Jump to content

Grado Sonata versus welke draaitafel

realistic
 Share

Recommended Posts

Hallo allemaal,

Ik ben nieuw op Hear en volg al geruime tijd de topics,met vooral de draaitafels issue's.

Ik heb sinds kort een hele berg LP's mogen erven van een familie lid en ben dus weer lp's gaan draaien en dit tot groot plezier.

Ik heb laatst een leuke deal kunnen maken door een set LS kabels te ruilen met een Grado Sonata element.

Deze zit :mad2: nu op een technics sl1210 die ik te leen heb,en dat kan natuurlijk niet langer zo lijkt me.

Nu heb ik rond zitten kijken en zag op enkele site's o.a een Thorens TD2030 met TP300 arm,en een Mychell Gyro SE(optie op een SME 309 arm),mijn vraag is dus of deze spelers wat zijn voor de Sonata,of zou b.v een Micheel Mycro ook ruim voldoende zijn.

Ik hoor graag jullie meningen hierover,

mvg,

Wijnand.

Nou, zo'n technics is toch geen slechte tafel. Alleen de arm is geen goede combi met het element. Dat kan ik me ook nog herinneren van een test van TNT audio. Wellicht een lichtere arm erop?

Heb zelf de Grado Statement Sonata in een SME III-arm op een Thorens Concrete. Ik persoonlijk vind dit een schitterend mooie combinatie. :rolleyes:

In een SME 309 zal ie het ook goed doen. Uit m'n hoofd, is een 309 geschikt voor elementen van 6 tot ca 17 gram. De Sonata weegt ca. 6 gram.

Een mooie element.

Ben er zeer blij mee.

Frank. :)

Heb zelf de Grado Statement Sonata in een SME III-arm op een Thorens Concrete. Ik persoonlijk vind dit een schitterend mooie combinatie. :rolleyes:

In een SME 309 zal ie het ook goed doen. Uit m'n hoofd, is een 309 geschikt voor elementen van 6 tot ca 17 gram. De Sonata weegt ca. 6 gram.

Een mooie element.

Ben er zeer blij mee.

Beste Frank,

Het gewicht zal geen probleem zijn , want een 309 heeft een contragewicht van wolfram dus een hoog soortelijk gewicht, derhalve een ruim regelbereik wat betreft het gewicht van het element.

Maar de 309 heeft een eff. massa van zo'n 12 gram en een Sonata heeft een compliance van 25 cu en dehalve geschikt voor een arm als de 3009 type 3 met een eff. massa van 4 gram.

De rekenaars onder ons kunnen het zo uitrekenen wat wel en niet kan.

Maar de Sonata in een 309 zou ik niet doen !

MvG,

Haudio

Een mooie element.

Ben er zeer blij mee.

Beste Frank,

Het gewicht zal geen probleem zijn , want een 309 heeft een contragewicht van wolfram dus een hoog soortelijk gewicht, derhalve een ruim regelbereik wat betreft het gewicht van het element.

Maar de 309 heeft een eff. massa van zo'n 12 gram en een Sonata heeft een compliance van 25 cu en dehalve geschikt voor een arm als de 3009 type 3 met een eff. massa van 4 gram.

De rekenaars onder ons kunnen het zo uitrekenen wat wel en niet kan.

Maar de Sonata in een 309 zou ik niet doen !

MvG,

Haudio

Bedankt allemaal voor jullie reacties,

Ik begrijp nu wel dat de massa van de arm een grote rol speelt in de keuze van een element of in mijn geval net andersom.

Dus in mijn geval geen 309 omdat zijn massa(effectief) te hoog is voor de Sonata,ik zou dus voor een lichtere arm moeten kiezen,of bij de aankoop van een draaitafel erop moeten letten.