Jump to content

Pink floyd Nieuws

luxmanL81
 Share

Recommended Posts

maar voor de nieuwelingen onder ons is dit mischien wel het moment :D

Die kunnen toch beter de "Piper at the Gates of Dawn" 3-cd box aanschaffen?

41LEAMazwsL._AA240_.jpg

Hmmm, Piper vind ik geen optimale introductie in de wereld van Pink Floyd. Ik ben een groot liefhebber van de band, maar Piper vind ik een irritant album, met van die onnozele typische jaren '60-muziek :ph34r:

Zo nu en dan luister ik naar Pink Floyd maar albums als The Piper at the Gates of Dawn en A Saucerful of Secrets vind ik helemaal niks.

De albums die ik meestal draai zijn the Wall, Dark Side of the Moon, Wish you were here en Animals en zo nu en dan The Division Bell.

Het andere oudere/andere werk vind ik vaak verzanden in hippy/60's geneuzel.

Er is ook nog de hoop dat WYWH medio feb 2008 op SACD uitkomt.

Vannacht nog geboden op een secondhand Mastersound versie, maar vond $100 voor een exemplaar zonder voorkant/hoes toch te gortig. Niet dat die CD voorkant zo belangrijk is, maar het is wellicht wel een indicatie voor hoe er mee omgegaan is.

Zo nu en dan luister ik naar Pink Floyd maar albums als The Piper at the Gates of Dawn en A Saucerful of Secrets vind ik helemaal niks.

De albums die ik meestal draai zijn the Wall, Dark Side of the Moon, Wish you were here en Animals en zo nu en dan The Division Bell.

Het andere oudere/andere werk vind ik vaak verzanden in hippy/60's geneuzel.

We zitten helemaal op

Voor mij als PF liefhebber is het niet interesant genoeg om het aan te schaffen deze box. Heb vrij veel op vinyl ervan al. Maar als ze het nou opnieuw uitbrengen op vinyl en als 180 gr persing, dan zou het gelijk een ander verhaal worden en zou ik er als d'r kippen bij zijn. Helaas is het niet zo, hoewel ik toch wel goede hoop heb dat ze dat nog wel gaan doen op vinyl en op 180 gr.

Misschien is het een idee om de platenmaatschappij te bevuren met emails, dat ze het ook uitbrengen op vinyl.

Mij zouden ze in ieder geval er erg blij mee maken.

Overigens het eerdere werk van PF is echt wel te pruimen :) en zeker als je er een pret sigaretje bij rookt :blink: , want dat deden we toen ook :D en hoorde er gewoon bij. :P

Ik draai nog regelmatig ook het oudere werk van deze supergroep en het blijft WAUW weet je wel !! :lol::lol:;)

Ik ben een PF fan van [ bijna ] het begin...maar de vraag dringt zich op wat het toevoegd aan het geheel anders dan een collecters item waar je geen gebruik van kan maken om de waarde niet te laten zakken [ liefst sealed laten ]..beetje een showpiece dus ?..de prijzen vliegen op eBay de pan uit..ik denk dat ik m'n Abbey Road ook maar eens op eBay ga zetten ;)

~ Hans ~

Overigens het eerdere werk van PF is echt wel te pruimen :) en zeker als je er een pret sigaretje bij rookt :blink: , want dat deden we toen ook :D en hoorde er gewoon bij. :P

Ja, okee, op die manier heb ik ook wel kosmische ervaringen gehad bij 'Interstellar overdrive', met dat geluid wat dan zo heen en weer gaat van links naar rechts.. :blink::D

Kan ik het goedmaken door 'Crack my nut' van Claw Boys Claw te draaien? :P

Absoluut !! :D

Persoonlijk zou ik deze song alleen maar draaien en niet echt toepassen, tenzij je wel een heeeeel kinky kantje hebt :D

Gr

Stef

Ik heb hem net gekocht, toch maar eens naar de teksten luisteren dan ;)

• 2 weeks later...

Heb vandaag de "Oh By The Way" - box ontvangen :D .

Heb "Animals" al gedraaid, en op dit moment draait "Momentary Lapse Of Reason".

De box is schitterend uitgevoerd, tot en met de mooie zwarte folie om "Wish You Were Here".

Ook de posters en stickers van "D.S.O.T.M" zijn exacte kopie

vannacht op BBC een docu tegengekomen over Floyd. Eigenlijk te kort om alles goed uit de doeken te doen, maar wel vermakelijk met al die oude koppies en jonge koppies van toen door elkaar gemonteerd.

Blijft dat Waters toch nog wel erg arrogant op me overkomt!...

Greetz,

Lestat

vannacht op BBC een docu tegengekomen over Floyd. Eigenlijk te kort om alles goed uit de doeken te doen, maar wel vermakelijk met al die oude koppies en jonge koppies van toen door elkaar gemonteerd.

Blijft dat Waters toch nog wel erg arrogant op me overkomt!...

Ik zapte er rond twaalven ook toevallig tegenaan, maar vond Waters juist erg toegeeflijk wat betreft het inzien van zijn vroegere doordrammerij.

Twee van de anderen bleken zich af en toe wel in heel moeilijke bochten te willen wringen tijdens hun uitspraken.

Alleen Nick Mason kwam normaal over, met zijn onderkoelde en typisch Engels ironische commentaar.

Overigens vond ik 't ook wel een wat te zevenmijlslaarsachtige manier van geschiedenis vertellen.

Aan de andere kant, het meest inhoudelijke weten we toch al decennia.

pinkfloydwichoneispinknr7.jpg

door de kerstpostdrukte vandaag de dvd van het progamma van de bbc2

binnen

ff gouw gekeken en collega hoessie laten maken

en die mot er na da vakansie ook een paar branden

Maar een gaaf document is het geworden over the P Floyds