Guest Lange Posted 17 februari 2001 Report Share Posted 17 februari 2001 Hallo, Is het niet zo dat 99 % van alle DVD's uitgevoerd zijn met DD 5.1? In dat geval lijkt het me zowiezo niet verstandig om te gaan kijken voor 7.1 Hetzelfde geld voor DTS en THX. Er zijn maar weinig films die dit formaat ondersteunen (jammer) Misschien in de toekomst? Groeten Arjan Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcel van mijn hifi Posted 17 februari 2001 Report Share Posted 17 februari 2001 Hallo Arjen, Inderdaad is het merendeel van de DVD`s in een 5.1`s formaat gemasterd. Dus je enorm fixeren op 7 kanaals apparatuur is op dit moment niet zo nodig. Maar kwaad kan het niet. Mijn mening: kijk eerst eens of je al die luidsprekers wel goed kunt plaatsen, en werp dan eens een blik in de portemonnee. Als die maar matigjes gevuld is het sowieso beter om je op 5.1 te concentreren, en daar het bestklinkende in te zoeken. Groet, Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest Atmoz Posted 23 februari 2001 Report Share Posted 23 februari 2001 Ik heb ook mijn reactie op Dolby Digital 5.1 / 7.1, DTS en THX. Ja wat sommige mensen beweren klopt voor geen kant. Dolby Digital 7.1 heb je in verschillende varianten. Zo heb je SDDS is een standaard van sony. Ook heb je Dolby Digital 7.1 van Yamaha (heb ik overigens zelf) die 2 boxen die je extra hebt ten opzichte van normale 5.1 situatie, is het dat de YAMAHA versterker dit geluid zelf genereerd uit de 2 frontboxen. Dit geeft een ruimtelijker effect. DTS is voor mensen die echt van films houden dit omdat deze films bijna altijd uit amerika gehaald moeten worden (dit komt neer dat de meeste DVD's rond de 100 piek kosten per stuk).De geluidskwaliteit en splitsing is stukke beter dan andere films. Als je de echte kwaliteit van DTS wil horen zal ik Dragonheart aanbevelen. Dit kwaliteit verschil komt doordat DD altijd comprimeerd tot 12 keer en DTS heeft een variabele compressie tussen de 8 en 20. THX is natuurlijk nog een heel ander verhaal als het geld er is zal ik het zeker aanbevelen maar zal eerder gaan voor de nieuwe standaard DTS-ES en Dolby Digital EX. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts