Richard 2 Posted 29 november 2007 Report Share Posted 29 november 2007 "dorpsomroeper" slaat idd wel op Haudio ...Dan toch op zijn minst stadsomroeper; Sneek is nog steeds een stad. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 30 november 2007 Report Share Posted 30 november 2007 "dorpsomroeper" slaat idd wel op Haudio ...Dan toch op zijn minst stadsomroeper; Sneek is nog steeds een stad. Sneek wel ja Maar bij mijn weten heeft Hear geen stadsrechten. Link to comment Share on other sites More sharing options...
AND Benelux BV Posted 30 november 2007 Report Share Posted 30 november 2007 Na attent gemaakt te zijn op deze thread (door een van de forumleden - waarvoor dank) lijkt het ons nodig om een paar feiten op een rij te zetten om onnodig en wild gespeculeer te voorkomen. Omdat dezelfde discussie in een ander forum speelde, is dat antwoord hier integraal herhaald: Gezien een paar reacties op het oorspronkelijke bericht is het toch zaak om hier en daar nader toe te lichten om misverstanden te voorkomen. De gestolen goederen betreft een zending die met trailer en al gestolen zijn, vandaar dat type- en serienummers en uitvoeringen exact bekend zijn. De waarschuwing betreft dan ook explciiet alleen die modellen. Een paar citaten uit deze thread met daarop een reactie: Ik neem aan dat als ze een partij van die dingen missen van de vrachtwagen dat de serienummers net zo goed ook ff gepost kunnen worden en dat ze de politie zelf al ingelicht hebben. De serienummers zijn bij ons en uiteraard ook bij de politie bekend die meteen is ingelicht toen duidelijk werd dat goederen afkomstig van een gestolen trailer aangeboden werden. In belang van het onderzoek worden de serienummers (nog) niet gepubliceerd. Inderdaad, en waarom zeggen ze ook 'waarschijnlijk afkomstig uit diefstal'? Weten ze niet of er wat gestolen is? Of denken ze dat bepaalde ge Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 30 november 2007 Report Share Posted 30 november 2007 (...) Tenslotte, vragen kunnen direct aan ons gericht worden zodat wild speculeren niet nodig is. (...) Kan iemand die dergelijke apparatuur ondershands aangeboden krijgt de firma AND bellen, mailen of faxen om aan de hand van serienummer en uitvoering vast te stellen of de spullen al dan niet gejat zijn, voordat hij besluit ze al dan niet te kopen? Link to comment Share on other sites More sharing options...
AND Benelux BV Posted 30 november 2007 Report Share Posted 30 november 2007 (...) Tenslotte, vragen kunnen direct aan ons gericht worden zodat wild speculeren niet nodig is. (...) Kan iemand die dergelijke apparatuur ondershands aangeboden krijgt de firma AND bellen, mailen of faxen om aan de hand van serienummer en uitvoering vast te stellen of de spullen al dan niet gejat zijn, voordat hij besluit ze al dan niet te kopen? Ja, opvragen van serienummers kan per email of schriftelijk (details hieronder). Wat gestolen is, is exact beschreven, met typenummers en uitvoeringen in de eerste melding. Als een aangeboden modelnummer er niet tussen staat heeft het dus niets met deze gestolen partij te maken. AND Benelux BV Herastraat 47 5047 TX Tilburg T: 013 4550955 F: 013 4555666 E: info@andbenelux.com W: www.andbenelux.com Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 30 november 2007 Report Share Posted 30 november 2007 Helder, wat mij betreft. Van NAD-apparaten uit de bewuste serie die eventueel bij mij worden aangeboden, zullen de serienummers worden doorgegeven aan de fa. AND. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 30 november 2007 Report Share Posted 30 november 2007 @ AND Benelux, Hartelijk dank voor deze duidelijke en verhelderende uitleg. Met vriendelijke groet, Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcelti Posted 30 november 2007 Report Share Posted 30 november 2007 Omdat dezelfde discussie in een ander forum speelde, is dat antwoord hier integraal herhaald: Hoe komt het toch dat dezelfde discussie zich onafhankelijk van elkaar op meerdere plaatsen afspeelde? Het kinderachtige om vast te blijven houden aan garantie alleen op door AND zelf geleverde apparatuur wil ik nog niet eens over beginnen.... De grenzen verdwijnen, de wereld wordt groter en vooral toegankelijker voor klanten dus laten we vooral zo doorgaan heren importeurs. Oja, en als je dan de fout maakt om een NAD Dolby Digital receiver en dvd speler te kopen(T-762 en T-562) , keurig via de nederlandse importeur, verwacht dan zeker geen service. Mijn spulletjes zijn eindeloos teruggestuurd naar AND, niet gerepareerd en uiteindelijk heb ik een nieuwe basisset(nieuwprijs minder dan de helft van wat ik betaald had, na 1 jaar) terug gehad met de boodschap dat ik mijn mond verder moest houden. Lees kieskeurig.nl maar eens na, dit is en was geen incident.... Nee, NAD komt er hier nooit meer in, het is rommel wat nog op een oude goede reputatie leunt en waar je ook niet op service terug kan vallen. Het heeft mij veel geld gekost en niets gebracht. Gelukkig zijn de ontwerpen uit de NAD stereolijn nog uit de goede tijden, en heeft NAD in ieder geval nog iets te bieden, staar je alleen niet blind op de service van AND en de meerprijs die je ervoor neer moet leggen bij aanschaf via de reguliere weg. Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Lestat Posted 30 november 2007 Report Share Posted 30 november 2007 Dessalniettemin erg netjes en ophelderend van AND om toch het forum te bezoeken om tekst en uitleg te geven. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 30 november 2007 Report Share Posted 30 november 2007 Het kinderachtige om vast te blijven houden aan garantie alleen op door AND zelf geleverde apparatuur wil ik nog niet eens over beginnen....Nu je er toch over begonnen bent: Een leverancier/importeur staat hier zijn recht en moet zelfs zo handelen. De verleende garantie door de importeur is zelfs meer dan een wettelijke verplichting. In principe moet de winkelier/detailhandel jou enige garantie verlenen, jij hebt geen contract met de importeur/groothandel. Dat de importeur daarboven ook nog garant staat is een extra service. Voor die garantie betaal je natuurlijk als je via zijn kanalen de goederen koopt. Maar wil je graag een paar dollar besparen door je versterker uit Hong Kong te laten komen moet je daar ook heen voor je garantie, je hebt uiteindelijk daar ook voor je garantie en service betaald of was de versterker daarom zo goedkoop? Link to comment Share on other sites More sharing options...
marcelti Posted 30 november 2007 Report Share Posted 30 november 2007 Het kinderachtige om vast te blijven houden aan garantie alleen op door AND zelf geleverde apparatuur wil ik nog niet eens over beginnen....Nu je er toch over begonnen bent: Een leverancier/importeur staat hier zijn recht en moet zelfs zo handelen. De verleende garantie door de importeur is zelfs meer dan een wettelijke verplichting. In principe moet de winkelier/detailhandel jou enige garantie verlenen, jij hebt geen contract met de importeur/groothandel. Dat de importeur daarboven ook nog garant staat is een extra service. Voor die garantie betaal je natuurlijk als je via zijn kanalen de goederen koopt. Maar wil je graag een paar dollar besparen door je versterker uit Hong Kong te laten komen moet je daar ook heen voor je garantie, je hebt uiteindelijk daar ook voor je garantie en service betaald of was de versterker daarom zo goedkoop? Mijn hifi aankopen zijn tot nu toe altijd via een winkelier gegaan, reden is dat ik een goed advies krijg en evt. problemen opgelost worden. In het geval van de NAD set kon zelfs de winkelier er niets mee. Dus geen grijze import, en normale winkelprijzen betaald. Wel onlangs aan de andere kant van de grote plas veel gekocht, het prijsverschil rechtvaardigde heel veel. En ja, er zat een auto bij waarvan de fabrieksgarantie gewoon verleend gaat worden wordt door het de nederlandse dealernetwerk. En een horloge met een wereldwijde garantiekaart, zo hoort het!! Verder blijf ik het onzin vinden dat spullen in het land van herkomst gerepareerd moeten worden. Fabrikant moet garantie verlenen en importeurs zijn slechts middelen om dit uit te voeren. Niks toegevoegde waarde, alleen nakomen wat er toegezegd en waarvoor betaald wordt. Maargoed, laten we lekker blijven hangen in de kortzichtige situatie die we allemaal helemaal prima vinden! Marcel Link to comment Share on other sites More sharing options...
Richard 2 Posted 30 november 2007 Report Share Posted 30 november 2007 Fabrikant moet garantie verlenen en importeurs zijn slechts middelen om dit uit te voeren.Dat heb je mis. Je zou jezelf nog maar eens kunnen verdiepen in het consumentenrecht. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 1 december 2007 Report Share Posted 1 december 2007 Kom maar op met jullie kommentaren. Ben benieuwd wie nog wat te zeggen heeft. Aleida weet je waarom er nooit platenspelers gestolen worden? Het lijkt mij heel erg stug dat jij dat weet. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest C J Posted 1 december 2007 Report Share Posted 1 december 2007 Het kinderachtige om vast te blijven houden aan garantie alleen op door AND zelf geleverde apparatuur wil ik nog niet eens over beginnen.... De grenzen verdwijnen, de wereld wordt groter en vooral toegankelijker voor klanten dus laten we vooral zo doorgaan heren importeurs. Marcel Staat er in de wet op de consumentenbescherming dat artikelen pers Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 1 december 2007 Report Share Posted 1 december 2007 Iig mag je van nieuwe audioapparatuur vewachten dat dat minimaal 5 jaar goed functioneert. Als dat niet zie is is dat uiteindelijk natuurlijk de verantwoordelijkheid van de fabrikant. In geval er gebreken zijn binnen die 5 jaar, maakt het mij helemaal niet uit wie dat op lost als dat maar soepel gebeurt en ik niet mede verantwoordelijk gemaakt wordt middels een finanaci Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 1 december 2007 Report Share Posted 1 december 2007 Als ik in de winkel een apparaat koop is onderdeel van deal dat het apparaat functioneert als gepretendeerd. Doet dat het niet dan is het aan de verkoper om dat op te lossen. Met hem heb ik de deal gesloten. En tot nu toe heb ik daar eigenlijk geen problemen mee gehad. Ok, soms is stevig aandringen wel eens nodig geweest maar is het uiteindelijk netjes opgelost. Wat doen jullie als de winkel niet meer bestaat? Wat doen jullie als je verhuist (150km verder)? Merk geeft bvb 5j garantie en je hebt na 2j een probleem Ben benieuwd Gr Stef Link to comment Share on other sites More sharing options...
Pjotr Posted 1 december 2007 Report Share Posted 1 december 2007 Hoi Stef, Eigenlijk is dat niet zo moeilijk. Duurzame spullen koop ik bij een mij vertrouwde winkel. En dergelijke winkels verdwijnen meestal niet zo snel Indien dat toch mocht gebeuren of ingeval een verhuizing waarbij de reisafstand te groot wordt zou ik gewoon contact opnemen met de importeur en overleggen. Maar zelf heb ik dat eigenlijk nooit bij de hand gehad. En ja, in veel gevallen ben ik in staat om het zelf te repareren. Maar dat is niet ieder gegeven. (Doe ik overigens ook pas nadat de garantieperiode verstreken is.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
stefk Posted 2 december 2007 Report Share Posted 2 december 2007 @Pjotr Het klinkt mss alsof ik een nare ervaring heb gehad, maar dat is het niet Heb wel al meerdere malen gehad dat een winkel in mijn buurt stopte (gewoon had die mevrouw al 45j gewerkt en vond ze het welletjes) of dat ik verhuisde. Het ging 1 keer om audio en de andere keren om niet audio (huishouden). Ben toen telkens nr een verdeler/verkoper gegaan, heb mijn probleem uitgelegd, ook eerlijk gezegd dat ik gn aankoopbon meer vond. Wel ze hebben het telkens hersteld of vervangen, kosteloos!! Kwestie van de juiste mensen te vinden ... Het waren 2 winkels waar ik nog nooit geweest was en die hebben dat vr mij willen regelen zonder enige andere verkoopverplichting. Maw het merk zelf was zeer solide want als die njet zeggen, tja dan kan de winkelier er ook niets aan veranderen kWil toch nog zeggen dat er zoiets als Europese garantie bestaat. Of dit voor alles geldt weet ik niet maar er zijn veel fabrikanten die het vermelden. Om het nu eens niet over audio te hebben, koop je een droogkast van Bosch in Duitsland met aankoopbon enz dat heb je perfect garantie in Belgi Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts