Jump to content

Zeer mooi loopwerkje

Rogier
 Share

Recommended Posts

Hoi Matthijs,

heb je zelf cec? zo ja wat? ik denk dat dit loopwerk wel erg prijzig is, maar het model eronder moet wel een keer kunnen, als ik mijn l.s. verkocht heb.

gr. Rogier

Hoi, Rogier. Ik speel bijna 5 jaar met een CEC 5100Z cd speler en tot op heden probleemloos (even snel afkloppen). Het is een gedetailleerde speler, rustig, no-nonsense speler.

Geplaatst door Matthijs D:

CEC maakt zeer mooie loopwerken. Een snaaraangedreven cd-speler geeft een rustig beeld. CEC behoort tot de betere merken. Aan te bevelen!

Ik toch wel benieuwd wat een snaar kan toevoegen aan een cd-loopwerk. Dat leidt alleen maar tot onnauwkeurigheid??

Mvrgr

John :)

Geplaatst door JGCK:

Ik toch wel benieuwd wat een snaar kan toevoegen aan een cd-loopwerk. Dat leidt alleen maar tot onnauwkeurigheid??

Mvrgr

John   :)

Dat hoeft niet. Je werkt nl met een bepaalde massa, is 't niet het loopwerk zelf dan is het wel een zware puk die je er meestal op moet leggen. Juist door die massa loopt het loopwerk veel stabieler (denk aan een platenspeler. Hoe zwaarder het plateau, hoe stabieler hij loopt).

De start-/zoeksnelheid kan iets lager zijn, maar dat merk je meestal ook niet.

Daarbij is het loopwerk ook minder gevoelig voor trillingen van buitenaf, omdat de aandrijfsnaar een deel van die trillingen verwerkt.

Sodejuu, ik zou het niet beter hebben kunnen zeggen. Er moet bij mij een zwate stalen puck met een diameter van 70 milimeter op de cd leggen. Doe je dit niet dan ook geen muziek, de cd wordt dan afgespeeld.

Geplaatst door Douma:

Het heeft wel wat zo'n open systeem. Is er iemand hier die ervaring heeft met dit loopwerkje?

Dit is een bouwpakket, het is de bedoeling om er zelf een behuizing omheen te bouwen. Dit is bovendien ook voor de afscherming aan te bevelen, een cd-speler produceert eenmaal ook hoogfrequente stoorsignalen.

Richard

Hoi Allemaal,

Een snaaraangedreven loopwerk schijnt inderdaad beter te zijn, verder ziet hij er natuurlijk erg mooi uit. Als je dan toch geen platenspeler wilt, kun je altijd een cd speler kopen die erop lijkt. Zelf ben ik ook bezig om een loopwerk te bouwen met een philips cdm12. Het is wel leuk om te doen, alleen de afwerking zal waarschijnlijk minder zijn als die snaaraangedreven.

gr. Rogier

met zo`n open loopwerk zou ik er tog maar een behuizing om maken... geluidstrillingen kunnen de componenten geloof ik erg storen, neem nu het kwartscristalletje... dat is ook vrij gevoellig dus... maarja ik kan het ook mis hebben

geluidstrillingen kunnen de componenten geloof ik erg storen, neem nu het kwartscristalletje

Digital feedback eek.gif;):D

Als je speakers 20MHz aan konden hadden we echt een probleem.

;)

groeten simon