Jump to content

Steve Gadd "beste drummer op aarde":Onzin!

Sayonara
 Share

Recommended Posts

Vandaag las ik met grote verbazing in een aantal kranten, en zag op TV programma's waarin mensen die totaal geen weet hebben, over wie ze het hier hebben, een menin g geven over drummer Steve Gadd.

Deze zou de beste drummer op deze planeet zijn (???)

Duidelijk mensen die er de ballen sjoegel van hebben; Het bekende zoeken naar een held, omdat Steve Gadd toevallig een plaatje met een (jawel!) Nederlandse soulzanger heeft gemaakt.

Laat er geen misverstand over bestaan, Steve Gadd kan een aardig potje drummen, maar hij staat toch echt, maar dan ook wel met kop en schouders in de schaduw van heel wat betere drummers.

Waarmee ik maar even wil interrumperen in het gezwets wat nu is losgebarsten in Nederland over Steve Gadd (Matthijs van Nieuwkerk droeg ook al zijn steentje bij in "de wereld draait door" VARA-TV)

Steve Gadd is een prima drummer, maar absoluut NIET de beste op aarde: De grootste onzin! ;)

Steve Gadd is een heel goede drummer, dat staat buiten kijf.

Hij is voor alles inzetbaar en daarom heel populair bij andere muzikanten.

Maar met smaakafhankelijke zaken, zoals muziek is het onmogelijk een "beste" te kiezen.

Maar misschien is hij eigenlijk toch wel de beste drummer; als je de enige die geen last van een te groot ego heeft zo kunt betitelen, tenminste.

Maar met smaakafhankelijke zaken, zoals muziek is het onmogelijk een "beste" te kiezen.

Maar misschien is hij eigenlijk toch wel de beste drummer; als je de enige die geen last van een te groot ego heeft zo kunt betitelen, tenminste.

Daarin is hij zeker niet de enige. Drummers als Peter Erskine, Dennis Chambers,Zach Danziger,Virgil Donati,

Jack DeJohnette,Kirk Covington,Lenny Castro,Bill Bruford,Simon Phillips,Mike Portnoy,Chad Wackerman,Tris Imboden,William Kennedy,Alphonze Mouzon en Steve Smith misstaan ook niet in het rijtje van mensen met een niet al te groot ego, maar die zeker in kwaliteit , techniek

ik ken een paar hele goede drummers. omdat mijn hoofdsmaak daar ligt komen die allemaal uit de rock/metal wereld. power, snelheid en retestrak.

dat is een heel ander soort talent dan in een jazz combo of symphonische rock.

appaels met peren vergelijken. Mathijs krijgt het zowie zo te hoog in de bol. je ziet hem ook oberal , zodra de vara aangaat zie je mathijs.

Wat ik vaak zo kneuterig vindt, is dat iedereen in Nederland zo snel elkaar na gaat praten, het begint met van Nieuwkerk, dan komen de andere radio en tv prominenten, dan de geschreven pers, allemaal lieden die de ballen verstand hebben van muziek, types die recensies schrijven over musicals van Joop van den Ende ,die dan gaan beweren dat Steve Gadd de beste drummer is. Alleen al die stelling is het bewijs dat ze er geen snars van begrijpen.

als populaire mensen stelling nemen is het stoer om dezelfde mening te hebben.dat werkt zo bij presentatoren, politici en sommige fora

steve gadd is helemaal oke maar de beste!! laat me niet lachen aub.

joop vd ende ...braaaak. wat een wanproducten zijn dat zeg. voor een musical vast wel goed maar voor mij zijn het niet te verteren gezwellen. brrrrrrrr

Daarin is hij zeker niet de enige. Drummers als Peter Erskine, Dennis Chambers,Zach Danziger,Virgil Donati,

Jack DeJohnette,Kirk Covington,Lenny Castro,Bill Bruford,Simon Phillips,Mike Portnoy,Chad Wackerman,Tris Imboden,William Kennedy,Alphonze Mouzon en Steve Smith misstaan ook niet in het rijtje van mensen met een niet al te groot ego, maar die zeker in kwaliteit , techniek

IK ga het gewoon zeggen IK denk IK, maar dat weet IK niet zeker! IK denk wel dat IK het ben :lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol::lol:

Nee IK niet :ph34r:

Wie is de beste drummer ter wereld is toch hoe dan ook een onzinnig gegeven. Dat heeft allemaal te maken met smaak. Net als de beste stereo set ter wereld. Welke is dat dan???

IK ben de beste, tenminste, dat zei mijn vrouw vannacht ook :P

Andre

Vandaag las ik met grote verbazing in een aantal kranten, en zag op TV programma's waarin mensen die totaal geen weet hebben, over wie ze het hier hebben, een menin g geven over drummer Steve Gadd.

Deze zou de beste drummer op deze planeet zijn (???)

Duidelijk mensen die er de ballen sjoegel van hebben; Het bekende zoeken naar een held, omdat Steve Gadd toevallig een plaatje met een (jawel!) Nederlandse soulzanger heeft gemaakt.

Laat er geen misverstand over bestaan, Steve Gadd kan een aardig potje drummen, maar hij staat toch echt, maar dan ook wel met kop en schouders in de schaduw van heel wat betere drummers.

Waarmee ik maar even wil interrumperen in het gezwets wat nu is losgebarsten in Nederland over Steve Gadd (Matthijs van Nieuwkerk droeg ook al zijn steentje bij in "de wereld draait door" VARA-TV)

Steve Gadd is een prima drummer, maar absoluut NIET de beste op aarde: De grootste onzin! ;)

Met kop en schouders in de schaduw van heel wat betere drummers? (overigens kun je alleen met kop en schouders boven anderen uitsteken, maar dat terzijde). Dat vind ik

Muziek is geen wedstrijd, de term 'beter' is bij dit soort discussies mijns inziens dan ook niet op zijn plaats. Het is en blijft een kwestie van smaak die, in mijn geval tenminste omdat ik zelf op bescheiden niveau drum, ten dele wordt bepaald door technische vaardigheden (die Gadd volgens mij wel degelijk heeft), maar ook door swing, originaliteit enzovoort.

It's all about soul. Instrumentatie staat in dienst van de bezieling, kracht van de compositie (uitwerking dan wel eenvoud) etc.

Was een inkoppertje m44, had beter van jou verwacht, en dat zei mijn vrouw ook weer.... hahaha en ga zo maar verder en verder en verder en verder.......

Andre

ja idd ga verder, verder, verder oh ja niet stoppen ga verder

of was het nu dieper.

tja enigzins banaal was het wel he. volgernde keer zal ik van een ander niveau reageren