Ik maak gebruik van een zelfgefabriceerde VPI-achtige machine. Nu mijn twee vragen: 1. wat is jullie aanpak met l Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 24 november 2007 Report Share Posted 24 november 2007 Heb vandaag de Cillit Bang ontvetter op een heel erg slechte plaat gebruikt. Na een halve minuut inweken was het resultaat niet voldoende. Daarom maar 10 minuten inweken. Daarna even weer los maken met nog wat Cillit Bang en de voorheen nat gespeelde plaat klinkt nu droog als een zonnetje. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 24 november 2007 Report Share Posted 24 november 2007 Stond vandaag nog in de Lidl dacht bij mezelf; "een flesje Cillit Bang meenemen?" (wegens goeie recenties op dit forum ) maar begon dan de verpakking te lezen, lijkt wel levensgevaarlijk die troep! En de samenstelling staat niet op de verpakking, daarvoor moet je surfen... op't net! (als je kleine zo'n fles op hebt: "nog effe vlug opzoeken op't net schat! Bel jij maar al vast de dokter!" Maar als ik dit hear lees dan doen die bijtende producten blijkbaar niks schadelijk met vinyl? toch maar eens proberen! Vooral de Lenco clean bezinksels en stolsels zijn een klerezooi mijn James Last platen mvg RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 24 november 2007 Author Report Share Posted 24 november 2007 Effe opletten... ik gebruik de Cillit bang ontvetter..!! Deze heeft dezelfde samenstelling als de oude Glassex ontvetter (rode fles). De laatste gebruik ik al jaren op platen en heb er nog geen nadelen van ondervonden. De standaard Cillit Bang is heel ander spul en dient b.v. om kalkaanslag weg te krijgen. Ik gebruik ook lads. Dit spoel ik niet na, maar ik zuig wel zoveel mogelijk weg met de Okki Nokki. Mijn ervaring is dat het Okki Nokki spul beter schoonmaakt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
René N. Posted 24 november 2007 Report Share Posted 24 november 2007 Effe opletten... ik gebruik de Cillit bang ontvetter..!! Deze heeft dezelfde samenstelling als de oude Glassex ontvetter (rode fles). De laatste gebruik ik al jaren op platen en heb er nog geen nadelen van ondervonden. De standaard Cillit Bang is heel ander spul en dient b.v. om kalkaanslag weg te krijgen. Pffff, heb ik bij toeval toch de goede gekocht/gebruikt..... Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 25 november 2007 Report Share Posted 25 november 2007 Ik was mijn platen momenteel met de Disco Antistat vloeistof. Werkt prima , is redelijk betaalbaar en in de Okki Nokki treedt geen schuimvorming op. Ik gebruik de vloeistof m.b.v. filter een keertje of 5. Maar goed, nu eerst een nieuw element. Maar ff een hieraan gerelateerde vraag, doen jullie de platen na iedere wasbeurt in een nieuwe binnenhoes? Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 25 november 2007 Report Share Posted 25 november 2007 Maar ff een hieraan gerelateerde vraag, doen jullie de platen na iedere wasbeurt in een nieuwe binnenhoes? Nee, ik vervang alleen de binnenhoes bij de 1e keer wassen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henk&audio Posted 25 november 2007 Report Share Posted 25 november 2007 Is er nog iemand die iets te vertellen heeft over het gebruik van l'aert du son? Spoelen jullie na of niet? Wat zijn de eventuele voor- en nadelen? Groet, Henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 25 november 2007 Author Report Share Posted 25 november 2007 Ik gebruik ook lads. Dit spoel ik niet na, maar ik zuig wel zoveel mogelijk weg met de Okki Nokki. Mijn ervaring is dat het Okki Nokki spul beter schoonmaakt. Ik was mijn platen momenteel met de Disco Antistat vloeistof. Werkt prima , is redelijk betaalbaar en in de Okki Nokki treedt geen schuimvorming op. Ik gebruik de vloeistof m.b.v. filter een keertje of 5. Je gebruikt de vloeistof uit de Okkin Nokki toch niet meer dan Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Rein! Posted 28 november 2007 Report Share Posted 28 november 2007 Bij mij ook bruinachtige drek. Ik ben echt verbaast over wat er af komt. Ik vind wel dat rustig e.e.a. even een paar minuten laten inwerken een positief effect heeft. Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 28 november 2007 Report Share Posted 28 november 2007 Effe opletten... ik gebruik de Cillit bang ontvetter..!! Deze heeft dezelfde samenstelling als de oude Glassex ontvetter (rode fles). De laatste gebruik ik al jaren op platen en heb er nog geen nadelen van ondervonden. De standaard Cillit Bang is heel ander spul en dient b.v. om kalkaanslag weg te krijgen. Ik gebruik ook lads. Dit spoel ik niet na, maar ik zuig wel zoveel mogelijk weg met de Okki Nokki. Mijn ervaring is dat het Okki Nokki spul beter schoonmaakt. Bedankt voor de tip! Gelukkig nog geen onkalker gekocht! mvg RastaPhil Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henk&audio Posted 30 november 2007 Report Share Posted 30 november 2007 Eindelijk heb ik nu een vaste werkwijze gevonden om de restanten van lenco-clean geheel te verwijderen. Tot nu was zelfs cillit bang daar niet toe in staat. De werkwijze: 1. Borstel van discdoctor met zijn miracke record cleaner: drie rondjes vooruit en drie achteruit op de machine. Vervolgens een schobbeurt waarbij telkens een derde van de lp onder handen wordt genomen 2. afzuigen met vacuum 3. RecordResearchLab deap cleaner op een schone borstel en dezelfde poetsbeurt als hiervoor genoemd 4. afzuigen 5. Super Vinyl wash van RRL dmv een borstel uit de Discoantistat 2 rondjes vooruit en twee achteruit 6. afzuigen met vacuum mbv een schone zuigbuis 7 laten drogen in het rek van de discoAntistat 8. carbon borstel voor het afdraaien. Het klinkt bij elkaar nogal tijdrovend, maar in de praktijk valt het best mee. Zeer blij dat ik eindelijk een werkwijze heb om van die lenco-prut af te komen. Als je ziet hoe de prut er uit ziet in in het opvangreservoir zit...... Groet, Henk Link to comment Share on other sites More sharing options...
PD Posted 30 november 2007 Report Share Posted 30 november 2007 Effe opletten... ik gebruik de Cillit bang ontvetter..!! Deze heeft dezelfde samenstelling als de oude Glassex ontvetter (rode fles). De laatste gebruik ik al jaren op platen en heb er nog geen nadelen van ondervonden. De standaard Cillit Bang is heel ander spul en dient b.v. om kalkaanslag weg te krijgen. Deze als eens geprobeerd? Sorry, ik moest gelijk denken aan dit filmpje toen ik de naam Cillit Bang tegen kwam.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 30 november 2007 Report Share Posted 30 november 2007 Ik vind de naam Cillit bang ook iets smerigs hebben.. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts