Jump to content

Waarde vermindering

frieslander
 Share

Recommended Posts

Da's moeilijk te zeggen, Tjibbe Sjoerd of Wibbe (Frieslander ;):D )

Dat lig eraan hoevaak er in die jaren een opvolger voor de betreffende speaker is uitgekomen en hoe groot de vraag is, voor de speaker.

Een Rogers LS3/5 is bijvoorbeeld een speaker die al jaren z'n waarde houdt en inmiddels 2e hands voor ongeveer de zelfde prijs (snel) wordt verkocht als dat ie destijds nieuw heeft gekost!

Mag ik vragen om welke speaker 't gaat ?

Groeten,

Alco

Hallo Alco,

Het gaat mij om een algemene handlieding bij de verkoop van particulier naar particulier. Omdat je vraagt om welke speaker het gaat, wil ik als voorbeeld noemen de

Thiel 3.6

Wat ik gehoord heb is dat de rubbers van de units ongeveer een jaar of 10 tot 15 mee gaan,of dit waar is weet ik niet.

Voor de verzekering zijn speakers afgeschreven na een jaar of acht.

Hoi Fryslander,

Helaas is die er niet, want ook hier gaat het om vraag en aanbod. Het is ook nog eens merkgebonden. Zo heeft ZoNie ooit eens een paar speakers op de markt gebracht die ƒ35000 p.st. kosten. Als deze in je bezit zijn, dan stook ze maar op in de open haard, want je krijgt er niks meer voor (ze klinken trouwens ook niet en zien niet uit). Voor een tweede hands Sonus Faber Amati Homage betaal je hetzelfde als voor een nieuwe. Een stelregel is er niet. Dat de verzekering hem in 8 jaar afschrijft heeft hier niks mee te maken. Het gaat om een hobby en niet om een belegging. Bij een verzekering telt alleen de financiele- en niet de emotionele waarde.

Is dat zo dat de verzekering binnen acht jaar afschrijft? Daar schrik ik van. Stel iemand heeft een oude Quad buizen of Radford of Thorens 124 en het wordt gestolen. Krijg je dan niet voldoende geld om dat produkt terug te kopen? Waarvoor verzeker je je dan?