Jump to content

CD-speler vergelijk

jeroen_d
 Share

Recommended Posts

:) Welkom op Hear, Rev. Fatman. ;)

Bent U van de rode loper? :)

:) Neen, gewoon beleefd. Hopelijk helpt het dat nieuw aangemelde leden zich meer op hun gemak gaan voelen Hear.

Zoals een paar mensen al zeggen, sommige (vooral technische) mensen houden het meteen voor gezien bij de eerste de beste confrontatie ,en de sfeer wordt er niet beter op.

Begrijp me aub niet verkeerd, onze Hobby en ervaringen (recensies,technische voorlichting,confrontaties,etc) Hear zijn voor ons allemal meestal opbouwend.

:) Welkom op Hear, Rev. Fatman. ;)

Bent U van de rode loper? :)

nee dat ben ik. welkom trouwens helaas is de champagne net op. ...hips

ik ben zelf altijd geneigd een kleine introductie van mijzelf te doen. ik heb namelijk wel met succes de oversteek naar hififorum kunnen maken. zo min mogelijk dezelfde topics 2 maal plaatsen en tracht mensen van advires te voorzien wanneer ze daarom vragen, en geen ongevraagd advies te geven want dat vat men op als bemoeizuchtig en betweterig.

veel techies zijn daartoe geneigd omdat ze dingen weten die anderen niet weten (soms ook niet willen weten)

KT was zo iemand die dat in mijn optiek niet deed , hij reageerde meestal op een vraag en niet vanuit de houding dat iemand dom was geweest om die dure kabel te kopen.

[(...)

Zoals een paar mensen al zeggen, sommige (vooral technische) mensen houden het meteen voor gezien bij de eerste de beste confrontatie ,en de sfeer wordt er niet beter op.

(...)

Als het werkelijk zo zou zijn, dan is het geen probleem. Vrijwel niemand mist een forumlid dat na een paar postings verdwenen is. Grappig ook dat meteen weer naar de technische mensen gewezen wordt. Helpt echt om die mensen hier een warm gevoel te geven. Je kunt lullen als brugnman en aanvoeren dat je open moet staan voor andere denkbeelden, respect voor anders denkenden moet hebben of beweren dat mathematische wetmatigheden niet hoeven te gelden omdat we nog niet alles weten, de uitkomst van 2 * 2 is toch echt 4 en geen 3 of 6.

Ik heb bij veel audiofielen het idee dat het ontbreekt aan elementaire kennis.Daardoor nemen ze de soms meest waanzinnige dingen aan, geven er een hoop geld aan uit en verketteren vervolgens diegenen die wel kennis van de materie hebben omdat die niet met onvoorwaardelijk meegaan met de geloofsovertuiging van de betreffende audiofielen. Ik denk dat audiofielen helemaal niet willen discussieren met forumleden die meer weten. Audiofielen willen zichzelf en hun keuzes bevestigd zien. En dat zegt eigenlijk al genoeg.

Guest Rev. Fatman

[(...)

(...)

Als het werkelijk zo zou zijn, dan is het geen probleem. Vrijwel niemand mist een forumlid dat na een paar postings verdwenen is. Grappig ook dat meteen weer naar de technische mensen gewezen wordt. Helpt echt om die mensen hier een warm gevoel te geven. Je kunt lullen als brugnman en aanvoeren dat je open moet staan voor andere denkbeelden, respect voor anders denkenden moet hebben of beweren dat mathematische wetmatigheden niet hoeven te gelden omdat we nog niet alles weten, de uitkomst van 2 * 2 is toch echt 4 en geen 3 of 6.

Ik heb bij veel audiofielen het idee dat het ontbreekt aan elementaire kennis.Daardoor nemen ze de soms meest waanzinnige dingen aan, geven er een hoop geld aan uit en verketteren vervolgens diegenen die wel kennis van de materie hebben omdat die niet met onvoorwaardelijk meegaan met de geloofsovertuiging van de betreffende audiofielen. Ik denk dat audiofielen helemaal niet willen discussieren met forumleden die meer weten. Audiofielen willen zichzelf en hun keuzes bevestigd zien. En dat zegt eigenlijk al genoeg.

Dit lezende denk ik ineens: zou U nu de eigenaar van Hifi.nl zijn? Die heeft n.l. vanwege bovenstaand zijn forum ontmanteld, denk ik. ;)

In bovenstaande posting van Joboton wordt een groot deel van het probleem blootgelegd, veel audiofielen ontberen elementaire kennis, overigens niet alleen omtrent de techniek, ook op het gebied van muziek of beter de klank van instrumenten, het laatste geldt overigens ook voor heel wat techneuten, die dan wel weer enige kennis van techniek hebben.

Wat beide partijen dan wel weer gemeen hebben is een haast onbegrensd geloof in het eigen gelijk, terwijl men weinig bereidheid vertoond - generalisatiemodus - om over de eigen grenzen heen te kijken.

Dit bepaald voor een belangrijk deel de toon waarop met elkander wordt gecommuniceerd.

In veel topics zie je dan ook een soort rituele dans ontstaan, waarbij de bewegingen vooral dienen om elkander te ontwijken.

Het lijkt meer op een spel zoals nu tussen van Geel en Rutte in Buitenhof, politiek dus.

Hoe we dit zouden kunnen doorbreken ? ik weet het niet, maar het zal wel in gezamelijkheid moeten gebeuren.

Misschien iets voor het lijstje met goede voornemens ?

:huh:

Guest Rev. Fatman
In bovenstaande posting van Joboton wordt een groot deel van het probleem blootgelegd, veel audiofielen ontberen elementaire kennis, overigens niet alleen omtrent de techniek, ook op het gebied van muziek of beter de klank van instrumenten, het laatste geldt overigens ook voor heel wat techneuten, die dan wel weer enige kennis van techniek hebben.

Wat beide partijen dan wel weer gemeen hebben is een haast onbegrensd geloof in het eigen gelijk, terwijl men weinig bereidheid vertoond - generalisatiemodus - om over de eigen grenzen heen te kijken.

Dit bepaald voor een belangrijk deel de toon waarop met elkander wordt gecommuniceerd.

In veel topics zie je dan ook een soort rituele dans ontstaan, waarbij de bewegingen vooral dienen om elkander te ontwijken.

Het lijkt meer op een spel zoals nu tussen van Geel en Rutte in Buitenhof, politiek dus.

Hoe we dit zouden kunnen doorbreken ? ik weet het niet, maar het zal wel in gezamelijkheid moeten gebeuren.

Misschien iets voor het lijstje met goede voornemens ?

:huh:

Ja ja. Ben bang dat niet een ieder de vermogens in zich heeft om deze spelregels te begrijpen. <_<

Het heeft in dit geval niet zozeer te maken met de "onzinnigheid" van audiofielen (of techneuten), integendeel, de ene techneut werd Hear "verdedigd" betreffende kundigheid tegenover een andere techneut,die wat (terecht of onterecht) twijfels had over een gebruikte engels woord,over wat dit precies moest betekenen,of inhield,betreffende audio-apparatuur,en nog steeds geen bevredigend antwoord gekregen had.

Ik zei technische mensen,omdat ik niet graag zie dat juist specifiek technische mensen in het begin al te snel de wind van voren krijgen,terecht of onterecht,terwijl ze misschien goeie bedoelingen hebben.

Het is Hear warmer en verdraagzamer dan men zou vermoeden, gezien de hoeveelheid smileys. :cool2:

All

Tja, je kunt je natuurlijk ook druk maken om dingen die wel belangrijk zijn, maar goed...

Da`s een goeie! Doe eens een voorstel.

Ik bedoelde vooral te zeggen dat ik het nogal overdreven vond, om te zeggen dat 'heel verdrietig wordt van een paar mensen op een forum die je niet aanstaan' (zie post van ReneN). Als je daar al heel verdrietig van wordt, hoe klote moet je je dan wel niet voelen als er iets echt ergs gebeurt in je leven?

Verder vind ik eigenlijk niets op dit forum echt belangrijk. Audio in het algemeen ook niet. Muziek wel, zou ik niet (of toch in ieder geval heel moeilijk) zonder kunnen. Dit forum is alleen maar aardig tijdverdrijf voor mij...

@M44:

Ja, spelling vind ik inderdaad belangrijker ;)

Guest Rev. Fatman

Het gaat bijna in z`n geheel over communiceren. De een heeft dat beter onder de knie dan de ander.

Wanneer er dan ook nog "moeilijke" woorden en of termen aan te pas komen, tssja dan zijn de rapen snel gaar. Korte lontjes lange tenen enz meer. Maar wat heb je nu aan je gelijk als een ander het niet begrijpt?

Kort om alle conversatie gebeurt Hear nu een maal niet op het zelfde niveau. Dus wie het "wijst" is zal ook moeten laten blijken dat ie het verstandigst is.

Al met al is dit toch echt (mijn bescheiden mening) het "leukste" forum. De neuzen staan Hear alleen niet allemaal naar de zelfde kant, gelukkig maar.

Ik bedoelde vooral te zeggen dat ik het nogal overdreven vond, om te zeggen dat 'heel verdrietig wordt van een paar mensen op een forum die je niet aanstaan' (zie post van ReneN). Als je daar al heel verdrietig van wordt, hoe klote moet je je dan wel niet voelen als er iets echt ergs gebeurt in je leven?

Zo vreselijk erg is het allemaal natuurlijk niet Henrie. Je moet het ook weer niet t

Ik heb bij veel audiofielen ....

Gelukkig niet allemaal... ;)

Waarom toch telkens die confrontatie. Je bent toch niet verplicht om te reageren. Of wacht eens enkele uren voordat je reageert.

Er zijn er hier gewoon te veel die het laatste woord opeisen..

En dat lukt op een forum nooit.

:)

Of wacht eens enkele uren voordat je reageert.

:)

Volgens mij zijn confrontaties bijzonder leerrijk, vaak is het ook zinnig eens na te denken over wat een ander inbrengt, dit hoeft overigens ook geen uren te duren :)

Al te snelle reacties willen wel eens ontaarden in redelijk inhoudsloze woordenwisselingen, op een hoog toontje.

Hetwelk dan tot een bijzondere conversatie leidt, zoals ook gisteren mocht blijken, jammer dat een deelnemer zich eerst verontschuldigt en alsnog besluit op te stappen, dit is niet de weg, lijkt mij althans......

Guest Moderator3

Het topic is gesloten.

De laatsten bladzijden zijn niet meer on-topic en het cd-speler vergelijk is beantwoord door de topicstarter.

Met vriendelijke groet,

het Hear Moderatie Team.

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...