jeroen_d Posted 28 november 2007 Author Report Share Posted 28 november 2007 http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=5199 Ik heb op dat forum inmiddels al wat meer verklapt. Maar nog niet de oorzaak van het hoorbare verschil . Als het even kan, graag nog net wat meer reacties eerst. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 28 november 2007 Report Share Posted 28 november 2007 Leuke test en leuke reacties... Is er dan toch verschil tussen CD spelers??? Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeroen_d Posted 28 november 2007 Author Report Share Posted 28 november 2007 Absoluut, het ligt er natuurlijk wel aan wat voor CD-spelers je kiest . Daarbij heb ik nog steeds sterke twijfels bij de keuze van tracks en vooral de onrust die aanwezig is bij klassikale ABX-testen. Verschillen zijn sowieso klein (hoewel ze op de langere termijn voor vreugde dan wel verdriet kunnen zorgen) en worden snel gemaskeerd als je niet rustig lekker kan luisteren zoals je gewend bent. Link to comment Share on other sites More sharing options...
niels007 Posted 28 november 2007 Report Share Posted 28 november 2007 we wachten geduldig - en in spanning. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Hottentot Posted 29 november 2007 Report Share Posted 29 november 2007 Vindt track 1 duidelijk minder plat en iets detail rijker dan track 2. Groet Mark Link to comment Share on other sites More sharing options...
soundlover Posted 29 november 2007 Report Share Posted 29 november 2007 Absoluut, het ligt er natuurlijk wel aan wat voor CD-spelers je kiest . Daarbij heb ik nog steeds sterke twijfels bij de keuze van tracks en vooral de onrust die aanwezig is bij klassikale ABX-testen. Verschillen zijn sowieso klein (hoewel ze op de langere termijn voor vreugde dan wel verdriet kunnen zorgen) en worden snel gemaskeerd als je niet rustig lekker kan luisteren zoals je gewend bent. helemaal mee eens,al zullen er nog steeds een paar gehoorgestoorden zijn die dat altijd!!! zullen blijven ontkennen Ben dus ook een voorstander van langdurig luisteren voordat je conclusie's trekt. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 29 november 2007 Report Share Posted 29 november 2007 Absoluut, het ligt er natuurlijk wel aan wat voor CD-spelers je kiest . Daarbij heb ik nog steeds sterke twijfels bij de keuze van tracks en vooral de onrust die aanwezig is bij klassikale ABX-testen. Verschillen zijn sowieso klein (hoewel ze op de langere termijn voor vreugde dan wel verdriet kunnen zorgen) en worden snel gemaskeerd als je niet rustig lekker kan luisteren zoals je gewend bent. helemaal mee eens,al zullen er nog steeds een paar gehoorgestoorden zijn die dat altijd!!! zullen blijven ontkennen Ben dus ook een voorstander van langdurig luisteren voordat je conclusie's trekt. Ik heb die stukjes dan ook wel 40 keer gehoord voordat ik er wat zinnigs van kon zeggen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
audiofreak Posted 29 november 2007 Report Share Posted 29 november 2007 Beste jeroenD, Ik heb op verschillende dagen de stukjes 3x gehoord en telkens gaat mijn voorkeur naar 1. Voel ik mij meer bij betrokken. Ik heb geen ABX gedaan, daar geloof ik niet zo in op korte termijn luisteren. Link to comment Share on other sites More sharing options...
Henrie Posted 29 november 2007 Report Share Posted 29 november 2007 Absoluut, het ligt er natuurlijk wel aan wat voor CD-spelers je kiest . Daarbij heb ik nog steeds sterke twijfels bij de keuze van tracks en vooral de onrust die aanwezig is bij klassikale ABX-testen. Verschillen zijn sowieso klein (hoewel ze op de langere termijn voor vreugde dan wel verdriet kunnen zorgen) en worden snel gemaskeerd als je niet rustig lekker kan luisteren zoals je gewend bent. helemaal mee eens,al zullen er nog steeds een paar gehoorgestoorden zijn die dat altijd!!! zullen blijven ontkennen Ben dus ook een voorstander van langdurig luisteren voordat je conclusie's trekt. Ik heb die stukjes dan ook wel 40 keer gehoord voordat ik er wat zinnigs van kon zeggen. Of het zinnig was, moet nog blijken toch? Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 29 november 2007 Report Share Posted 29 november 2007 http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=5199 Ik heb op dat forum inmiddels al wat meer verklapt. Maar nog niet de oorzaak van het hoorbare verschil . Als het even kan, graag nog net wat meer reacties eerst. even wachten Jeroen met verklappen!! ik heb net Winzip gedownload en moet nu de muziekjes nog even download en uitpakken. daarna ga ik ABXen over een uurtje plaats ik de uitslag Hear Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeroen_d Posted 29 november 2007 Author Report Share Posted 29 november 2007 Ik zal wachten tot zondag, dan heeft iedereen genoeg gelegenheid gehad. Leuk dat er alsnog een aantal reacties komen Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 29 november 2007 Report Share Posted 29 november 2007 niet te geloven wat een zeikwijf maar het verschil was best goed te horen. ik heb 13 trails gedaan (toen was ik het echt zat) en had er 12 goed. het verschil zit hem in de s-klank van de zangeres. bij track 101 is ie wat doffer bij track 201 is ie wat helderder en wat scherper. als je op Cool Edit Pro en Spectral vieuw doet zie je heel goed dat track 201 meer boventonen heeft. en de frequentie analyse zegt hetzlefde. heb je in de gemodde speler een klein equalisertje gebouwd? hij is in ieder geval niet liniair tussen 20hz en 20khz. dus voldoet hij niet aan de HIFI din norm: AFGEKEURD hij mag niet meer meedoen met de HIFI-cdspeler-vergelijking Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 29 november 2007 Report Share Posted 29 november 2007 Link to comment Share on other sites More sharing options...
buizenbart Posted 29 november 2007 Report Share Posted 29 november 2007 Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeroen_d Posted 29 november 2007 Author Report Share Posted 29 november 2007 niet te geloven wat een zeikwijf Wil jij Eileen Farrell niet zo beledigen? dus voldoet hij niet aan de HIFI din norm: AFGEKEURD hij mag niet meer meedoen met de HIFI-cdspeler-vergelijking Welke HIFI DIN norm bedoel jij? Volgens mij weet je niet waar je het over hebt. Kijk, dat in jouw optiek een CD-speler supervlak moet zijn van 20-20.000Hz, alleen omdat dat technisch kan, dat wil nog niet zeggen dat dat de HIFI norm is . Nee, er is geen equalizer gebruikt en ik kan je verklappen dat er high end CD-spelers in de handel verkrijgbaar zijn, in de prijscategorie van > Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeroen_d Posted 29 november 2007 Author Report Share Posted 29 november 2007 P.S. een tweede test is in voorbereiding, ons aller jacco (dekkersj) is iets heel leuks aan het doen. Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 29 november 2007 Report Share Posted 29 november 2007 niet te geloven wat een zeikwijf Wil jij Eileen Farrell niet zo beledigen? dus voldoet hij niet aan de HIFI din norm: AFGEKEURD hij mag niet meer meedoen met de HIFI-cdspeler-vergelijking Welke HIFI DIN norm bedoel jij? Volgens mij weet je niet waar je het over hebt. Kijk, dat in jouw optiek een CD-speler supervlak moet zijn van 20-20.000Hz, alleen omdat dat technisch kan, dat wil nog niet zeggen dat dat de HIFI norm is . Nee, er is geen equalizer gebruikt en ik kan je verklappen dat er high end CD-spelers in de handel verkrijgbaar zijn, in de prijscategorie van > Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeroen_d Posted 29 november 2007 Author Report Share Posted 29 november 2007 Voor de kenners heb ik mezelf verraden . Link to comment Share on other sites More sharing options...
spido Posted 30 november 2007 Report Share Posted 30 november 2007 WinZippen? ABX-en? Gooi maar in m'n pet hoor. Ik snap er niks meer van. Maar wat ik w Link to comment Share on other sites More sharing options...
WanFie Posted 30 november 2007 Report Share Posted 30 november 2007 WinZippen? ABX-en? Gooi maar in m'n pet hoor. Ik snap er niks meer van. Maar wat ik w Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeroen_d Posted 30 november 2007 Author Report Share Posted 30 november 2007 WinZippen? ABX-en? Gooi maar in m'n pet hoor. Ik snap er niks meer van. Maar wat ik w Link to comment Share on other sites More sharing options...
erik klijnsmit Posted 30 november 2007 Report Share Posted 30 november 2007 Voor de kenners heb ik mezelf verraden . hoe komt het eigenlijk dat Link to comment Share on other sites More sharing options...
tube 300 Posted 30 november 2007 Report Share Posted 30 november 2007 Omdat het een non oversampling dac achter hangt klinkt beter meet slechter...... Nu zal het het draadje wel verkeerd aflopen dat bedoelde ik Link to comment Share on other sites More sharing options...
s.o.t.a jerry Posted 2 december 2007 Report Share Posted 2 december 2007 Zelf kies ik voor Track 101 .(track 201 klinkt meer als een soort "remastering" van een ouwe opname). Hou me ten goede a.u.b. Hoop ook dat 't draadje niet verkeerd afloopt, Robert. Link to comment Share on other sites More sharing options...
jeroen_d Posted 2 december 2007 Author Report Share Posted 2 december 2007 Jacco heeft mij geholpen om de tracks qua amplituderespons gelijk aan elkaar te maken. track201 is voor dat doel bewerkt in het digitale domein en hernoemd naar track401. Dus, voor wie het nog niet zat is en vooral voor diegenen die goed het verschil konden horen, hier is nogmaals de link naar track101 en bij deze post is de nieuwe track401 gevoegd. Graag nu dus vergelijken tussen track101 en track401. track101.wav track401.wav Link to comment Share on other sites More sharing options...
Recommended Posts