Jump to content

Welk Element?

paul demo
 Share

Recommended Posts

de glider2 is een erg mooi element , toch wel een flinke stap hoger dan de ACE, heb ze zelf beiden gehad.Nu draai ik met de Benz WOOD. ook een erg fraai element.

Heb je de ACE of ACE 2 gehad. Daar zit kennelijk nogal verschil in.

:)

de glider2 is een erg mooi element , toch wel een flinke stap hoger dan de ACE, heb ze zelf beiden gehad.Nu draai ik met de Benz WOOD. ook een erg fraai element.

Heb je de ACE of ACE 2 gehad. Daar zit kennelijk nogal verschil in.

Ha die Hans,

Je hebt helemaal gelijk, bovendien durf ik voor mijzelf te stellen dat ik de Ace mooier vindt klinken dan de Glider.

Daar ben ik trouwens niet alleen in want div. testers (testen) geven dit ook aan, na zeer veel beluisterd te hebben in div kombinaties ben ik het nog steeds met mijzelf eens . ; )

Bovendien wordt de Glider op dit mom,ent vaak goedkoop aangeboden uit een B voorraad vanuit Hong Kong deze wordt aangeboden voor een prijs die lager ligt dan een Ace, maar de kwaliteit ook. ; )

MvG,

Haudio

• Members

Ik zou ook eerder naar de Ace neigen, maar dat heeft ook met smaak te maken. De Glider is in mijn optiek gewoon te rustig, noem het maar lauw (hetzelfde gelt voor de Wood trouwens). Het zijn prima elementen, hele volksstammen kunnen er goed mee leven, hou je echter van een beetje pit...

Als je van een Van Den Hul element (want daar hebben we het in geval van Paul Demo over) switcht naar een Glider, ben ik dan ook bang dat dit echt t

In het geval van de Ace zou ik trouwens ook nog voor de L versie kiezen (weer persoonlijk), zeker gezien de enorme gain van de Ming Da phono pre...

Dat hangt er toch vanaf... Door die hogere gain heb je ook meer vervorming, ruis en brom. Het is dus maar de vraag wat beter is.. een H of M element met minder gain, of een L met meer gain.

:huh:

Beste,

Ik zou voor de M gaan want dan hoeft de Phono versterker ook niet zo veel te doen, de Lyra Dorian heeft praktisch dezelfde gain , dan de Benz Micro Ace.

MvG,

Haudio

• Members

Misschien dat sommigen idd de voorkeur voor de M versie hebben (0,8mV), de Ming Da heeft echter op MC een absurd hoge gain van 80dB (geen idee of dit instelbaar is)!! Tesamen lijkt me dat iets teveel van het goed. Ik ken die pre dus verder helemaal niet, maar bij een dergelijk hoge gain hou ik het gevoelsmatig nog steeds bij de L versie (0,4mV).

Heeft Paul zelf eigenlijk al een idee welke kant hij nu op wil, wij kunnen zo veel vinden, maar hij zal er toch naar moeten gaan luisteren...

Ik ben op zoek naar een nieuw element. De draaitafel is een Gyrodec met Rega arm.

Ik besprak de Lyra Dorian in een Gyro met Rega RB-300 hier:

http://www.tnt-audio.com/sorgenti/lyra_dorian_e.html

Mijn besluit was

"Of all the cartridges I've met so far this one made one of the very best impressions, and not just because of its quality of sound, which is truly brilliant. There are also the excellent lab results, indicating a near-perfect precision of assembly, and the smart design of body and stylus protector, making alignment easy and handling safe. The Dorian may be a bit wild, but it is certainly not gray: this is a wonderful cartridge in all respects! "

lyradorian_plays_t.jpg

Misschien dat sommigen idd de voorkeur voor de M versie hebben (0,8mV), de Ming Da heeft echter op MC een absurd hoge gain van 80dB (geen idee of dit instelbaar is)!! Tesamen lijkt me dat iets teveel van het goed. Ik ken die pre dus verder helemaal niet, maar bij een dergelijk hoge gain hou ik het gevoelsmatig nog steeds bij de L versie (0,4mV).

Heeft Paul zelf eigenlijk al een idee welke kant hij nu op wil, wij kunnen zo veel vinden, maar hij zal er toch naar moeten gaan luisteren...

Paul heeft al een idee ja, maar eerst moet er een trafo vernieuwd worden in een van de Atma's, ik heb nu helemaal geen muziek. Ik heb de vd Hul inmiddels verkocht , en het zal gaan tussen de Benz en de Lyra, welke beiden eerst beluisterd gaan worden. De gain op de Ming Da is regelbaar, dus er zal in ieder geval een Low versie van een element in komen.

De gain op de Ming Da is regelbaar, dus er zal in ieder geval een Low versie van een element in komen.

Dat begrijp ik niet.?? Ik zou eerder de gain lager zetten en meer uit 't element (M versie) halen.

Resultaat. Minder ruis, brom, stress.

Beste Paul,

Wat ik denk wat Hans bedoeld is, soms zijn er mensen die nadere uitleg willen over het zwart is zwarter etc.

Dan neem ik als voorbeeld , luister eens hoe stil dat het hier is, in Sneek dat wordt dan beaamd, maar wij zijn sinds kort prive verhuist naar Makkum, ga daar maar eens naar toe, daar is het veel stiller, maar dat weet je pas als je er naar toe gaat.

MvG,

Haudio

Ik ben wat aan het luisteren geweest en het wordt een Benz Micro Ace, heb daarstraks Haudio een mailtje gestuurd of 5 december uitkomt. Aangezien dat mijn verjaardag is kan ik mezelf eens trakteren. Dat laatste heb ik trouwens net al gedaan met een ticket naar China. Duur maandje zo met ook nog een kapotte trafo in een van mijn eindversterkers, maar goed, die worden zondag weggebracht.

Hoi Paul,

Gefeliciteerd met je verjaardag en je Ace. Mooie keuze en vakkundig geplaatst en afgesteld. Veel plezier ermee en voor je het weet ben je de dure aanschaf vergeten en kun je onbezorgd van je element genieten (wel eerst inspelen uiteraard).

Happy Birthday Paul en prima keuze wat het element betreft

Speel zelf met de Ace Low :)

Laat je ons tegen eindejaar iets weten ivm je bevindingen?

Geniet met volle teugen van je verjaardag en muziek

Gr

Stef

Tegen Eindejaar zal niet lukken, ik vertrek over 2 weken naar China. Maar het klinkt nu al lekker hoor. Meteen en zeer groot verschil met de vdHul. De volgende update wordt een nieuwe motorregeling. Maar eerst weer ff sparen.

Gefeliciteerd met de aankoop , heeft iemand wel eens ZYX elementen vergeleken?

gr :( hj :D

Heb er destijds eentje gehoord vlak nadat er op Hifi.nl een recensie over stond. Maar ik vond hem te veel op de VdH lijken wat klank betreft.

DSC_3138.jpg

DSC_3137.jpg

Toch wel een heerlijk verjaardagscadeautje.

Ziet er mooi uit , ik ben zelf ook toegetreden tot de analoge wereld :D .

Ik heb de wadia (vanwege aanhoudende software problemen/ niet helemaal tevreden over de klank) ingeruild voor een scoutmaster/signature tonearm/ ZYX 100 plus graaf GM 200.

En ik vind het erg mooi klinken , beter dan digitaal op veel punten, zeker stemmen,

gr :( hj :D

Ik had ook mijn Ming Da phono meegenomen omdat Henk nieuwsgierig was naar dit apparaat. Ik moet zeggen dat tijdens het inregelen er goed gebruik van is gemaakt. Ik weet nu precies tot waar ik hem kan open draaien. Maar als je ziet dat de pre pre minder koste dan het element is het toch een nuttige aankoop geweest.