TimePieces Posted 23 november 2007 Report Share Posted 23 november 2007 Ik heb een oude Yamaha A520 versterker staan uit 1987, die ik wil graag gaan gebruiken op de hobbykamer, inclusief de Celestions DL8 die al jaren op zolder staan. Alle draaiknoppen van de versterker kraakten maar na grondig schoonmaken en wat contactspray is dit verholpen. Nu heb ik nog het probleem dat de druktoetsen (input selectie, loudness e.d.) ook voor de nodige kraakjes zorgen of geen goed contact maken waardoor de lampjes niet blijven branden. Weet iemand mogelijk hoe ik dit probleem kan verhelpen? ....of moet ik dit toch aan een vakman overlaten? Zo ja, weet iemand een goed adres hiervoor en wat de eventuele kosten zouden kunnen zijn? Alvast bedankt! Link to comment Share on other sites More sharing options...
m44 Posted 23 november 2007 Report Share Posted 23 november 2007 mijn ervaring is , wanneer je niet zeker weet wat je doet laat het een vakman doen. die gasten zitten echt overal. reparatie diensten op marktplaats bij audio en video rubriek, daar vind je zeker iets in de buurt. zo te horen hoeft dat echt niet heel erg veel geld te gaan kosten. wees voorzichtig met contact spray, wel goed naspoelen anders word het alleen maar erger. tenzij je van die dure hebt die compleet oplost. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Willempie Posted 27 november 2007 Report Share Posted 27 november 2007 Ik heb de Yamaha AX 700 en had hetzelfde probleem. heb echter geen contactspray gebruikt maar Valvoline high performance Clean tronic. Zolang ik van de drukknoppen cd direct en audio bypass afblijf is er niks meer aan de hand. ben al op zoek naar een andere versterker. behalve de betreffende drukknoppen zit t ding vol met elco's in de signaalweg. ben niet van plan om er nog wat aan te doen. als ie t nog maar ff uithoudt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Guest KT88 Posted 28 november 2007 Report Share Posted 28 november 2007 Jammer om deze oudjes om zoiets simpels aan de kant te gooien. Contactspray helpt maar tijdelijk, feitelijk moet je de gehele schakelaar unit eruit halen, ultrasoon reinigen en weer inbouwen. Vervanging is doorgaans geen optie, daar deze schakelbalken al lang niet meer leverbaar zijn. Maar in mijn opinie is dit soort versterkers zeker de moeite waard om te "redden". Link to comment Share on other sites More sharing options...
Willempie Posted 28 november 2007 Report Share Posted 28 november 2007 Jammer om deze oudjes om zoiets simpels aan de kant te gooien.Contactspray helpt maar tijdelijk, feitelijk moet je de gehele schakelaar unit eruit halen, ultrasoon reinigen en weer inbouwen. Vervanging is doorgaans geen optie, daar deze schakelbalken al lang niet meer leverbaar zijn. Maar in mijn opinie is dit soort versterkers zeker de moeite waard om te "redden". oh helemaal mee eens KT. Hij is niet rijp voor de prullenbak. Maar hij heeft me wel 20 jaar trouwe dienst bewezen. Hij gaat naar de zolderkamer volgend jaar waar ik wat met akoestiek ga experimenteren. desnoods soldeer ik die schakelaars door. ik heb ze nooit nodig gehad. Maar er is zoveel moois tegenwoordig. ik zit heel sterk te denken aan de a350 van Van Medevoort. Daar mn kinderen uit gaan vliegen heb ik weer tijd voor mn oude hobby, nl. audio. ik heb de draad weer opgepakt en heb net een Philips 963 sa VM op de kop getikt. Man dit ding speelt de sterren van de hemel. dus ga ik naar een betere versterker op zoek. mn rogers Monitors hou ik nog wel ff, maar heb ook al weer bouw perikelen. Wat is t toch een mooie hobby. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts