Jump to content

CD-speler vergelijk

jeroen_d
 Share

Recommended Posts

Absoluut, het ligt er natuurlijk wel aan wat voor CD-spelers je kiest ;) . Daarbij heb ik nog steeds sterke twijfels bij de keuze van tracks en vooral de onrust die aanwezig is bij klassikale ABX-testen. Verschillen zijn sowieso klein (hoewel ze op de langere termijn voor vreugde dan wel verdriet kunnen zorgen) en worden snel gemaskeerd als je niet rustig lekker kan luisteren zoals je gewend bent.

Absoluut, het ligt er natuurlijk wel aan wat voor CD-spelers je kiest ;) . Daarbij heb ik nog steeds sterke twijfels bij de keuze van tracks en vooral de onrust die aanwezig is bij klassikale ABX-testen. Verschillen zijn sowieso klein (hoewel ze op de langere termijn voor vreugde dan wel verdriet kunnen zorgen) en worden snel gemaskeerd als je niet rustig lekker kan luisteren zoals je gewend bent.

helemaal mee eens,al zullen er nog steeds een paar gehoorgestoorden zijn die dat altijd!!! zullen blijven ontkennen ;) Ben dus ook een voorstander van langdurig luisteren voordat je conclusie's trekt.

helemaal mee eens,al zullen er nog steeds een paar gehoorgestoorden zijn die dat altijd!!! zullen blijven ontkennen ;) Ben dus ook een voorstander van langdurig luisteren voordat je conclusie's trekt.

Ik heb die stukjes dan ook wel 40 keer gehoord voordat ik er wat zinnigs van kon zeggen.

:)

Ik heb die stukjes dan ook wel 40 keer gehoord voordat ik er wat zinnigs van kon zeggen.

:)

Of het zinnig was, moet nog blijken toch? :rolleyes:;)

http://www.zelfbouwaudio.nl/forum/viewtopic.php?t=5199

Ik heb op dat forum inmiddels al wat meer verklapt. Maar nog niet de oorzaak van het hoorbare verschil :rolleyes: . Als het even kan, graag nog net wat meer reacties eerst.

even wachten Jeroen met verklappen!!

ik heb net Winzip gedownload en moet nu de muziekjes nog even download en uitpakken.

daarna ga ik ABXen :o

over een uurtje plaats ik de uitslag Hear :unsure:;)

niet te geloven wat een zeikwijf :D

maar het verschil was best goed te horen.

ik heb 13 trails gedaan (toen was ik het echt zat) en had er 12 goed.

het verschil zit hem in de s-klank van de zangeres.

bij track 101 is ie wat doffer

bij track 201 is ie wat helderder en wat scherper.

als je op Cool Edit Pro en Spectral vieuw doet zie je heel goed dat track 201 meer boventonen heeft.

en de frequentie analyse zegt hetzlefde.

heb je in de gemodde speler een klein equalisertje gebouwd?

hij is in ieder geval niet liniair tussen 20hz en 20khz.

dus voldoet hij niet aan de HIFI din norm: AFGEKEURD :D

hij mag niet meer meedoen met de HIFI-cdspeler-vergelijking ;)

Wil jij Eileen Farrell niet zo beledigen?

Welke HIFI DIN norm bedoel jij? Volgens mij weet je niet waar je het over hebt. Kijk, dat in jouw optiek een CD-speler supervlak moet zijn van 20-20.000Hz, alleen omdat dat technisch kan, dat wil nog niet zeggen dat dat de HIFI norm is ;) . Nee, er is geen equalizer gebruikt en ik kan je verklappen dat er high end CD-spelers in de handel verkrijgbaar zijn, in de prijscategorie van >

Wil jij Eileen Farrell niet zo beledigen?

Welke HIFI DIN norm bedoel jij? Volgens mij weet je niet waar je het over hebt. Kijk, dat in jouw optiek een CD-speler supervlak moet zijn van 20-20.000Hz, alleen omdat dat technisch kan, dat wil nog niet zeggen dat dat de HIFI norm is ;) . Nee, er is geen equalizer gebruikt en ik kan je verklappen dat er high end CD-spelers in de handel verkrijgbaar zijn, in de prijscategorie van >

Jacco heeft mij geholpen om de tracks qua amplituderespons gelijk aan elkaar te maken. track201 is voor dat doel bewerkt in het digitale domein en hernoemd naar track401. Dus, voor wie het nog niet zat is en vooral voor diegenen die goed het verschil konden horen, hier is nogmaals de link naar track101 en bij deze post is de nieuwe track401 gevoegd.

Graag nu dus vergelijken tussen track101 en track401.

track101.wav

track401.wav

Guest
This topic is now closed to further replies.
 Share

• Create New...