Erikatn Posted 22 november 2007 Report Share Posted 22 november 2007 Ben een volkomen leek op dit gebied, en wil m'n huidige disc-man gaan vervangen voor een hard-disk on-the-go. Wil daartoe een I-pod (model Classic, 80 Gb) en externe schijf (voor 320-350 cd's) aanschaffen. M'n laptop is een oud baasje dat om die reden (beperkt geheugen etc.) door een nieuwe gaat worden vervangen. Kan iemand eenvoudig uitleggen hoe er met zo goed mogelijke kwaliteit, muziek op de I-pod, en als back-up, op de externe schijf, kan worden opgeslagen. Is daar, gezien de I-pod, Apple I-tunes voor nodig, of kan ook Exact Audio Copy worden gebruikt? Hoe groot zijn de bestanden als ze 1 op 1 worden opgeslagen? Begrijp (ook na een search hear) dat met FLAC een 40% lossless kan worden bereikt. Gebruik je EAC en FLAC, Of I-tunes en Apple losless, tegelijkertijd, of eerst de een en dan de ander? Is WAV het gewone, en/of het gecomprimeerde opslag formaat? Wat onsamenhangende vragen misschien, maar heb helaas meer klokken gehoord dan klepels gezien. Bedankt alvast. Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 23 november 2007 Report Share Posted 23 november 2007 Ben een volkomen leek op dit gebied, en wil m'n huidige disc-man gaan vervangen voor een hard-disk on-the-go. Wil daartoe een I-pod (model Classic, 80 Gb) en externe schijf (voor 320-350 cd's) aanschaffen. M'n laptop is een oud baasje dat om die reden (beperkt geheugen etc.) door een nieuwe gaat worden vervangen. Kan iemand eenvoudig uitleggen hoe er met zo goed mogelijke kwaliteit, muziek op de I-pod, en als back-up, op de externe schijf, kan worden opgeslagen. Is daar, gezien de I-pod, Apple I-tunes voor nodig, of kan ook Exact Audio Copy worden gebruikt? Hoe groot zijn de bestanden als ze 1 op 1 worden opgeslagen? Begrijp (ook na een search hear) dat met FLAC een 40% lossless kan worden bereikt. Gebruik je EAC en FLAC, Of I-tunes en Apple losless, tegelijkertijd, of eerst de een en dan de ander? Is WAV het gewone, en/of het gecomprimeerde opslag formaat? Wat onsamenhangende vragen misschien, maar heb helaas meer klokken gehoord dan klepels gezien. Bedankt alvast. In het I tunes programma kun je ook je eigen bestanden desnoods op lossless inlezen evenals op wave formaat. Je zult de Ipod ten alle tijden moeten vullen via het programma. Heb nu al 3 jaar een 60Gb versie en die zit vol met oude Jazz afkomstig van LP's. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 25 november 2007 Author Report Share Posted 25 november 2007 Bedankt Paul, da Link to comment Share on other sites More sharing options...
wijnand Posted 25 november 2007 Report Share Posted 25 november 2007 Hoe kom je via I tunes aan nummers. Via e store moet je wel betalen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 26 november 2007 Author Report Share Posted 26 november 2007 Op hifi.nl staat een overzichtsartikel over de I-pod. Misschien vind je daar een antwoord. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Paulebappie Posted 26 november 2007 Report Share Posted 26 november 2007 Ben een volkomen leek op dit gebied, en wil m'n huidige disc-man gaan vervangen voor een hard-disk on-the-go. Wil daartoe een I-pod (model Classic, 80 Gb) en externe schijf (voor 320-350 cd's) aanschaffen. M'n laptop is een oud baasje dat om die reden (beperkt geheugen etc.) door een nieuwe gaat worden vervangen. Kan iemand eenvoudig uitleggen hoe er met zo goed mogelijke kwaliteit, muziek op de I-pod, en als back-up, op de externe schijf, kan worden opgeslagen. Is daar, gezien de I-pod, Apple I-tunes voor nodig, of kan ook Exact Audio Copy worden gebruikt? Hoe groot zijn de bestanden als ze 1 op 1 worden opgeslagen? Begrijp (ook na een search hear) dat met FLAC een 40% lossless kan worden bereikt. Gebruik je EAC en FLAC, Of I-tunes en Apple losless, tegelijkertijd, of eerst de een en dan de ander? Is WAV het gewone, en/of het gecomprimeerde opslag formaat? Wat onsamenhangende vragen misschien, maar heb helaas meer klokken gehoord dan klepels gezien. Bedankt alvast. Als je een PC hebt zou ik uitkijken met I-Tunes (voor Windows), hij gaat alle bestaande mappen door elkaar gooien... Als je een Mac hebt, geen probleem. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Erikatn Posted 26 november 2007 Author Report Share Posted 26 november 2007 Ik wil me op een Mac trakteren, dus dan is er geen probleem. Maar bedankt voor de waarschuwing. In aanvulling: wellicht heeft het niks met m'n huidige IBM laptop, te maken, maar het lukte na downloaden van I-tunes op de die IBM, niet om een tweede nummer weg te zetten (van de eerste cd die we probeerden op te slaan!). Ben er toen meteen mee opgehouden. Wellicht heeft een mac ook een wat beter loopwerk aan boord, maar dat veronderstel ik zo maar. Link to comment Share on other sites More sharing options...
siep Posted 26 november 2007 Report Share Posted 26 november 2007 Als je een PC hebt zou ik uitkijken met I-Tunes (voor Windows), hij gaat alle bestaande mappen door elkaar gooien... Als je een Mac hebt, geen probleem. Dit valt wel mee. Alleen heeft Itunes de nare eigenschap om alles naar een Standaard bibliotheek te kopieren. En alles te reorganiseren. Deze optie's uitvinken en alles blijft staan waar het staat. (voorkeuren ->geavanceerd en dan bij de bovenste 2 opties vinkjes weghalen.) Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 26 november 2007 Report Share Posted 26 november 2007 Even een dwarsstraat: ik heb tot nu toe het hele I-pod-gebeuren aan me voorbij laten gaan. Tot ik een nieuwe telefoon moest, en ik van mijn provider een hele mooie mocht uitzoeken. Daar zit dus ook een MP3-speler in! Er kan een extra geheugenkaart van 1 GB in, dus voorlopig ben ik zoet. Ik vind het handig dat het allemaal in Link to comment Share on other sites More sharing options...
paul demo Posted 27 november 2007 Report Share Posted 27 november 2007 Hoe kom je via I tunes aan nummers. Via e store moet je wel betalen. Je kunt de nummers ook gewoon via andere sites downoaden, en daarna inlezen in I tunes. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts