huub Posted 19 november 2007 Report Share Posted 19 november 2007 vraagje. wat is het beste.versterker rechtstreeks op lichtnet, of op het stekerblok. heb een kempstekkerblok. Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 19 november 2007 Report Share Posted 19 november 2007 uitproberen en luisteren Huub Is toch niet zo moeilijk h Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 19 november 2007 Report Share Posted 19 november 2007 maakt geen drol uit, tenzij je een siltech netsnoer hebt ...............sorry Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 19 november 2007 Report Share Posted 19 november 2007 Maakt inderdaad niks uit. Een metertje snoer meer of minder... Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 20 november 2007 Report Share Posted 20 november 2007 m44 Verpleegkundigen hebben humor! Al issie soms wat zwartgallig. Maar eeeeh maakt in mijn ogen niet uit, kabel van een beetje kwaliteit en het is goed zo. En ik wil de persoon nog eens tegen komen die het verschil hoort, en dan niet aan komen met een Hema plastic stekkerblokje. Hifi heeft te veel last van voodoo! Luister toch gewoon en geniet. Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
RastaPhil Posted 20 november 2007 Report Share Posted 20 november 2007 How how how! Ik geloofde ook niet in een klankmatig verschil tussen netkabels maar moest het dan toch maar ondervinden! Na het gebruik van een zelfgetwist solid core netkabel gedurende 10 jaar dacht ik ga voor iets Link to comment Share on other sites More sharing options...
ezo Posted 20 november 2007 Report Share Posted 20 november 2007 hoi ik ben voorstander van alles in het stekker blok waarom omdat het eventuele aarde problemen uit de weg gaat liever geen schakelaars of filter in het blok of het moet een hele speciale zijn dan is het weer niet slim om de ev er op te doen dus tja proberen gr e Link to comment Share on other sites More sharing options...
crown Posted 20 november 2007 Report Share Posted 20 november 2007 Peperdure stroomkabels allemaal onzin en snobisme geloof me en vooral een geldklopperij 1 degelijke stroomkabel die vertrekt van de elctriciteitskast naar een stekkerblok zodat de toestellen daar alleen op aangesloten zijn en niets anders kost 2x niets t'ja maar iedereen kan dit niet verwezenlijken in huis. Brasem Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 20 november 2007 Report Share Posted 20 november 2007 Peperdure stroomkabels allemaal onzin en snobisme geloof me en vooral een geldklopperij 1 degelijke stroomkabel die vertrekt van de elctriciteitskast naar een stekkerblok zodat de toestellen daar alleen op aangesloten zijn en niets anders kost 2x niets t'ja maar iedereen kan dit niet verwezenlijken in huis. Brasem Precies.... Vandaar dat ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 20 november 2007 Report Share Posted 20 november 2007 geef eens een beschrijving van zo'n stekker blok. hoe maak je dat. doe maar net alsof ik 4 jaar oud ben. Link to comment Share on other sites More sharing options...
andromedaaudiodesign Posted 20 november 2007 Report Share Posted 20 november 2007 geef eens een beschrijving van zo'n stekker blok. hoe maak je dat. doe maar net alsof ik 4 jaar oud ben. Koop een geaarde bij de gamma , want voor die uren die je kwijt bent aan het maken van zon ding kun je beter een uurtje overwerken , dan houd je nog geld over. gr hj Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 20 november 2007 Report Share Posted 20 november 2007 en zo'n ding doet het ook uuuuuuren. ik heb stekkerblokken van 30 jaar oud en die "klinken"nog net zo goed. het lijkt me alleen leuk om er zelf een te maken, voor de fun en het staat wel cool Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 20 november 2007 Report Share Posted 20 november 2007 geef eens een beschrijving van zo'n stekker blok. hoe maak je dat. doe maar net alsof ik 4 jaar oud ben. Plankje multiplex van 12 mm dik, met daarin de stopcontacten aan beide einden een plankje aan de achterkant van het eerste schroeven. Dit worden de kopse kanten. In een van beide zijden een gat voor de kabel. Van dun aluminium heb ik een bak gebogen met omgebogen randen. Op verschillende plaatsten waar hout achter komt boor je gaatjes in het aluminium. Het plankje met de stopcontacten schuif je daar in nadat je de stopcontacten hebt aangesloten. Door de gaatjes schroef je het aluminium vast aan het hout met parkers. M.b.t. het aansluiten. Het best is om alle kabels op een punt aan te sluiten, dus alle stopcontacten een aparte draad naar Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 20 november 2007 Report Share Posted 20 november 2007 doe maar net alsof ik 4 jaar oud ben. Dat deden we altijd al Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 20 november 2007 Report Share Posted 20 november 2007 geef eens een beschrijving van zo'n stekker blok. hoe maak je dat. doe maar net alsof ik 4 jaar oud ben. Plankje multiplex van 12 mm dik, met daarin de stopcontacten aan beide einden een plankje aan de achterkant van het eerste schroeven. Dit worden de kopse kanten. In een van beide zijden een gat voor de kabel. Van dun aluminium heb ik een bak gebogen met omgebogen randen. Op verschillende plaatsten waar hout achter komt boor je gaatjes in het aluminium. Het plankje met de stopcontacten schuif je daar in nadat je de stopcontacten hebt aangesloten. Door de gaatjes schroef je het aluminium vast aan het hout met parkers. M.b.t. het aansluiten. Het best is om alle kabels op een punt aan te sluiten, dus alle stopcontacten een aparte draad naar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Line-Audio Posted 20 november 2007 Report Share Posted 20 november 2007 Hallo allemaal, ONZIN!!!! Ik heb ooit ongelofelijk gelachen op een Hifi beurs in Ahoy Rotterdam. Daar stond een stand die ook van de belachelijk dure stekkerblokken verkocht. Hij had een A/B opstelling gemaakt zodat je het verschil kon horen tussen een goedkoop en hun stekkerblokken, en ik heb er verschillende mensen horen zeggen dat ze het verschil duidelijk konden horen. Toen de verkoper even niet opletten keek ik ff achter het gordijn en zag dat beide stekkerblokken verdwenen in een dun plastic Gamma stekkerblokje van Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 20 november 2007 Report Share Posted 20 november 2007 rustig maar line velen hier vinden dit ook maar er zijn er ook die daar anders over denken. van mij mogen ze. wie weet over 20 jaar blijken ze gelijk te hebben Link to comment Share on other sites More sharing options...
Line-Audio Posted 20 november 2007 Report Share Posted 20 november 2007 Als je het mij vraagt, zit het bij mensen tussen de oren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 20 november 2007 Report Share Posted 20 november 2007 Als je het mij vraagt, zit het bij mensen tussen de oren. mag toch Link to comment Share on other sites More sharing options...
Line-Audio Posted 20 november 2007 Report Share Posted 20 november 2007 absoluut, Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 20 november 2007 Report Share Posted 20 november 2007 gront Link to comment Share on other sites More sharing options...
Line-Audio Posted 20 november 2007 Report Share Posted 20 november 2007 gront we gaan toch niet lopen muggensiften hier he Link to comment Share on other sites More sharing options...
Midcall Posted 21 november 2007 Report Share Posted 21 november 2007 ONZIN!!!! Ik heb ooit ongelofelijk gelachen op een Hifi beurs in Ahoy Rotterdam. Daar stond een stand die ook van de belachelijk dure stekkerblokken verkocht. Hij had een A/B opstelling gemaakt zodat je het verschil kon horen tussen een goedkoop en hun stekkerblokken, en ik heb er verschillende mensen horen zeggen dat ze het verschil duidelijk konden horen. Toen de verkoper even niet opletten keek ik ff achter het gordijn en zag dat beide stekkerblokken verdwenen in een dun plastic Gamma stekkerblokje van Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 21 november 2007 Report Share Posted 21 november 2007 geef eens een beschrijving van zo'n stekker blok. hoe maak je dat. doe maar net alsof ik 4 jaar oud ben. Plankje multiplex van 12 mm dik, met daarin de stopcontacten aan beide einden een plankje aan de achterkant van het eerste schroeven. Dit worden de kopse kanten. In een van beide zijden een gat voor de kabel. Van dun aluminium heb ik een bak gebogen met omgebogen randen. Op verschillende plaatsten waar hout achter komt boor je gaatjes in het aluminium. Het plankje met de stopcontacten schuif je daar in nadat je de stopcontacten hebt aangesloten. Door de gaatjes schroef je het aluminium vast aan het hout met parkers. M.b.t. het aansluiten. Het best is om alle kabels op een punt aan te sluiten, dus alle stopcontacten een aparte draad naar Link to comment Share on other sites More sharing options...
Andre Kel Posted 21 november 2007 Report Share Posted 21 november 2007 Hey, enne eeeh, m44. Gelukkig zijn ook niet alle verpleegkundigen niet technisch . Ik zeg niet dat het f..k uit maakt een kabel. Maar kom me idd niet aan met een kabel van honderden pleuro's want dan zeg ik pleur op! En goede en degelijke kabel laat zich wel horen. Heb ooit op mijn luxmannen een DIY kabel gemaakt... Dat was een behoorlijk verschil in vergelijking met de originele dropveters. Het was allemaal wat luchtiger en sprankelender. Feit blijft als er stront uit het stopcontact komt, heb je: punt 1 een vieze vloer. punt 2 kan je er weinig aan veranderen punt 3 komt na punt 2 m44, je moet gewoon een lijken kistje maken voor het konijn (Flappie, want de kerst komt er weer aan) van een van je kinderen en daar zet je idd op de eerder beschreven manier stopcontacten in. Groet, Andre Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts